• Fashion
    • Accesorii
    • Brand
    • Tendinte&Stil
    • Vestimentatie
  • Splendida
    • Sanatate
    • Frumusete
    • Blog splendida
    • Sfaturi
  • Monden
    • Media
    • Stil de viata
    • Video
    • Evenimente
    • Shopping
  • Modelling
    • Supermodele
    • Despre modelling
    • Stiri modelling
  • Cultura
    • Coltul de carte
    • Scrisori
    • Bloguri bune
    • Destinatii
  • Revista Famost
Tendinte, moda, frumusete, evenimente, sanatate, stil de viata, editoriale
  • Fashion
    • Accesorii
    • Brand
    • Tendinte&Stil
    • Vestimentatie
  • Splendida
    • Sanatate
    • Frumusete
    • Blog splendida
    • Sfaturi
  • Monden
    • Media
    • Stil de viata
    • Video
    • Evenimente
    • Shopping
  • Modelling
    • Supermodele
    • Despre modelling
    • Stiri modelling
  • Cultura
    • Coltul de carte
    • Scrisori
    • Bloguri bune
    • Destinatii
  • Revista Famost
Tendinte, moda, frumusete, evenimente, sanatate, stil de viata, editoriale
Tendinte, moda, frumusete, evenimente, sanatate, stil de viata, editoriale
Brand Media

De vorba cu Laura si … Eva’s Lab by Ana Munteanu

famost
14 august 2016
9 minute de citit
interviu-ana-munteanu-eva's-lab

Intotdeauna am avut o atractie fata de lucrurile frumoase, impecabile si unice, ce au abilitatea de a-mi sublinia feminitatea si individualitatea.

Si pentru ca de ceva timp imi doream un costum masculin, dar cu accente feminine, un look “auster” dar gentil in acelasi timp, nu am mai stat pe ganduri si am facut o vizita la atelierul Eva’s Lab by Ana Munteanu, un talentat designer roman sub semnatura caruia iau nastere concepte si piese ce inspira bun gust si feminitate in forma simpla sau cu detalii care fac diferenta.

Fiecare colectie este cu adevarat unica si speciala pentru ca Eva’s Lab by Ana Munteanu s-a nascut din dorinta de a aduce un accent diferit de creativitate, bun gust si feminitate, printr-un design unic si calitativ.

Fiecare concept este o poveste, o stare de spirit, o emotie, e exprimare a personalitatii prin forma, textura si culoare, o adevarata declaratie de stil si feminitate.
Dupa gasirea Smoking-ului perfect din colectia “gentle Austerity” S/S 2016 unde silueta feminina este evidentiata prin elemente specifice sacoului barbatesc, imbinand croiala precisa si elementele atipice de texturi, precum stofa masculina cu fluiditatea unei esarfe din voal de matase, am stat de vorba cu Ana Munteanu despre cum a inceput aceasta pasiune, ce presupune cu adevarat munca de designer, despre procesul de creatie, dar nu in ultimul rand, despre ceea ce inseamna Eva’s Lab by Ana Munteanu, despre feminitate, bun gust si incredere in sine.

eva's-lab-ana-munteanu

Ce inseamna moda pentru tine?

Pornind de la celebra replica a lui Coco Chanel “Fashion fades, only style remains the same”, moda inseamna pentru mine o stare de spirit care genereaza emotie transpusa in piesa vestimentara. Publicul empatizeaza cu mesajul transmis adoptandu-l ca stil personal.

Crezi ca factorii economici si sociali au influentat moda de-a lungul timpului? Cum?

Moda este intr-o continua schimbare si totodata revenire de la un sezon la altul la tendintele secolului 20, reinterpretate si adaptate de fiecare designer in stilul propriu. Influenta erei tehnologiei in moda consta in abordari din ce in ce mai curajoase atat in materie de forma cat si de materia prima din care se confectioneaza piesele vestimentare. Cu alte cuvinte, nimic nu mai este surprinzator, putem confectiona haine din materiale reciclate, hartie, metal chiar si din produse comestibile..

