Trebuie stiut de la bun inceput ca TU – ca model, nu trebuie sa dai niciun ban agentiilor de modelling pentru a fi promovat(a), agentiile sunt cele care investesc in tine! Din pacate, in Romania foarte multe persoane au fost pacalite in acest sens din cauza dezinformarii. Modelling-ul este inca un segment timid pe piata romanesca (chiar daca suntem lideri la numarul de agentii infiintate!), astfel incat au existat diversi oportunisti care au profitat sau inca mai profita la acest capitol. Acest lucru nu inseamna ca nu sunt si agentii serioase, profesioniste si care isi indeplinesc cu succes obligatiile.
Agentiile de modelling investesc anumite sume de bani in modele, pentru ca mai tarziu sa isi acopere cheltuielile din comisioane – ceea ce este absolut normal. Si chiar daca suna comercial, daca esti model – esti ca un produs de piata, a carui evolutie pleaca din stadiul de materie prima si ajunge in stadiul de produs finit – in functie de cerinta pietei la momentul respectiv.
O agentie serioasa cunoaste foarte bine toate aceste aspecte, de aceea unele dintre ele sunt foarte stricte in ceea ce priveste alegerea a ceea ce va deveni mai tarziu – un model de succes. Agentia face tot ceea ce presupune munca de modelling, astfel ca trebuie sa devii foarte suspicios cand ti se vor cere bani indiferent ca e vorba de sedinte foto, cursuri, book-uri, etc.
Cum stii ca o agentie de modelling este seriosa? In momentul de fata exista extrem de multe metode de informare – rezumandu-ne doar la o sumara informare pe internet, cred ca se pot trage concluzii mai mult decat viabile.
Sfat: In momentul in care te interesezi de o agentie, incearca sa tii cont de: pe cine au promovat, care ii sunt clientii, ce gen de model cauta, de cand activeaza in modelling si ce traditie au, la ce lucreaza acum, pe ce gen de model te-ai plia tu … Trebuie sa gasesti informatii pertinente, pentru ca eforturile tale sa nu fie in zadar!
Daca nu gasesti informatiile de care ai nevoie, contacteaza personal agentia si cere raspunsuri la intrebarile tale! Sa nu iti fie jena, pentru ca e in joc timpul tau, eforturile si investitiile tale si de ce nu, cariera ta! Raspunsurile primite nu trebuie sa fie in niciun caz evazive sau sa iti dea vreo urma de indoiala! Altfel esti motivat(a) in momentul in care ai raspunsuri clare, o conduita bine definita si iti cunosti scopul.