Daca nu stii cu ce sa te imbraci la birou, nu trebuie sa intri in panica pentru ca nu esti singura, chiar daca, probabil, stilul tau vestimentar este unul personalizat; casual, street, mai putin office. Daca locul de munca impune o un stil vestimentar oficial, intr-un mediu business, acest lucru nu inseamna ca iti denaturezi stilul sau renunti la el. Faptul ca urmeaza sa adopti o astfel de tinuta, se explica prin faptul ca trebuie sa ai o imagine care sa exprime profesionalism si competenta si sa fie adaptat nevoilor si scopurilor tale.
In momentul in care esti concentrata pe cariera ta, vei fi interesata mai mult de o imagine profesionala decat sa fii draguta sau in trend. Care ar fi punctele de care trebuie sa tii cont pentru o tinuta profesionala, care sa te avantajeze si sa fie un plus pentru tine?
- Culoarea joaca un rol important in tinuta profesionala zilnica, nuantele traditionale fiind bune tot timpul. Astfel, nu ar trebui sa va lipseasca culori ca griul – conservator, negrul – elegant, albastrul inchis – incredere, rosul – agresivitatea. Cele mai multe culori din cele mentionate, functioneaza foarte bine la costume, pantaloni, fuste, imbinate cu nuante mai soft, cum ar fi bleu, roz, fildes, lila. Incercati sa evitati culorile complementare puternice!
- Evita de asemenea, bijuteriile extravagante sau zgomotoase care distrag atentia! Incercati ceva mai simplu si mai discret!
- Pantofii trebuie sa fie ingrijiti, sa nu faca nota discordanta cu imbracamintea si sa fie in ton cu aceasta. Nu este indicat sa aiba un aspect agresiv sau sa fie excentrici!
- La capitolul accesorii in business, gentile de mana joaca un rol foarte important, preferabile sunt gentile bine structurate, fara rotunjimi prea evidente sau deloc.
- Nu in ultimul rand, trebuie sa avem grija ca parul si manicihiura sa fie ingrijite, rujul nu trebuie sa fie tipator, in general trebuie sa avem grija ca toate micile detalii (care de altfel fac diferenta) sa fie integrate corespunzator in imaginea finala.
Sunt multe companii care nu ofera indicatii precise in ceea ce priveste tinuta de la locul de munca, astfel ca poti fi confuza sau poti avea dileme in aceasta privinta. Cu ce sa te imbraci la birou, de unde ar trebui sa incepi sau ce trebuie sa iei in considerare?
Daca nu stii cu ce sa incepi, ia in considerare ce poarta seful tau (in cazul ca e femeie): poarta costume cu pantaloni sau cu fusta? Pantofii sunt decupati la degete sau plini? Poarta dresuri sau prefera picioarele goale? Daca nu ai o femeie care sa iti fie model pentru a sti cu ce sa te imbraci, cea mai buna optiune este sa porti un costum format din pantalon si sacou – formula uzuala, acceptata in majoritatea situatiilor.
Exista de asemenea firme care pun accentul pe aspectul vestimentar, chiar incurajand angajatii sa fie la fel de bine imbracati comparativ cu clientii, mai ales in cazul vanzarilor in care job-ul respectiv presupune munca si in afara biroului. Pentru anumite job-uri este mai potrivit un costum din pantaloni si sacou, pentru altele fusta si sacou (avocatura).
Trebuiesc evitate situatiile
- cand tinuta este prea sexy (bluze transparente, dresuri lucioase, pantofii cu toc inalt)
- cand hainele sunt sifonate – mai ales atunci cand au loc intalniri cu clientii
- cand stilul vestimentar se indreaptra spre casual (blugi, tricouri, sepci)