Linistea interioara este extrem de importanta si de multe ori suntem puse in situatia in care sa auzim sau chiar noi sa exclamam in mod dimineata: “unde imi sunt …”, “nu imi gasesc …”. Stim ca va sunt familiare aceste situatii, nu sunteti singure, iar din pacate, avem atatea de facut in fiecare zi incat, orice e in plus, ne copleseste. Sarcini usoare, cum ar fi luatul micului dejun sau imbracatul, devin probleme ‘grele’; datorita faptului ca detinem in ziua de astazi atatea lucruri, ne ingreunam singure viata.
Un dulap burdusit cu haine, din care majoritatea nu ne vin, nu ne plac, nimic nu se potriveste niciodata cu nimic, devine un adevarat chin, atunci cand trebuie sa ne imbracam. Pe de alta parte, o bucatarie cu multe multe vase, ne poate impiedica sa gasim repede un simplu castronel pentru cerealele de dimineata.
Pentru a maximiza si eficientiza timpul nostru, avem nevoie de case care ne ajuta, care ne simplifica lucrurile, nu ne impiedica. Acesta nu este un lucru nou, multi realizam necesitatea de a face ordine prin casa, dar avem impresia ca e o sarcina grea, ca nu conteaza daca o facem, ca ‘intervin’ copii si fac imediat dezordine…
Incepe cu lucrurile simple!
Pentru inceput, incepeti cu spatiile mici: sertarele! Puneti si ordonati-va sosetele in sertare, pereche si fara sa va dati seama, veti prinde gustul ordinii; a incepe o zi linistita, iti ofera sansa unei zile lipsite de stres. Intai de toate, curatati sertarul cu o carpa, apoi vedeti care dintre soseste sunt uzate, incomode sau care pur si simplu nu va mai plac; apoi, sortati-le pe perechi, grosime si asezati-le in sertar, astfel: pe cele pe care le purtati mai des in fata, apoi restul, in ordinea descrescatoare purtarii.
Imbraca-te adecvat!
Modul cum te imbraci dimineata si pleci la locul de munca, iti da starea de spirit pe ziua respectiva: alegerea in graba a hainelor si imbracarea in viteza, iti pot oferi o stare de neliniste. Insasi psihologii ne spun ca imbracamintea ne afecteaza starea de spirit, modul in care ne comportam si cum interactionam cu cei din jur in timpul zilei. Si cu siguranta fiecare dintre noi avem piese vestimentare care nu ni se potrivesc sau nu mai stau bine pe noi, iar contactul cu ele, ne poate da o stare de neliniste si poate chiar lipsa de control.
Asa ca, procedati asa cum ati facut cu sosetele: ce nu va mai trebuie, descotorisiti-va de ele! Apoi puneti-va hainele pe categorii, in asa fel incat sa aveti o selectie a celor pe care le iubiti; in acetsa fel, veti avea mentalitatea potrivita ziua urmatoare. Daca ti se pare prea mult propriul dulap, simplifica lucrurile, dand la o parte piesele vestimentare care nu va plac, orice element pe care nu l-ati mai purtat de mult timp.
Calmeaza bucataria!
Cu siguranta v-ati regasit in situatia in care nu ati mai avut timp dimineata nici macar pentru cescuta de cafea sau cel putin, ati auzit la altii. Cand nu este ordine in bucatarie, cele mai simple lucruri par sarcini greu de realizat; mai mult, fara sa realizezi, cand vezi multa mizerie, te simti stresat. Daca doresti o dieta sanatoasa si sa ai parte de o alimentatie corespunzatoare, intai de toate trebuie sa ai grija sa-ti organizezi spatiul.
De exemplu, puneti storcatorul intr-un loc vizibil pentru a fi la indemana si a fi tentati sa-l folositi; puneti la distanta sau ‘ascundeti’ mancarurile care nu sunt considerate sanatoase si a evita tentatiile, iar ceea ce este considerata mancare sanatoasa puneti-le in locuri accesibile pentru a va intersecta mai usor cu ele.
Organizeaza-ti banii!
Majoritatea ne-am trezit de multe ori panicate ca nu ne-am innoit cartea de identitate sau asigurarea la masina, iar a fi mai bine organizate si in privinta banilor, inseamna mai putin timp in care suntem stresate! Foarte multe studii au demonstrat ca dezordinea din viata noastra, din actele noastre-in cazul de fata, ne aduce mult stres si ne indeparteaza de la adevaratele noastre obiective.
Cand scapam de sub control ceea ce inseamna ‘administrare’, fie ca e vorba de bani, situatii sau alte lucruri care fac parte din viata noastra, tindem sa nu mai fim concentrati pe activitatile noastre in general.
In ceea ce priveste banii, poti folosi o metoda in care sa-i imparti pe diverse categorii, apoi, pentru fiecare categorie in parte, sorteaza diferitele documente, pune-le in ordinea importantei si a datei in care sa fie finalizate. Mai mult, incearca sa duci la bun sfarsit sarcinile pana la sfarsitul saptamanii si vei avea sentimentul unei impliniri si satisfactia ca ai rezolvat una sau mai multe probleme. Trateaza de asemenea, anumite situatii mult mai degajat: de exemplu, o carte de identitate sau un permis de conducere, il scoti la intervale mari de timp, asa ca stresul nu are ce cauta in astfel de situatii.