Covid-19 si modalitati usoare de a depasi complicatiile

Covid-19 ne-a dat mari batai de cap si a schimbat multe pana in momentul de fata si indiferent de situatie, un lucru este clar: trebuie sa ne protejam!

Covid-19 ne-a dat mari batai de cap si a schimbat multe pana in momentul de fata si indiferent de situatie, un lucru este clar: trebuie sa ne protejam! Si pe langa sugestiile si masurile de protectie mediatizate, exista si alte modalitati de a depasi anumite complicatii.

Una dintre ele, este miscarea, asa ca, bucura-te de plimbarile in natura, deoarece exercitiile cardiovasculare determina muschii sa produca cantitati mai mari de antioxidanti unici (cunoscuti ca extracellular superoxide dismutase) care vaneaza tesuturile si radicalii liberi ce dauneaza organelor. In acelasi timp este scazut riscul de insuficienta respiratorie acuta, o complicatie Covid-19 care cauzeaza scurtari ale respiratiei. Oamenii de stiinta recomanda 30 de minute de activitate de trei ori pe saptamana.

Efectul neasteptat al medicamentatiei pentru osteoporoza

Femeile aflate in postmenopauza care iau medicamente pentru osteoporoza au parte si de un bonus in privinta sanatatii: un mai mic risc de a se alege cu pneumonie. Cercetatorii considera ca sunt prescrisi in general bifosfonati care contin azot ce se concentreaza in plamani, unde reduce umflatura si stimuleaza imunitatea organismului. Dintre cei 4000 de subiecti aflat intr-un studiu publicat in Journal of Bone and Mineral Research, cei cu medicament au avut sanse cu 24% mai scazute de a se imbolnavi de pneumonie si 35% sa moara de pneumonie, comparativ cu cei care nu au luat medicamentul, o veste buna anti Covid-19.

Lista pentru o inima sanatoasa

Da drumul muzicii preferate si inima ta iti va multumi!” – spune studiul de peste 7 ani desfasurat la American College of Cardiology! Cei care au supravietuit atacurilor de inima – care sufera de dureri in piept sau angina pectorala, au avut cu 25 de procente mai putin disconfort cand ascultau muzica pe care ei o gaseau linistitoare, timp de cel putin 30 de minute zilnic. Cercetatorii spun ca melodiile placute protejeaza inima prin calmarea sistemului nervos simpatic, care incetineste ritmul cardiac si linisteste tensiunea din sistemul cardiovascular, ceea ce ne ajuta in lupta imptriva Covid-19.

Schimbatul intinsului cu somnul

Cand tensiunea creste, este cat se poate de normal sa te retragi si sa stai intins pe canapea pentru a te destinde. Oamenii de stiinta in schimb, au descoperit ca este mult mai eficient sa mergi la culcare mai devreme in astfel de situatii. Un studiu publicat in American Journal of Preventive Medicine a gasit ca voluntarii care au schimbat o ora de stat in fata televizorului cu intratul in pat mai devreme, au aratat o crestere semnificativa a dispozitiei, alaturi de o reducere a stresului. Explicatiile sunt acelea ca statul intins neintrerupt incetineste sistemele de promovare a sanatatii organismului si inlocuind aceasta cu somnul, se actioneaza ca un antidot la stres, ajutandu-te sa te simti mai optimist.

Efect de stare de bine a intinderii blande

Intinzandu-ti mainile in sus si aplecandu-te in fata pentru a-ti atinge degetele de la picioare, te fac sa te simti bine atat pe moment, dar efectul poate dura cateva zile! Cercetatorii de la Boston University au descoperit ca voluntarii care au participat la doua sau trei sesiuni de yoga pe saptamana timp de 3 luni, s-au bucurat de o crestere a chimicalei GABA din creier, care ajuta la controlul nervilor, reducandu-se anxietatea si stimulandu-se sentimentele de fericire. Iar partea cea mai buna este ca dureaza cateva zile, studiul implicand Iyengar yoga, cel mai practic stil la scara larga, care pune accentul pe respiratie profunda, relaxare si ipostaze simple. Cercetatorii afirma ca acest stil este usor pentru incepatori si adecvat oricarei varste.

Ora de cina modificata poate scadea nivelul zaharului din sange

A manca mai devreme este un lucru inteligent atat pentru talie cat si pentru portofel, conform unui studiu nu foarte elaborat. Voluntarii care au servit cina la orele 18 au ars grasime mai multa comparativ cu cei care au mancat la orele 22, cu toate ca fiecare dintre ei au mancat aceeasi mancare si s-au culcat in acelasi timp (ora 23). Cei care au mancat mai devreme au avut un nivel mai scazut de zahar in sange cu 20%. Se crede ca mancand cina cu cateva ore inainte de culcare, lucreaza in sincron cu ceasul intern al corpului, care regleaza metabolismul. De ce este important acest lucru? Metabolismul este mult mai eficient in arderea grasimilor in timpul zilei, comparativ cu orele de seara, cand incetineste pentru pregatirea somnului.