• Fashion
    • Accesorii
    • Brand
    • Tendinte&Stil
    • Vestimentatie
  • Splendida
    • Sanatate
    • Frumusete
    • Blog splendida
    • Sfaturi
  • Monden
    • Media
    • Stil de viata
    • Video
    • Evenimente
    • Shopping
  • Modelling
    • Supermodele
    • Despre modelling
    • Stiri modelling
  • Cultura
    • Coltul de carte
    • Scrisori
    • Bloguri bune
    • Destinatii
  • Revista Famost
Tendinte, moda, frumusete, evenimente, sanatate, stil de viata, editoriale
  • Fashion
    • Accesorii
    • Brand
    • Tendinte&Stil
    • Vestimentatie
  • Splendida
    • Sanatate
    • Frumusete
    • Blog splendida
    • Sfaturi
  • Monden
    • Media
    • Stil de viata
    • Video
    • Evenimente
    • Shopping
  • Modelling
    • Supermodele
    • Despre modelling
    • Stiri modelling
  • Cultura
    • Coltul de carte
    • Scrisori
    • Bloguri bune
    • Destinatii
  • Revista Famost
Tendinte, moda, frumusete, evenimente, sanatate, stil de viata, editoriale
Tendinte, moda, frumusete, evenimente, sanatate, stil de viata, editoriale
Brand

Andre Courreges – Vizionar, Deschizator de Drumuri, Creditat cu Introducerea Conceptului de Fusta Min

famost
6 august 2015
3 minute de citit
andre-courreges

Nascut pe data de 9 martie 1923 in localitatea din sudul Frantei – Pau, Andre Courreges este designerul cunoscut pentru creatiile sale moderne, futuriste, fiind unul dintre primii care a vazut un mare potential in a folosi elementele specifice garderobei masculine in vestimentatia pentru femei.
Desi a studiat ingineria la Ecole des Pont et Chaussees, a fost mereu interesat de arhitectura si designul vestimentar, astfel ca a inceput sa munceasca la o croitorie ca designer pentru barbati si sa schiteze si incaltaminte, in timp ce practica alpinismul si rugby.

In perioada 1941-1945 a fost pilot la Air Force in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial. Dupa terminarea razboiului in 1945 vine in Paris unde se angajeaza pentru scurt timp ca designer la Jeanne LaFaurie. Timp de mai bine de zece ani, lucreaza pentru Cristobal Balenciaga – pe care-l considera mentorul sau – pana in 1961 cand isi deschide propria casa de moda: „Maison de Courreges” pe Ave Kleber la numarul 48.

Incepe sa introduca elemente futuristice in moda, cizme plate albe, taieturi geometrice, accesorii metalice si de plastic, alungeste piciorul prin intermediul creatiilor sale si este creditat alaturi de Mary Quant pentru introducerea fustelor mini in Franta. A creat cele mai scurte fuste la care a folosit culori ca roz, alb, turcoaz, verde lime, portocaliu, a introdus pantalonii skinny cu tunica si jacheta, bonete ca cele pentru copii – legate sub barbie, ochelarii supradimensionati.
A creat look-ul Moon Girl, Andre Courreges fiind numit King of Paris Fashion in 1964; revolutionare au fost si cizmele ‘Go go’ care au trecut foarte repede de pe scena, pe strada, respectiv ringul de dans.

In 1965 se reorganizeaza, isi muta sediul pe Rue Francois Premier la numarul 40, avand grija sa tina departe de ochii presei colectiile sale. Cand a redeschis, si-a prezentat colectiile structurate astfel: ‘Prototypes’- segmentul couture ‘Couture future’- colectia de lux ready to wear si ‘Hyperbole’-  colectie ready to wear mult mai accesibila ca pret.

In 1967 se casatoreste cu asistenta sa Coqueline Barriere cu care are o fetita, Marie.
In 1968 prezinta colectia primavara-vara „Space Age” care a avut un foarte mare succes; haine atemporale, modele futuriste simple – mai degraba construite decat schitate, iar fascinatia pentru metal s-a vazut in faptul ca modelele care au pasit pe catwalk au purtat sutiene si bustiere metalice. ‘Hainele Courreges sunt atat de frumoase incat toata lumea ar trebui sa le poarte. Argintiul fuzioneza atat de bine cu orice, incat ar trebui purtate in timpul zilei combinate cu mult make up’ – a declarat extaziat americanul Andy Warhol – grafician, fotograf, pictor si realizator de filme.