Cum percepi piata de moda din Romania?

Piata de moda din Romania este din punctul meu de vedere destul de comerciala, accentul se pune pe ceea ce se vinde in pofida unor idei originale, care sunt inca destul de nisate pentru publicul larg. Din pacate, suntem cu un pas in spatele modei de afara, avem in schimb designeri foarte talentati care au un cuvant de spus dar care, din pacate, au un public culturalizat destul de restrans.

eva's-lab-by-ana-munteanu

In opinia ta, cum se imbraca femeile din Romania la ora actuala? Crezi ca au devenit mai preocupate de imaginea lor?

Femeile din Romania, la nivel general – se imbraca la un nivel mediocru, exista insa si o nisa care adopta un stil personal remarcabil, indiferent de zona abordata. Femeile sunt preocupate de imaginea lor insa, de multe ori, aleg piese vestimentare in tendinte, dar in neconcordanta cu tipul de silueta sau pur si simplu nu le exprima personalitatea.

Care este cea mai frecventa greseala de stil pe care ai intalnit-o la femei? Dar la barbati?

Cea mai frecventa greseala de stil mi se pare alegerea unor piese vestimentare foarte scumpe, semnate de branduri mari, insa nepotrivite tipului de silueta. Valabil si pentru barbati.

De ce ai ales domeniul modei si nu oricare altul?

Nimic nu este intamplator. Mereu mi-am dorit sa ma exprim prin ceva palpabil, piesele vestimentare sunt pentru mine un mod de a ma exprima fara cuvinte, un mod de a face femeile fericite chiar si pentru o clipa, o stare de implinire totala.

Crezi ca meseria aceasta se “fura”, se deprinde sau te nasti cu o inclinatie spre asa ceva?

La modul cel mai realist, este o meserie foarte grea si asumata, poti invata de la cei din jur cu o vechime mai mare si un cuvant de spus, dar trebuie si sa ai inclinatie catre aceasta vocatie, as numi-o asa , nu doar o meserie.

Povesteste-mi te rog despre traseul tau profesional, care au fost elementele ce ti-au format, modelat si conturat latura creativa?

Eva’s Lab a luat nastere acum 3 ani, cu o baza de minime cunostinte in domeniu ( cursuri de design vestimentar acreditate urmate de o scoala de vara la universitatea Saint Martins in Londra), multa perseverenta, studiu individual, reserch continuu si pasiune reala. Latura creativa mi-am format-o in timp, ea este oglinda trairilor mele si a lucrurilor in care ma regasesc, cu alte cuvinte-ea este un stil personal care in timp au devenit amprenta brandului ( elementele specifice costumului barbatesc- gulere, mansete, buzunare, revere, pliseurile brevetate de Coco Chanel, cut-urile in V, juxtapunerile, forma simpla obtinuta prin geometrie).

colectie-eva's-lab-ana-munteanu

Ce crezi ca te diferentieaza de ceilalti creatori de moda?

Elementul care ma diferentiaza este tocmai acest accent masculin abordat pe silueta feminina, menit sa o evidentieze si mai mult. E practic o imbinare de precizie cu delicatete.

Care iti sunt sursele de inspiratie?

Sursele de inspiratie sunt inepuizabile. Ma pot inspira din absolut orice: natura, arta, un simplu obiect, un om, o stare, o poarta care imi iese in cale. Totul tine de stare, fiecare concept porneste de la o idee care iti vine pe moment si pe care o transformi intr-o poveste.

De ce Eva’s Lab? Are o anume semnificatie, o poveste?

Eva este prima femeie, simbolul feminitatii de la geneza. Lab este abrevierea de la atelier, un spatiu ludic care creeaza povesti transpuse in realitate.

Carui segment de piata i te adresezi?

Femei cu varsta intre 25-55 ani cu un venit peste mediu care lucreaza in mediul business si sunt preocupate de felul in care se afiseaza, atat in mediul profesional cat si in afara lui. Femei care abordeaza un stil vestimentar ce inspira acuratete, linii executate impecabil din texturi calitative, dar totodata cu elemente de design cu twist (the difference stands in details).

