Diane von Furstenberg s-a nascut in Bruxelles (Belgia) la data de 31 decembrie 1946 sub numele de Diane Simone Michelle Halfin. Tatal ei – de origine romana – Leon (Lipa) Halfin, a emigrat in 1929 din Chisinau in Belgia, iar mama sa Liliane Nahmias nascuta in Grecia a fost o supravietuitoare a lagarelor germane din cel de-al doilea razboi mondial.
A studiat in Elvetia, Spania, Anglia, iar in anul 1965 a fost admisa la Universitatea din Madrid pentru ca un an mai tarziu sa se transfere la Universitatea din Geneva (Elvetia), unde a studiat stiintele economice; dupa terminarea studiilor a lucrat pentru o perioada scurta de timp la Overseas Ltd.
In timpul studiilor universitare l-a intalnit pe Printul Egon von Furstenberg – de origine austro-italiana, mostenitorul fabricii de automobile Fiat, cei doi se casatorindu-se pe data de 16 iulie 1969 – remarcabil este faptul ca noua printesa von Furstenberg a purtat o rochie alba Piqué proiectata de ea si realizata de Casa de Moda Dior. Spre sfarsitul anului 1969, cei doi se muta la New York, unde dau nastere copiilor Alexandru si Tatiana.
Tot in anul 1969, a fost ucenica producatorului italian de textile Angelo Ferretti, pentru ca in aprilie 1970 incurajata de designerii Bill Blass, Kenny Lane, dar si de Diana Vreeland – editoare a revistei Vogue, sa prezinte prima colectie in materie de fashion pentru femei la Hotel Gotham din New York, cu preturi cuprinse intre 25$ – 100$: “…in momentul in care am devenit sotia lui Egon, am decis sa imi incep o cariera, sa fiu pe cont propriu, nu doar o simpla fetita”.
Cu ajutorul unui bun prieten si antreprenor Richard Conrad si cu investitie de aproximativ 30.000$ imprumutati de la tatal sau, Diane von Furstenberg reuseste in aprilie 1972 sa deschida un showroom la Seventh Avenue. Desi colectia prezentata este foarte variata, un anumit tip de pulover numit ‘Angela’ –inspirat de numele activistei de culoare Angela Davis, reuseste sa iasa in evidenta in mod deosebit; ulterior acestui momentul, Diane von Furstenberg reuseste sa isi creeze un stil propriu si sa introduca in fashion conceptul de ‘wrap dress’, pentru ca dupa cateva luni de munca, vanzarile sa atinga valoarea de 1.000.000 $.