Pentru prima oara in industria fashion, moda egipteana atinge nivelul high class prin intermediul introducerii conceptului „Egyptian look” in 1969 si in care au fost prezentate peruci metalice, tunsori drepte, buze inghetate; un an mai tarziu lanseaza primul parfum destinat femeilor, Empreinte.
Cu toate ca stilul Andre Courreges era predominant futurist si caracterizat de forme drepte, geometrice, inceputul anilor ’70 aduce linii romantice, etnice, forme curbate, iar culoarea predominanta este albul.

In 1971 lanseaza linia de imbracaminte sport pentru tineri – Hyperbole, iar in 1972 are „misiunea” de a crea hainele celor peste 15000 de persoane angajate pentru Jocurile Olimpice de Vara din 1972 desfasurate la Munchen. Linia de imbracaminte pentru barbati – Courreges Homme este lansata in 1973, un an mai tarziu este lansat parfumul pentru femei, Eau de Courreges. In 1977 lanseaza parfumul masculin – Courreges pour homme, doi ani mai tarziu isi extinde activitatea si pe segmentul produselor din piele, produselor de frumusete, accesorii, ceasuri, curele, mobilier.
La mijlocul anilor ‘80 compania este cumparata de grupul japonez Itokin, Courreges continuand sa creeze pentru casa de moda. Divizia de parfumuri este cumparata in 1992 de Swiss Burrus Group, pentru ca cinci ani mai tarziu sa reuseasca sa o rascumpere.

La mijlocul anilor ’90 il aduce ca designer pe Jean-Charles de Castelbajac, in 1995 lanseaza parfumul pentru barbati Niagara si un an mai tarziu parfumul pentru femei, Generation.
Influentat de de arhitectura moderna, tehnologie, materiale noi, futurism, Andre Courreges a impins totul spre extrem si reprezinta astazi unul din marile nume din industria fashion, un vizionar si un designer care a revitalizat moda anilor ’60 si ’70, dand nastere unor piese vestimentare cu adevarat memorabile.

biografie brand designer fashion moda
Distribuie
Articolul precedent

Christian Dior Christian Dior – Creatorul Uneia Dintre Cele Mai Prestigioase si Respectate Case de Moda din Lume

Urmatorul articol

Parfumuri Florale, Orientale, Marine? Ce Parfum Ti Se Potriveste?

Social Media
FacebookInstagramTwitter
Categorii
Moda sustenabila se concentreaza pe producerea hainelor si accesoriilor din moda prin metode cat mai prietenoase cu natura si cat mai durabile din punct de vedere ecologic;...
Fashion
A sta/ fi cu picioarele pe pamant cunoscut si ca grounding este o practica ce implica explorarea modalitatilor de conectare a pielii cu pamantul sau cu apa.
Splendida
Monden
Teoria Haosului - Se croieste nevazuta inchisoare din fractii dure Ne inconjoara cu invizibile gratii, ne ating si ne ard ...
Cultura
Recomandate
Stil de viata

