Diesel, parte a grupului OTB, a primit Circular Economy Award, oferit de Fundaţia Ellen MacArthur în cadrul 2024 Sustainable Fashion Awards organizat de Camera Nazionale della Moda Italiana. Ceremonia de premiere a avut loc la Teatro alla Scala din Milano, la închiderea Săptămânii Modei de la Milano.
Premiul, oferit de Fundaţia Ellen MacArthur, onorează modelele de economie circulară ce vizează redefinirea viitorului sistemului modei prin schimbări structurale.
În concordanţă cu strategia de sustenabilitate FOR RESPONSIBLE LIVING, Diesel s-a remarcat prin abordarea sa privind circularitatea şi, în mod deosebit, prin proiectele DIESEL Rehab Denim şi Diesel Second Hand, precum şi prin colaborarea cu United Nations Industrial Development Organisation (UNIDO).
Renzo Rosso, fondator şi preşedinte al OTB Group şi fondator Diesel a declarat în legatură cu Circular Economy Award:
Sunt foarte mândru să primesc acest premiu deoarece consider sustenabilitatea ca fiind o stare de spirit, iar acesta este mesajul pe care încerc să îl transmit tuturor echipelor noastre. Moda este una dintre cele mai poluante industrii şi sunt convins că fiecare dintre noi trebuie să contribuie la reducerea impactului său asupra planetei. La Diesel, muncim intens în această direcţie şi sunt mulţumit de rezultatele pe care le-am obţiunut. Iniţiativele de circularitate premiate astăzi includ Diesel Rehab Denim, un exemplu de cum, prin tehnologii inovatoare, se pot crea produse frumoase folosind materiale obţinute din deşeuri. Totuşi, sustenabilitatea nu se rezumă doar la materiale reciclate; este, de asemenea, despre a gândi şi a acţiona într-un mod responsabil faţă de mediu şi faţă de oameni. Cred într-un model de afaceri circular, prin care o companie creează, produce, vinde, colectează şi returnează o parte din valoare comunităţii: aceasta este, în opinia mea, sustenabilitatea.
DIESEL Rehab Denim este prima linie creată de brand care conţine peste 60% bumbac reciclat, parţial provenit din propriile deşeuri pre-consum, care sunt trimise către partenerul şi furnizorul spaniol Tejido Royo. Aici, acestea sunt procesate în fibre noi împreună cu materiale reciclate inovatoare (TENCEL™ Lyocell cu tehnologia REFIBRA™ technology şi elastan reciclat). Materialul rezultat este apoi vopsit fără utilizarea apei, folosindu-se cu 65% mai puţină energie şi cu 90% mai puţine substanţe chimice faţă de metodele tradiţionale de vopsire, datorită tehnologiei Dry Indigo®. Diesel Rehab Denim a fost inclus din nou în colecţia din cadrul celei mai recente prezentări Diesel, după debutul său în cadrul prezentării pentru sezonul toamnă-iarnă ’22.
În colaborare cu United Nations Industrial Development Organization (UNIDO) şi în contextul iniţiativei SwitchMed, DIESEL a dezvoltat, de asemenea, un proiect pentru a stabili un sistem de reciclare în circuit închis, în Tunisia. Până la finalul anului 2024, vor fi lansate pe piaţă 88.000 de perechi de jeans fabricaţi folosind cel puţin 20% fibre reciclate provenite din deşeurile rezultate din procesul de tăiere al unui furnizor tunisian.
Brandul s-a remarcat şi prin iniţiativa sa “Diesel Second Hand”, un proiect creat cu scopul de a prelungi viaţa articolelor din denim marca DIESEL, care pot fi returnate de clienţi în magazinele flagship din Italia şi apoi revândute prin intermediul site-ului de e-commerce, după ce au fost recondiţionate. Lansat în 2021, acest proiect a fost extins şi în Japonia în 2023, într-un format dedicat.
Grupul OTB
OTB este un grup internaţional de modă, care cuprinde brandurile iconice şi neconvenţionale Diesel, Jil Sander, Maison Margiela, Marni şi Viktor&Rolf. Controlează, de asemenea, companiile Staff International şi Brave Kid şi deţine o participaţie minoritară pentru brandul american Amiri. OTB – prescurtare de la “Only The Brave” – crede în posibilitatea depăşirii frontierelor modei şi stilului pentru a susţine creativitatea talentelor internaţionale şi pentru a exprima pe deplin spiritul şi curajul fără compromisuri ale fondatorului şi preşedintelui său, Renzo Rosso. O abordare digitală centrată pe consumator şi un angajament pe termen lung pentru crearea unei afaceri sustenabile sunt pilonii strategiei de dezvoltare a unui grup cu peste 6000 de angajaţi în jurul lumii.
În fotografie: Renzo Rosso şi Christine Quinn