Dolce & Gabbana este o casa de moda de lux italiana infiintata de Domenico Dolce si Stefano Gabbana. Dolce s-a nascut pe data de 13 septembrie 1958 in Polizzi Generosa – Sicilia, a studiat designul in moda si a lucrat pentru o mica fabrica de imbracaminte, in timp ce Gabbana (nascut pe data de 14 noiembrie 1962) era graphic designer. Cei doi s-au cunoscut intr-un atelier din Milano, unde lucrau ca asistenti. Incepand cu 1982, ei s-au asociat si au inceput sa lucreze ca freelanceri, astfel luand nastere ‘Dolce & Gabbana’.
Debutul are loc in 1985 in timpul Milano Collezioni – New Talents, in martie 1986 prezintand prima colectie personala in cadrul unui spectacol intitulat “Real Women”. Vestimentatiile prezentate au facut senzatie, astfel ca la incheierea evenimentului “Dolce & Gabbana” era un nume in industria modei.
In august 1987 deschid primul magazin in Milano pe Via Santa Cecilia la numarul 7. Incepand cu acest an, cei doi designeri incep sa foloseasca ca sursa de inspiratie filmele clasice italiene ai anilor ’40 si ’50, dar si modul de a se imbraca a femeilor siciliene din timpul copilariei lui Dolce. Piesele vestimentare create astfel, au avut un succes instantaneu. In aprilie 1989 ei prezinta prima colectie pentru femei in Tokyo, in luna iulie a aceluiasi an, lanseaza prima linie de lenjerie si prima linie de imbracaminte de plaja.
Spre sfarsitul anilor ’80 se observa mai multa senzualitate in vestimentatiile create, o “celebrare” a corpului feminin, lucru care atrage si mai multi admiratori. “Imi plac designurile lor deoarece fac haine pentru corpul feminin. Majoritatea creeaza pentru femei slabe, iar eu intotdeauna imi apreciez formele cand imbrac rochiile create de ei” – a declarat Madonna, un fan declarat al brandului.
In aprilie 1990 Dolce & Gabbana prezinta colectiile de imbracaminte pentru femei si barbati pentru prima oara in New York.
In iunie 1991 primesc distinctia Woolmark pentru ‘most innovative men’s collection of the year’, in luna septembrie al aceluiasi an, compania lanseaza prima colectie de esarfe. Un an mai tarziu in octombrie, lanseaza primul parfum intitulat simplu ‘Dolce & Gabbana Parfum’. In 1993 castiga premiul pentru ‘most feminine flavor of the year’ si creeaza peste 1500 de costume folosite de Madonna in ‘Girlie Show’.
In martie 1995 deschid primul magazin in SUA, urmat o succesiune de inaugurari de magazine peste tot in lume, cu scopul de a le creste popularitatea. Sunt premiati in 1996 pentru cel mai bun parfum masculin.
Dolce & Gabbana creeaza in exclusivitate haine si accesorii pentru ‘Whitney Houston’s 1999 World tour’, haine si accesorii pentru Kylie Minogue’s 2002 European tour ‘Fever’, iar in 2004 semneaza un acord cu clubul de fotbal A.C Milan pentru a le crea hainele, prima colectie fiind prezentata la inceputul anului 2005.
Deschid un restaurant in anul 2006 intitulat ‘Gold’, un teatru si spatiu pentru evenimente ‘Metropol’ in Milano.
In octombrie 2006 publica ‘Fashion Album’ – carte dedicata in special celor mai faimosi fotografi cu care casa de moda a colaborat in timp si care i-au ajutat sa ajunga ceea ce sunt astazi. In octombrie 2003, Dolce & Gabanna a mai publicat o carte intitulata ‘Hollywood’ in care erau mentionate toate celebritatile care au imbracat de-a lungul timpului piesele vestimentare ale brandului.
Anul 2010 a reprezentat o reintoarcere catre stilul de croiala barbatesc si lenjeria sirena Latino, cu scopul de a atrage si alte segmente de clienti.
In iulie 2011 in cadrul unui spectacol tinut la Taormina – Sicilia, D&G lanseaza prima linie couture. Dolce & Gabbana este formata din doua linii principale si reprezinta astazi una dintre cele mai de succes companii ready to wear din Italia. Linia principala este una de lux, designul este unul formal, atemporal, iar creatiile pot fi imbracate in aproape orice sezon; aceasta linie cuprinde de asemenea ceasuri, ochelari, genti de mana, portofele. Linia de difuzie este mai cazual si inspirata din viata urbana.
D&G reprezinta astazi unul dintre cele mai mari nume din industria fashion, foarte popular peste tot lume si cu o cifra de afaceri impresionanta; stilul ‘sweet and sharp’ care imbina nostalgie, glamour, senzualitate, atrage nume celebre ca Naomi Campbell, Isabella Rossellini, Monica Bellucci, Jennifer Lopez, Angelina Jolie, Nicole Kidman.
Ti-ar mai putea plăcea
Noul concept Zara, in primul magazin sub aceeasi semnatura din Romania, se redeschide si aduce, in premiera, noua imagine globala a brandului. In data de 8 octombrie 2021 la Bucuresti, brandul international de moda, ZARA, prezinta, in premiera pe piata autohtona, odata cu redeschiderea magazinului sau din Plaza Romania, noul concept Zara, un concept global, …
Cand spui maximalism te gandesti la stiluri ca rococo si baroc, la opulenta vesmintelor regale si aristocratice imortalizate in picturi, la culori stralucitoare si materiale opulente, la moda anilor `70, `80, `90 – cand defilarile erau o succesiune de lux si incantare vestimentara. Opusul minimalismului, maximalismul se defineste clar ca un curent al exceselor prin …
Karol G, cântăreaţa de origine columbiană, a purtat un look total Diesel la premiile MTV, când a urcat pe scenă pentru a primi premiul pentru cea mai bună colaborare cu Shakira. Diesel anunţă cu încântare că talentata cântăreaţa columbiană Karol G a purtat la MTV VMA’s un total look Diesel, când a urcat pe scenă …