Cat de durabile sunt creatiile tale?

Creez in general piese statement, care pot fi abordate si intr-o tinuta de zi dar transformate si intr-un outfit de seara/eveniment printr-o simpla accesorizare. De exemplu, un smoking poate fi purtat ziua cu o camasa alba si o pereche de balerini si transformat intr-un evening wear purtat ca second skin cu o pereche de stilettos, perle si un clutch.

designer-ana-munteanu-eva's-lab

Cum crezi ca poti incuraja clientii sa se ataseze emotional de creatiile EVa’s Lab?

In general, emotia apare la primul contact al clientelor cu piesele mele, conceptele si povestea din spatele lor. In momentul in care piesele sunt vazute in realitate, vorbesc de la sine.

De unde iti achizitionezi materialele si tot ceea ce ai nevoie pentru creatia finala?

Materialele si accesoriile le aleg in functie de concept, de sezon, de forma pieselor. La comand de la furnizori sau le achizitionez personal de la diverse magazine specializate. In general, sunt importate.

Cat timp petreci zilnic la atelier?

Depinde de planningul din agenda. In jur de 8-10 ore pe zi, atat pentru intalnirile cu clientii cat si pentru constructia de tipare si lucruri administrative

Descrie-mi te rog, procesul realizarii unei piese, de la prima idee, pana la realizarea propriu zisa.

O piesa poate fi integrata intr-un concept de tip colectie capsula sau realizata individual pentru o clienta in functie de silueta si personalitatea ei, evenimentul la care participa. In primul caz, piesa porneste de la poveste, idee transpusa intr-un moodboard (colaj), urmata de schita, draping, tipar, alegerea texturilor si executia finala. O piesa custom made se contureaza in functie de clienta, astfel incat sa devina o parte din ea, sa fie o oglinda personala pornind de la schita, alegerea materialelor, simularea pe silueta si executia finala.
Acum, putina teorie pentru femeile care inca nu stiu, care este diferenta dintre o piesa realizata pe baza de comanda, o piesa unicat si o piesa produsa in serie?

O piesa custom made se realizeaza pe dimensiunile individuale ale clientei (se fac probe inainte de a finaliza produsul) si in general este o piesa unicat in timp ce o piesa de serie se realizeaza pe masurile standard (S, M, L).

Cum te pregatesti pentru o sedinta foto sau pentru un show?

Sedintele foto pentru colectii le planuiesc cu 2 luni inainte, discut cu echipa (fotograf, model, make-up, hair) despre concept si despre ceea ce trebuie sa realizam si sa transmitem impreuna. Totul trebuie sa fie perfect imbinat pentru un rezultat final care sa transmita povestea in imagini. Piesele vestimentare trebuie sa fie impecabile, accesorizate conform conceptului pentru a le evidentia mesajul.
Cea mai frumoasa prezentare si /sau experienta?

Cea mai frumoasa prezentare a fost Fashion Journey, in noiembrie 2015. Un concept frumos, o intoarcere in timp in moda anilor ‘40, ‘60, ‘70 si ‘80 la care am participat cu colectia capsula Marilyn alaturi de alti 3 designeri romani: Rusanda, Sweet Paprika si Provocative.

Care crezi ca sunt “ingredientele” necesare pentru realizarea unei prezentari de succes?

In primul rand, organizare si atentia la detalii. Alegerea unei locatii potrivite, realizarea de parteneriate eficiente , cooptarea unei echipe de profesionisti – make-up, hair, modele de podium profesioniste, fotografi, MC, entertainment, realizarea unei campanii de PR ca la carte – comunicat de presa, promovare eveniment in social media.

Care sunt cele mai importante realizari ca designer?

Consider ca principala realizare este credibilitatea pe care o ofer clientelor mele, faptul ca ofer un produs final de calitate care este rezultatul unui efort sustinut si o grija mare la detalii.

In opinia ta, care este cheia succesului pentru un brand personal puternic?

