Daca vrei sa devii un adevarat influencer, trebuie sa stii faptul ca, chiar daca nu ai mii de aprecieri – indiferent de platforma – ai cel putin un cont social media care este mai aproape de sufletul tau! Si poti sa urmaresti alte persoane sau poti face ceva profitabil, plecand de la pasiunile tale. Daca vrei sa te inscrii in cea de-a doua categorie, trebuie sa stii ca e mai mult decat a pune un filtru pe o fotografie!
Ce ai de facut? Vezi in continuare …
In primul rand, alege-ti nisa pe care vrei sa mergi! Ce iti place sa faci? Ce te reprezinta? Ce crezi ca poti face din placere, pentru ca ulterior, sa o poti transforma intr-o afacere si sa devii un real influencer?
Foarte multi influenceri au reusit sa isi stranga capital de imagine, in urma retelelor de socializare, indiferent ca vorbim de Facebook, Instagram, Twitter. Iar daca te uiti la unul dintre ei, vei observa ca ei merg pe o singura nisa, nu se impart in mai multe directii. Daca iti place moda, posteaza doar despre moda si maxim, domeniile tangentiale.
Foloseste ce ai! Nu trebuie sa iti deschizi un cont special dedicat pentru a fi influencer; cel mai indicat este sa le pastrezi pe cele pe care le ai deja (pastrandu-i si pe cei cu care esti prietena sau te urmaresc), dar, sa faci o operatie de “curatare”, stergand postarile nereprezentative. Asociaza contul cu un nume reprezentativ, acesta putand fi numele tau sau prenumele si numele activitatii tale; incearca sa ai un nume vibrant! Apoi, aseaza in cuvinte clare – fara ambiguitati, descrierea “misiunii” tale.
Creeaza-ti o independenta! In primul rand, foloseste la maxim setarile conturilor, trece-le la “business”, pentru a avea un control deplin si statistic asupra lor. De asemenea, trebuie sa ai pregatiti bani si pentru o investitie, aceasta fiind propriul site sau blog; il poti considera un backup. Acest lucru este extrem de important, pentru ca trebuie retinut faptul ca nimeni nu detine cu adevarat conturile din retelele sociale! A-ti pune intreaga afacere ca influencer si numai pe un astfel de cont social media, este o idee foarte foarte neinspirata.
Posteaza inteligent! Distribuie si posteaza pe retelele sociale doar ce reprezinta brandul tau, fie ca acestea includ culorile specifice brandului sau anumite elemente esentiale specifice! Gandeste-te ca trebuie sa fie atractiv daca asta iti doresti, sa motiveze cumva sau sa atraga catre produsul tau sau catre activitatea ta!
Trebuie sa ai un program! Fii constanta in postarile tale, iar daca vorbim de platformele Instagram, Twitter, Facebook, Pinterest, fii sigura ca ai una pana la 3 postari zilnice – cel putin. Pe Youtube este indicata ridicarea a cel putin 3 clipuri saptamanal.
Hastag-urile. Acestea sunt foarte importante si este indicat sa scrii cel putin 10 hastaguri relevante, ceea ce va face sa fii descoperita mult mai usor. De asemenea, ai putea crea propriile hastaguri care pot face ca utilizatorii sa te urmareasca.
Castiga cu link-uri! Aproape oricine cu un cont social media poate castiga ceva bani, prin promovarea unor produse, cu ajutorul unor link-uri afiliate. Ai putea incepe sa iti faci cont pe o platforma cum ar fi Shop Style Collective, urmezi apoi instructiunile specifice, pui link-ul in postarea ta si de fiecare data cand cineva da clic pe acel link, este contorizat de platforma, care iti va oferi un procent din ceea ce vinzi. In momentul in care incepi sa ai succes si ai publicul tau, poti aplica pentru membru Reward-Style, iar daca cineva cumpara prin intermediul noului link, primesti direct de la brand, intre 5 si 20 de procente din valoarea produsului.
Lucreaza cu brandurile! Daca ai mai bine de 5000 de urmaritori, cauta diverse branduri, pentru c ate poti considera influencer, cel putin la nivel elementar! Fa-ti o lista cu actualele firme care iti plac sau cu care te-ai vedea colaborand, sau a caror produse le folosesti, scrie-le si vezi la ce rezultate ajungi. Iar daca ii ajuti in mod real, oferindu-le idei si strategii bune, cu siguranta acest lucru se poate concretiza in colaborari fructuoase pentru tine.