Meditatie-beneficii si sugestii

Stiri modelling

Paris Fashion Week si mini-modelele din Romania

Vestimentatie

Fendi la Pitti Uomo 104 -Invitat Special

Aplicatia Famost
Instagram
our #march 2023 #magazine #covermagazine #photogra our #march 2023 #magazine #covermagazine #photography #blackandwhitephotography with #succes #woman #entrepreneur #business #creativity #architecture #new #trend #culture #nice #attitude and #pose in #famostmag #beauty #fashion #interview #lifestyle #great #look and you can #download it here : https://famost.ro/revista-famost-martie-2023
Instagram post 18199073161221846 Instagram post 18199073161221846
All about #architecture and #decoration in our #ma All about #architecture and #decoration in our #march #magazine #covermagazine with #thinkbig #quotes with #succesful #woman #entrepreneur #business #creativity #new #trend #culture #nice #attitude and #pose in #famostmag #beauty #fashion #interview #lifestyle #great #look and you can #donwload it here : https://famost.ro/revista-famost-martie-2023
#thing #big with our #special #march #magazine #co #thing #big with our #special #march #magazine #covermagazine #photography #succesful #woman #entrepreneur #business #creativity #architecture #new #trend #culture #nice #attitude and #pose #follow the #right #direction in #famostmag #beauty #fashion #interview #lifestyle #great #look and you can #download it here : https://famost.ro/revista-famost-martie-2023
Instagram post 18264996658135207 Instagram post 18264996658135207
our #special #march #cover #magazine #covermagazin our #special #march #cover #magazine #covermagazine #blackandwhitephotography #thing #big with #succesful #woman #entrepreneur #business #creativity #architecture #new #trend #culture #nice #attitude and #pose in #famostmag #beauty #fashion #interview #lifestyle #great #look and you can #donwload it here : https://famost.ro/revista-famost-martie-2023
Urmareste-ne!
Ti-ar mai putea placea
Cu siguranta veti gasi si in editia de noiembrie 2022 a revistei Famost articole utile din domeniile pe care le abordam, astfel ca, pana la urmatoarea intalnire, va transmitem cele mai bune ganduri si sa aveti parte de zile cat mai frumoase!
Revista Famost

Revista Famost noiembrie 2022

2 minute de citit
29 octombrie 2022

Revista Famost noiembrie 2022 a ajuns la numarul 104 si marcheaza sfarsitul de toamna al anului 2022, un an agitat si din nefericire dificil pentru multi dintre noi. Cu toate acestea, asa cum veti vedea si in aceasta editie, avem oameni care au o stare de spirit mereu pozitiva, care isi doresc mai mult de …

Revista Famost august 2020 este o editie frumoasa, luminoasa, cu invitati deosebiti, cu articole de sezon, informatii utile.
Revista Famost

Revista Famost august 2020

3 minute de citit
26 iulie 2020

Descarca GRATUIT revista AICI sau VIZUALIZEAZ-O dupa urmatorul alineat! Revista Famost august 2020 este o editie frumoasa, luminoasa, cu invitati deosebiti, cu articole de sezon, informatii utile. Ne bucuram sa ne reintalnim sanatosi, cu o stare de spirit buna, intr-o perioada in care, cel putin la noi, nimic nu pare sa se schimbe. Doar sa …

Shopping Mood On este o campanie lansata pe 3 iunie 2021 de Bucuresti Mall - Vitan , prin care iubitorii de shopping pot castiga, pana pe 26 septembrie, 4.000 de vouchere.
Media

Shopping Mood On-campanie Bucuresti Mall – Vitan

3 minute de citit
7 iunie 2021

Shopping Mood On este o campanie lansata pe 3 iunie 2021 de Bucuresti Mall – Vitan , prin care iubitorii de shopping pot castiga, pana pe 26 septembrie, 4.000 de vouchere in valoare de 50 lei, valabile in magazinele partenere si premii atractive lunare. In perioada urmatoare, vizitatorii Bucuresti Mall – Vitan care fac cumparaturi …

Copyright @ Famost 2023
Tendinte, moda, frumusete, evenimente, sanatate, stil de viata, editoriale
  • Fashion
  • Modelling
  • Monden
  • Splendida
  • Cultura
Tendinte, moda, frumusete, evenimente, sanatate, stil de viata, editoriale
  • Fashion
    • Accesorii
    • Brand
    • Tendinte&Stil
    • Vestimentatie
  • Splendida
    • Sanatate
    • Frumusete
    • Blog splendida
    • Sfaturi
  • Monden
    • Media
    • Stil de viata
    • Video
    • Evenimente
    • Shopping
  • Modelling
    • Supermodele
    • Despre modelling
    • Stiri modelling
  • Cultura
    • Coltul de carte
    • Scrisori
    • Bloguri bune
    • Destinatii
  • Revista Famost
Site-ul nostru contine cookies: Politica cookies
Accept!