Nu exista o cheie a succesului, cred doar in emotia transmisa prin piesa vestimentara, ea poate fi o oglinda interioara, un mod de exprimare, o stare de moment sau o parte din tine dedicata unui moment.

eva's-lab-by-ana-munteanu-interviu

Cat de greu este sa fi designer in Romania?

Meseria de designer este foarte grea, daca vrei sa o faci bine trebuie sa treci peste multe bariere, sa fii realmente pasionat si partea financiara sa fie ultimul aspect. Sa te implici total in ceea ce faci, sa iubesti si succesul si esecul, sa iti asumi greselile, sa te reinventezi mereu.

Ce sfaturi le-ai da tinerilor la inceput de drum care doresc sa urmeze o cariera in acest domeniu?

Pentru a avea o continuitate, trebuie sa existe o pasiune reala asumata, sa studieze incontinuu, sa se reinventeze mereu, sa fie pregatiti atat pentru aprecieri cat si pentru critici, sa fie perseverenti si sa nu se lase tentati de latura comerciala care, din pacate, la noi vinde cel mai bine la nivel de masa, sa incerce sa-si adapteze stilul original la nevoile pietei fara a face compromisuri pe partea creativa.

Proiecte, planuri de viitor?

In acest moment, lucrez la 2 concepte pentru sezonul toamna-iarna 2016-2017. Colectia capsula principala si prima colectie Men’s Wear (pentru barbati). Nu imi fac planuri pe termen lung, ofertele de parteneriate si colaborari vin de unde nu te astepti, ele sunt un rezultat al muncii sustinute, o apreciere a calitatii pe care o oferi.

Unde pot cititorii sa vada si sa cumpere creatiile EVa’s Lab?

Piesele Eva’s Lab pot fi vazute in showroom-ul meu de pe strada Frumoasa 52, in magazinele online de designeri romani (Endra Online Concept Store, V for Vintage Shop, Moja).

Acum, in final, spune-mi te rog, care ar fi in opinia ta, acele piese pe care ar trebui sa le avem toate in dulap, acele piese universal valabile, care nu doar ca trec testul timpului, dar care ne ajuta sa aratam mereu bine si sa nu dam gres inainte de a iesi din casa?

Moda isi schimba constant trendurile. In ciuda acestui fapt, sunt cateva piese vestimentare insensibile la aceste valuri care raman cheia formarii unei garderobe elegante si functionale. Concret, piesele vestimentare esentiale in garderoba unei femei sunt:

1. Little Black Dress
2. Camasa alba
3. Pantalonii negrii sau navy
4. Fusta creion
5. Top/bluza uni in culori neutre
6. Smokingul
7. Cardiganul
8. Maieul simplu
9. Paltonul/Trench-ul clasic
10. Geaca de piele
11. Rochia de cocktail
12. Rochia maxi
13. O pereche de jeansi clasici
14. Pantofi/Sandale stilleto negrii sau nude

Material realizat de Fashion Editor Laura Veronica Sima

designer fashion media vestimentatie
Distribuie
Articolul precedent

Bijuterii toamna-iarna 2016-2017

Urmatorul articol

Tendinte culori toamna-iarna 2016-2017

Social Media
FacebookInstagramTwitter
Categorii
Moda sustenabila se concentreaza pe producerea hainelor si accesoriilor din moda prin metode cat mai prietenoase cu natura si cat mai durabile din punct de vedere ecologic;...
Fashion
A sta/ fi cu picioarele pe pamant cunoscut si ca grounding este o practica ce implica explorarea modalitatilor de conectare a pielii cu pamantul sau cu apa.
Splendida
Monden
Teoria Haosului - Se croieste nevazuta inchisoare din fractii dure Ne inconjoara cu invizibile gratii, ne ating si ne ard ...
Cultura
Recomandate
Sanatate

