Fie ca vrei sau nu sa accepti, moldovenii au un “acel ceva” care ii face unici. As putea s-o scriu in moldoveneste, dar nu mi-ar iesi la fel de bine ca celor de la Uai Uai !! Si daca vrei sa stii cat de bine le-a iesit, plimba-te acum, ca tot a dat caldura, pe strazile oricarui oras vrei tu din zona Moldovei si vei intalni pe strada tineri (si nu numai), mandri posesori ai tricourilor cu mesaje hazlii. Iar daca ti-e prea lene, plimba-te virtual pe pagina www.uaiuai.ro!
Daniel Moisa, unul dintre fondatori, a fost de acord sa ne raspunda catorva intrebari:
FAMOST: Intelegem ca aplecarea pentru limba moldoveneasca a venit firesc, fiindca voi insiva proveniti din aceasta regiune. Care credeti ca a constituit elementul inedit al conceptului vostru, expresiile in sine sau grafia acestora?
UAIUAI: Punctul forte al modelelor UaiUai este mesajul pe care il transmit. Grafica modelelor noastre este, in mare parte, minimalista si se bazeaza pe elemente de typography. Elementul central ramane de fiecare data mesajul, de aceea nu incarcam produsul cu grafica excesiva.
FAMOST: Cred ca, in functie de vanzare, v-ati putut face o parere legata de zonele in care produsele voastre au cea mai mare cautare. Non-moldovenii reactioneaza pozitiv la mesajele voastre, le cer? Sau e o afacere interna, ca sa spunem asa?
UAIUAI: Desi trimitem colete in toate orasele din Romania, clientii nostri sunt in principal moldoveni. Sunt cei care sunt mandri de graiul pe care l-au mostenit si vor sa-l poarte si sa se fuduleasca cu el, indiferent de orasul in care locuiesc. “Non-moldovenii” reactioneaza bine la mesajele noastre, dar ei cumpara tricourile tocmai pentru a le da cadou tot prietenilor moldoveni, pentru diferite ocazii.
FAMOST: Este adevarat ca vreti sa va axati doar pe publicul autohton si ca ati refuzat comenzile facute din strainatate? De ce?
UAIUAI: Da, am luat decizia sa ne concentram doar pe comenzile din Romania. Credem ca avem un public foarte larg in tara. Probabil vom livra international cand fiecare moldovean din Romania va avea in garderoba cel putin un tricou moldovenesc. Mai avem de lucrat pana ajungem la performanta asta.
FAMOST: Care ar fi sursele de inspiratie ale colectiilor de pana acum ?
UAIUAI: Inspiratia a venit in momentul in care am incercat sa imbinam traditionalul cu modernul. Am luat expresii vechi moldovenesti carora le-am atribuit o traducere in engleza. De asemenea, am reinterpretat stema principatului Moldovei si am adus-o in zilele noastre.
Sigla “noua” a Moldovei are ca simboluri: mandria de a fi moldovean (coroana), caracterul petrecaret (paharele), frumusetea moldovencelor (siluetele fetelor).
FAMOST: Ce mai pregatiti? Poate fi vorba si de colaborari? (stim deja ca ati avut un proiect cu cei de la Fara Zahar)
UAIUAI: Ultimul produs lansat a fost chilotul moldovenesc, care a avut un succes neasteptat. A fost un produs de test, iar primele stocuri le-am epuizat in cateva zile de la lansare. Suntem bucurosi ca am “echipat” sute de moldovence cu chilotii “Super Moldoveanca”. In viitor, vom testa piata cu alte produse, pe langa tricouri. In ceea ce priveste colectia de tricouri, pregatim o noua serie de mesaje pe care fanii nostri le asteapta de multa vreme.
FAMOST: Daca e adevarat ce se spune, ca aveti niste castiguri frumoase in urma acestei afaceri, cum se face ca n-ati renuntat inca la joburile voastre full time?
UAIUAI: Job-urile noaste full time raman in continuare, pentru ca ele ne dezvolta skill-urile de afaceri. Lucram pentru branduri mari din Romania, unde implementam campanii nationale. Consideram ca mai avem multe de invatat din industria de publicitate si marketing pana sa ne ocupam doar de business-ul nostru. Probabil va veni momentul cand vom zice ca am invatat ce era mai important si vom renunta la job-ul full time.
FAMOST: In afara de platforma online, exista si un alt canal de vanzare?
UAIUAI: Desi e recomandat sa fim prezenti in toate punctele de vanzare atat online cat si offline, am decis sa functionam 100% online. Noi ne adresam generatiei care nu mai merge la Mall sa faca cumparaturi. Pentru ei, Mall-ul e nasol si ajung acolo fara prea mare placere. Nu le place ca e prea mainstream si aglomerat. Ei sunt cei care isi doresc sa faca totul online. Prefera sa dea comenzi la 2 noaptea si sa rezolve orice problema pe e-mail.
Asa ca daca te-ai accidentat de ”Your mother’s onion” e cazul sa incepi sa traiesti “Like a boss” sau ca un ”Successful men”. OMG! Si, acum, traducerea in moldoveneste : ”Tu-s siapa ma-tii”, tu te crezi ”Ca Vodi prin lobodi”, dar nu esti altceva decat un ”Betavan ratat”! ”Valeu, Doamni!”
Material realizat de Adina Mitrica