Recunostinta-plan de recunostinta pe 7 zile!

Stil de viata

Recunostinta-plan de recunostinta pe 7 zile!

Conform ultimelor cercetari, recunostinta ne imbunatateste sanatatea!
210

Cercetarile si studiile din ultimii ani arata ca recunostinta ne poate imbunatati viata si sanatatea. Iar a face bine te face sa te simti bine, fapt care nu e un concept nou sau vreo ultima descoperire, dar acumularea a cator mai multe fapte bune, iti poate imbunatati starea de sanatate. Cercetarile arata ca mai multe astfel de sentimente placute simtite zilnic sau cat mai des posibil, iti pot face mult bine, ajutandu-te sa dormi mai bine, sa experimentezi mai putina depresie, evitand supraincalzirea si devenind mult mai rabdator. Te poate ajuta chiar si cu cresterea starii de fericire, recunostinta putand avea in mod real, beneficii mentale si fizice semnificative. Se poate imbunatati functia imuna si ajuta la scaderea presiunii sangelui, reducand in plus riscul de a dezvolta depresie, anxietate si dependenta.

Persoanele recunoscatoare experimenteaza in general, o stare de mai mare bucurie, entuziasm, iubire si optimism. In timp, ei au crescut generozitatea, cooperarea, astfel incat, este situatia de castig al ambelor parti. Pana la urma, aceasta recunostinta exista de secole, civilizatii intregi oferind multumiri sau mancare sau rugandu-se cand se trezesc sau inainte de culcare. Multe culturi inca practica recunostinta prin intermediul unor sarbatori sau festivaluri anuale.

Timpurile de astazi cresc necesitatea unor astfel de practici, dat fiind ca modul de viata si stresul actual – care ne fac nefericiti, existand multe persoane care cad in depresie. Cateodata, pare ca ne-am pierdut valoarea, concentrarea, semnificatiile si scopurile, si, conform studiilor, parca niciodata nu au existat perioade mai profunde ca cele actuale, in care domina singuratatea si problemele care au legatura cu sanatatea mentala. Oamenii si umanitatea in general, sunt disperati pentru o schimbare si acesta este locul unde astfel de practici isi gasesc un binemeritat loc.
Puterea recunostintei este sustinuta de decenii de cercetare, recent, un studiu apartinand Universitatii din Texas, a demonstrat ca scriind mesaje de multumire, imbunatateste starea de bine – atat a celui care le scrie, cat si a celui caruia ii este adresata. Un alt studiu sustine ca, fiind o persoana care multumeste – reprezinta o cheie importanta a succesului relatiilor. Cum functioneaza acest lucru?

Practica recunostintei iti redirectioneaza atentia pentru a nota experientele pozitive. Ca rezultat, propria constientizare devine mult mai adaptata lucrurilor mici care se intampla zilnic si care merita a fi apreciate. Oferindu-i creierului astfel de ganduri pozitive, beneficiem de consecinte bune pentru noi. Exista de asemenea, un efect care influenteaza creierul, redimesionand mintea noastra si organismul, pe numeroase niveluri. Practica regulata a recunostintei, ajuta la o mai buna stare de sanatate, ne creste fericirea si ne ajuta sa avem relatii mai puternice cu cei din jur.

Plan recunostinta 7 zile

Planul tau de recunostinta pe 7 zile

Cu toate cele mentionate mai devreme, nu este de mirare ca expertii recomanda exprimarea recunostintei zilnic, iar daca iti doresti sa culegi recompense pentru a te simti bine, urmeaza planul de 7 zile!

Jurnal. Incepe cu un jurnal, in care sa iti faci obiceiul de a scrie 5 lucruri, experiente, oameni sau oportunitati care te-au facut sa te simti recunoscatoare astazi. Daca i-ai oferit unui coleg o cafea, este mai mult decat de ajuns pentru a fi trecuta in jurnal.

Multumire. Astazi, incearca sa faci tot ce-ti sta in putinta pentru a-i multumi cuiva; poate fi la fel de bine sa faci acest lucru si in cazul unui animal. Acest lucru te va face sa te simti mai recunoscatoare pentru gestul tau, ceea ce contribuie la starea de fericire si bunastare.

Mindful. Indiferent ca mergi pe jos, faci yoga, citesti sau orice alta activitate care se ‘inscrie’ in ceea ce cunoastem ca mindful, iti incurajeaza gandirea creativa si contribuie la sentimentul de apreciere si bunastare a acestei zile.

Respiratia. Foloseste simpla actiune de a respira pentru a-ti aminti de cadoul primit: viata! O simpla respiratie este indeajuns, inspirand si expirand foarte incet si numarand de la 1 la 5; aceasta actiune te va face sa constientizezi si mai mult acest dar nepretuit.

Exprimare. Fa astazi ceea ce ai vrut mereu sa faci! Indiferent ca vrei sa dansezi intr-un anumit mod, vrei sa citesti o carte anume, vrei sa practici un sport care necesita ceva mai mult curaj, fa-o astazi sau incepe de astazi! Investeste in tine si vei fi incantata de viata ta si calitatea vietii tale!

Legaturile. Petrece timp cu cei dragi tie: parinti, prieteni, colegi! Pretuieste-i pe toti si apreciaza timpul petrecut cu ei. Apreciaza-ti partenerul de viata, fie cu ajutorul unui compliment, fie prin intermediul unei conversatii pe un subiect care ii face placere, sau stai alaturi de el pur si simplu!

Caritate. Fii voluntar pentru un proiect in comunitatea ta si fii sigura ca mereu va exista ceva cu care sa poti contribui! Dincolo de viata noastra cotidiana si preocuparile noastre zilnice, sta in natura noastra sa ne ajutam unii pe altii si sa facem parte dintr-un grup. Vei fi mult mai fericita si te vei simti mult mai implinita, emanand energie pozitiva prin toti porii.

Comments are off this post!