Designerul Thierry Hermes – cu parinti protestanti originali din Germania si care s-au stabilit in Paris in anul 1828, a infiintat propria firma in 1837 in cartierul Grands Boulevards, specializat in harnasament. Treptat si-a extins activitatea si pe segmentul pantofilor, bijuteriilor, obiectelor de casa, esarfelor de matase. Magazinul deservea in special nobilimea europena, iar Thierry si-a facut un nume castigand in 1855 premiul intai la Exposition Universelle din Paris, iar in 1867 a castigat cea mai valoroasa medalie a expozitiei. Dintre clientela importanta se evidentiaza Napoleon al III-lea alaturi de imparateasa sa, Eugenie.
Dupa expozitia din 1967, fiul lui Thierry – Charles-Emile se implica in afacere si muta magazinul pe Rue Faubourg Saint-Honoré la numarul 24, locatie care si astazi contine elemente emblematice Hermes; cu ajutorul copiilor Adolphe Hermes si Emile-Maurice, firma extinde linia de curele si dezvolta vanzarile pentru a raspunde exigentelor clientelei de elita din America de Nord, Asia, Rusia. Dupa retragerea lui Charles-Emile, fii sai au preluat afacerea si au redenumit-o Hermes Freres, pana in 1914 in cadrul acesteia muncind mai bine de 80 de mestesugari; in scurt timp au furnizat o cantitate mare de sei, ultimului tar al Rusiei – Nicolae al II-lea.
Emile-Maurice reuseste sa obtina drepturile exclusive de a utiliza noua inventie – fermoarul, pentru produse de piele si imbracaminte, fiind primul care a introdus acest dispozitiv in Franta; in 1918 lanseaza prima jacheta de golf cu fermoar, aceasta inovatie devenind marca inregistrata Hermes. In timpul anilor ’20 Emile Maurice a preluat controlul exclusiv al afacerilor, a introdus o linie de accesorii; este introdus un nou stil de geanta, cunoscuta astazi de Kelly Bag.
Cand primul magazin Hermes a fost inaugurat in locatia actuala din Paris in anii ’30, esarfa de matase produsa sub acest label a cunoscut un mare succes, un accesoriu masculin ‘must be’ pentru femei; inspirat dupa esarfa purtata de Napoleon in razboi , esarfa de matase este foarte populara astazi in randul femeilor si barbatilor in egala masura. Remarcabil era faptul ca erau supravegheate toate etapele producerii esarfelor: de la importul matasii din China, pana la filarea si la cresterea rezistentei ; existau specialisti al caror rol era de a crea modele si metode noi de imprimare, ani petrecuti pentru perfectionarea acestora. Existau anumite culori imprimate pe esarfe care trebuiau sa fie uscate timp de o luna de zile, iar anumite esarfe care aveau aproximativ 40 de culori necesitau mai bine de 3 ani pentru finalizare; ulterior, desgnerii companiei au inceput sa se inspire din arta, carti, picturi.
In 1951 Emile-Maurice moare, afacerea fiind continuata in familie de catre ginerii Robert Dumas (1905-1978) si Jean-Rene Guerrand (1901-1993), Robert devenind primul lider care nu era din sange de familie. Dumas a creat linii suplimentare de bijuterii, genti de mana, accesorii si in mod special esarfe, magazinul castigandu-si un renume deosebit si devenind locul preferat de intalnire a multor celebritati internationale. In ani ’60, Hermes intra pe piata din SUA cu esarfele din matase in mod special prin intermediul magazinului de lux specializat, Neiman Marcus. In anii ’70 Hermes deschide boutique-uri atat in SUA, cat si in Europa si Asia, succesul nefiind cel scontat, datorita folosirii materialelor traditionale in detrimentul celor cerute de industria modei.
Jean-Louis – fiul lui Dumas preia controlul companiei in 1978 dupa moartea tatalui, intelege necesitatea unui suflu nou si ii aduce pe designerii Eric Bergére si Bernard Sanz pentru colectiile ready to wear; cu ajutorul acestora au fost introduse linii noi, neobisnuite label-ului Heremes cum ar fi jeansi sau jachete din piele. In timpul anilor ’80, pantofii Hermes – caracterizati printr-o diversitate de culori au devenit foarte populari.
In preajma anului 1990 vanzarile au crescut foarte mult multumita influentei lui Jean Louis, au fost produse esarfe in editie limitata, The Road in 1994 si The Sun in 1995; au fost deschise mai multe magazine sub acest nume pentru a intari pozitia brandului.
In decursul timpului, colectiile ready to wear au fost schitate de nume ca Lola Prusac, Delahaye Jacques, Catherine Kârolyi, Monsieur Levaillant, Nicole Vesian de, Bergere Eric, Brouet Claude, Giudicelli Tan, Audibet Marc, Nichanian Veronique, Chane Mariot. Intre 1998 si 2003 designer la Hermes a fost belgianul Martin Margiela, care a imprimat un stil avangardist si a creat haine cu modele simple, moderne si elegante. La inceputul anului 2003 este anuntat ca viitor designer, mai mult creativul Jean-Paul Gaultier. Prima colectie a cestuia este prezentata in 2004 la École Militaire pe terenul de antrenament al cavaleriei, unde spectatorii au fost invitati sa se aseze pe baloturi de fan; remarcabil a fost faptul ca designerul francez a reusit sa pastreze si linia caracteristica Hermes.
In 2007, pentru a marca implinirea a 70 de ani de activitate Hermes, a fost lansata o noua colectie de esarfe de matase numita Vintage Carrés de dimensiuni 70 x 70 cm, fiecare centimetru reprezentand un an; aceste esarfe mai sunt cunoscute si sub numele de ‘anniversary scarves’ sau ’70 Carrés’.
In 2009 Hermes prezinta o gama larga de produse din piele si blanuri exotice, un an mai tarziu, colectia asemanatoare reprezentand o lectie de croiala impecabila. Tot in 2010, Jean-Paul Gaultier paraseste Hermes si este inlocuit de Christophe Lemaire – fost designer pe termen lung in cadrul Lacoste, prima colectie a acestuia fiind prezentata in 2011.
Printre iubitorii acestui brand se numara Regina Elisabeta a II-a, Grace Kelly, Audrey Hepburn, Jackie O, Sharon Stone care a purtat o esarfa Hermes in filmul ’Basic Instinct’, Catherine Deneuve, Jacqueline Bouvier Onassis, Sarah Jessica Parker, Hillary Clinton, Elly McPherson, Madonna.
Dintre parfumuri, putem enumera Eau d’Hermes lansat in 1951, Equipage (1970), Amazone (1975), Eau de Cologne Hermes (1979), Bel Ami(1986), Rocabar (1998), Eau d’Orange Vert (1999), Rouge Hermes si Caleche (2000), 24 Faubourg Eau de Soleil si Rouge Hermes Eau Delicate (2002), Hermessence Ambre Narguile, Eau des Merveilles, Hermessence Poivre, Hermessence Rose Ikebana, Hermessence Vetiver Tonku lansate in 2004, Kelly Caleche (2007).