Cifrele publicate cu cateva zile in urma de Soltan – brandul nr. 1 de protectie a razelor UVA din Marea Britanie, arata ca mai bine de 51% dintre parinti, aleg o crema de protectie solara care se bazeaza doar pe rating-ul SPF pentru prevenirea arsurilor de soare, fara sa ia in calcul semnificatia rating-ului de stele care indica protectia impotriva deteriorarii pielii pe termen lung, cauzata de UVA.
Acesta cercetari au fost lansate pe masura ce Soltan lanseaza o campanie controversata de constientizare, pentru a-i pune pe ganduri pe parinti si pentru a-i ajuta sa inteleaga riscurile expunerii familiei razelor UVA, riscuri si daune permanente la fel ca un tatuaj, in cazul in care ei folosesc creme solare cu mai putin de 5 stele protectie UVA. Studiul a avut 1000 de parinti cu copii in jurul varstei de 14 ani si a aratat ca in timp ce 87% dintre parinti inteleg ca aceste riscuri pot provoca daune permanente pielii copilului, 40% cred ca daunele provocate de UVA sunt pe termen scurt si nu dureaza mai mult de o saptamana.
Aceste lacune informationale a intelegerii riscurilor cauzate de razele UVA, vin in ciuda diverselor campanii educatioanale; studiul Soltan a aratat ca:
- doar 14% dintre parinti aleg constient o crema solara pe baza rating-ului UVA
- peste o treime (39%) dintre parinti care au copii de varsta scolara primara nu iau in calcul rating-ul UVA cand aleg o crema solara
- peste jumatate (55%) nu cunosc semnificatia rating-ului UVA
Cercetarile au aratat ca parintii fac tot ce le stau in putinta pentru protejarea copiilor, 2/3 din ei reaplicand crema de protectie solara de fiecare data cand copii au fost in apa si 80% dintre ei fiind siguri ca cei mici poarta o palarie de soare.
Aceasta noua campanie Soltan este una care isi doreste sa-i faca pe oameni sa constientizeze aceste riscuri, campanie care coincide cu inceputul primaverii, perioada in care se produce o cincime din leziunile pielii afectate de razele UVA.
Foto&Info: image.net