Durerile de cap-cauze & remedii

Stiri modelling

EKFW a adus in Romania moda pentru toata lumea

Stil de viata

Meditatie-beneficii si sugestii

Aplicatia Famost
Instagram
our #march 2023 #magazine #covermagazine #photogra our #march 2023 #magazine #covermagazine #photography #blackandwhitephotography with #succes #woman #entrepreneur #business #creativity #architecture #new #trend #culture #nice #attitude and #pose in #famostmag #beauty #fashion #interview #lifestyle #great #look and you can #download it here : https://famost.ro/revista-famost-martie-2023
Instagram post 18199073161221846 Instagram post 18199073161221846
All about #architecture and #decoration in our #ma All about #architecture and #decoration in our #march #magazine #covermagazine with #thinkbig #quotes with #succesful #woman #entrepreneur #business #creativity #new #trend #culture #nice #attitude and #pose in #famostmag #beauty #fashion #interview #lifestyle #great #look and you can #donwload it here : https://famost.ro/revista-famost-martie-2023
#thing #big with our #special #march #magazine #co #thing #big with our #special #march #magazine #covermagazine #photography #succesful #woman #entrepreneur #business #creativity #architecture #new #trend #culture #nice #attitude and #pose #follow the #right #direction in #famostmag #beauty #fashion #interview #lifestyle #great #look and you can #download it here : https://famost.ro/revista-famost-martie-2023
Instagram post 18264996658135207 Instagram post 18264996658135207
our #special #march #cover #magazine #covermagazin our #special #march #cover #magazine #covermagazine #blackandwhitephotography #thing #big with #succesful #woman #entrepreneur #business #creativity #architecture #new #trend #culture #nice #attitude and #pose in #famostmag #beauty #fashion #interview #lifestyle #great #look and you can #donwload it here : https://famost.ro/revista-famost-martie-2023
Urmareste-ne!
Ti-ar mai putea placea
PITTIWAY interpreteaza starea de spirit si aspiratiile de astazi, transformandu-le in laitmotivul campaniilor si instalatiilor publicitare din Fortezza da Basso.
Media

PITTIWAY este tema Pitti Immagine din ianuarie 2023

3 minute de citit
15 noiembrie 2022

Campania Pitti Uomo 103 este semnata de regizorul Leonardo Corallini si interpretata de dansatorul Giampaolo Gobbi.

Prada
Brand

Prada – Imbracaminte si Incaltaminte Pentru Femei si Barbati, Produse si Accesorii din Piele, Parfumuri

4 minute de citit
6 august 2015

Primul magazin sub numele Prada – Fratelli Prada a fost infiintat in anul 1913 in Milan – Italia de catre Mario Prada si fratele sau Martino Prada; magazinul vindea produse de lux din piele, dar si bunuri de lux importate: genti de mana importate din Austria, argint din Marea Britanie, genti de calatorie marca Hartman …

vivienne-westwood
Brand

Vivienne Westwood – Regina Punk

5 minute de citit
6 august 2015

Nascuta initial cu numele Vivienne Isabel Swire pe data de 9 aprilie 1941 in Tintwistle – Derbyshire din parintii Gordon Swire si Dora Swire, Westwood s-a mutat in 1958 impreuna cu familia la Londra. Tatal sau a fost de profesie cizmar,  gestionar in cadrul unei fabrici de avioane, iar mama sa a lucrat la o fabrica …

Copyright @ Famost 2023
Tendinte, moda, frumusete, evenimente, sanatate, stil de viata, editoriale
  • Fashion
  • Modelling
  • Monden
  • Splendida
  • Cultura
Tendinte, moda, frumusete, evenimente, sanatate, stil de viata, editoriale
  • Fashion
    • Accesorii
    • Brand
    • Tendinte&Stil
    • Vestimentatie
  • Splendida
    • Sanatate
    • Frumusete
    • Blog splendida
    • Sfaturi
  • Monden
    • Media
    • Stil de viata
    • Video
    • Evenimente
    • Shopping
  • Modelling
    • Supermodele
    • Despre modelling
    • Stiri modelling
  • Cultura
    • Coltul de carte
    • Scrisori
    • Bloguri bune
    • Destinatii
  • Revista Famost
Site-ul nostru contine cookies: Politica cookies
Accept!