Jean Cacharel s-a nascut in 1932 in Nimes – Franta sub numele de Jean Louis Henri Bousquet si a adoptat numele de Cacharel (dupa numele unei specii de rata salbatica de talie mica) spre sfarsitul anilor ’50 cand s-a mutat la Paris. Fiul unui vanzator de masini de cusut, si-a inceput cariera in design la varsta de 15 ani cand a inceput sa lucreze ca ucenic intr-un atelier de croitorie. Urmeza cursurile Ecole Technique din orasul natal, iar in 1956 se muta in Paris si incepe sa lucreze ca designer pentru Jean Jourdan.
Daca la inceput croia doar pentru barbati, la inceput anilor ’60 incepe sa faca schite pentru vestimentatia feminina; lanseaza o bluza inspirata din vestimentatia masculina realizata dintr-un material asemanator camasilor de noapte, foarte comfortabila si usor de purtat si care cunosc un imediat succes; mai mult decat atat, bluzele Cacharel devin un must have. Se poate spune ca Jean Cacharel a fost persoana potrivita la momentul potrivit avand in vedere perioada dificila de dupa razboi; el a anticipat nevoia ‚ready to wear’ resimtita atunci si s-a adaptat perfect, a locuit in Paris – orasul care care da o greutate termenului fashion, iar ‚comfortabil si usor de imbracat’ a devenit filosofia Cacharel.
In 1964 Jean Cacharel lanseaza o noua colectie pentru femei caracterizata prin bluze si fuste foarte colorate; in timpul anilor ’70 introduce o serie de piese vestimentare ready to wear, multe dintre ele fiind reschitate de Emanuelle Khanh (fost model pentru Balenciaga si Givenchy) intre anii 1962 si 1967. Spre sfarsitul anilor ’70, Cacharel considera ca imaginea casei de moda trebuie imbunatatita, astfel ca o angajeaza pe Sarah Moon; aceasta se dovedeste in timp a fi o miscare foarte inspirata, Sarah ii creeaza Casei Cacharel o imagine romantica, mereu frumoasa; ea a perfectionat arta fotografica, devenind in scurt timp un lider al fotografiei de moda.
In 1978 Jean lanseza primul parfum sub propria semnatura Anais Anais – cu un mare succes si a carui imagine a fost reprezentat de Kate Moss; in timpul anilor 80’ pentru Casa Cacharel lucreaza mai multi desgneri, printre remarcati fiind designerul japonez Atsuro Tayama; anul 1981 aduce lansarea parfumului Cacharel pentru femei si Cacharel pour homme, iar in 1987 este lansat parfumul Lou Lou. In anul 2000 sotii britanici Clements Rebeiro sunt angajati ca Head Designers, creatiile si munca acestora fiind apreciata intr-un timp foarte scurt; mai mult decat atat, cuplul realizeaza o colectie exclusivista sub semnatura Cacharel: La Redoute – un favorit al parisienilor ‚chic’.
Dupa finalizarea studiilor din cadrul Florida International University, Guillaume Bousque – fiul lui Jean Cacharel, deschide in 2001 primul showroom din America, sora acestuia, Jessica, lucrand si ea in cadrul companiei. Celia Birtwell – sotia faimosului designer Ossie Clark, incheie o colaborare cu Cacharel incepand cu 2002, aducandu-si aportul cu o serie de imprimeuri deosebite, foarte apreciate de critici. In 2003 se lanseza parfumul Amor Amor, iar in 2005, modelul francez Laetitia Casta devine imaginea parfumului Promesse, lansat in acelasi an.
In 2007 se incheie o colaborare cu renumita Eley Kishimoto cunoscuta ca ‚rege al imprimeurilor’; doi ani mai tarziu, este angajat designerul belgian Cédric Charlier, care aduce un suflu nou, romantic si caracterizat prin taieturi perfecte. In luna noiembrie al aceluiasi an, Casa Cacharel incheie un contract cu grupul italian AEFFE (din care fac parte Alberta Feretti, Moschino, Pollini, s.a.) care ii confera mai multa stabilitate, siguranta si recunoastere pe plan international. Noii designeri Dawei Sun si Ling Liu revitalizeaza caracteristicile traditionale ale casei de moda, noile linii avand multa prospetime, feminitate, romantism.
Cacharel este cunoscut pentru imbracamintea semi-casual, stilul relaxant, toate acestea reprezentand modele de inspiratie pentru multe din linii vestimentare actuale. Cu o traditie de peste cincizeci de ani in care s-au lansat colectii feminine, masculine si pentru copii, accesorii, parfumuri, Cacharel este unul din brandurile reprezentative in industria fashion, parte importanta a istoriei pret a porter, iar designurile sunt caracterizate de tinerete, rafinament si pline de culori luminoase.