Hardy Amies (17 Iulie 1909 – 5 Martie 2003) s-a nascut in cartierul Maida Vale (actualmente cartier rezidential) – Londra, cu tatal arhitect in cadrul County Council din capitala Marii Britanii si cu mama vanzatoare pentru Madame Gray la Machinka & May pe Bond Street si este cunoscut ca designer de vestimentatie masculina de lux. In tinerete a adoptat numele de familie al mamei, considerand-o ca principala sursa de inspiratie in creatiile sale; a admirat ceea ce ea facea, dar intrarea in lumea modei a venit in jrul varstei de 25 de ani.
A urmat cursurile Brentwood School din Essex, abandonand-o in 1927. Ambitia tatalui sau a fost ca fiul sau sa urmeze cursurile Cambridge University, Amies voia o cariera in jurnalism. Cu ajutorul tatalui sau, viitorul designer are o intalnire cu R. D. Blumenfeld editor la Daily Express, care ii sugereza sa calatoreasca in Europa pentru a asimila experienta. Astfel dupa ce a petrecut 3 ani in Germania si Franta unde invata limba, lucreaza pentru un agent vamal si traducator de engleza, se intoarce in Anglia unde lucreaza ca vanzator intr-o fabrica de ceramice si apoi vanzator de masini grele in Birmingham.
Primele contacte ale lui Aimes cu lumea modei s-au datorat mamei sale prin intermediul conexiunilor pe care aceasta le avea dar si pasiunii de a scrie. Atrage atentia prin scrierile sale unui croitor renumit in acea perioada, specializat in imbracaminte sportiva – LaChasse de pe Farm Street – Berkeley Square, astfel ca la varsta de 25 de ani in 1934 devine director general. Prima ‚inovatie’ marca Hardy Amies a fost aceea de a reduce talia la costumele pentru femei, plasand-o in partea de sus a soldului, dand un aspect mult mai elegent si mult mai feminin.
Anul 1937 marcheaza un prim succes in industria fashion prin lansarea unui model de costum intitulat ‚Panic’, debutand in acelasi timp pe coperta Vogue. In scurt timp, el realizeaza toate creatiile Casei LaChasse, pe care o paraseste in 1939, in 1941 el alaturandu-se casei franceze House of Worth. „Am invatat din moda discutand cu clientii”, scria Aimes in prima autobiografie ‚Just So Far’’ publicata in 1954.
In timpul Celui De-al Doilea Razboi Mondial, a fost recrutat in armata britanica datorita fluentei in vorbirea limbilor germana si franceza, devenind Maior in cadrul SOE (Special Operations Executive). A fost implicat in diverse misiuni de sabotaj si miscari de rezistenta, iar in calitate de Sef al Belgian Section a supravegheat Operation Ratweek – asasinarea nazistilor si a simpatizantilor. Amies ajunge la gradul de locotenent colonel in cadrul SOE, raportul Generalului Maior Colin Gubbins fiind mai mult decat favorabil.
Dupa incheierea razboiului, in 1945 Hardy Aimes se muta in Savile Row – Londra, iar in ianuarie un an mai tarziu deschide prima casa de croitorie, Hardy Amies Limited; schitele designerului adresate atat barbatilor cat si femeilor castiga repede teren. Vestimentatiile sale caracterizate prin frumusetea si eleganta taieturilor pastrand si nota clasica, erau ca o gura de oxigen pentru perioada gri post razboi. In 1950 lanseaza prima linie sub propria semnatura ce includea costume, pulovere, paltoane, accesorii. Intre anii 1954 – 1956 Amies devine vicepresedinte al Incorporated Society of London Fashion Designers si presedinte intre 1959 – 1960.
In 1955 el se numara printre cei 3 designeri care o imbracau pe Regina Elisabeta a II-a, devenind favoritul acesteia, pentru ca mai tarziu sa lucreze si pentru Printesa Diana. Designerul se simtea tot timpul iritat cand se spunea despre el ca „a imbracat regina„, mentionand de fiecare data ca aceasta a stiut intotdeauna ce vrea, iar Casa Amies doar a furnizat. Ca o nota distincta, clientela exclusiva care apeleaza la House of Amies era adepta stilului clasic britanic.
In 1959 cand a inceput sa creeze si pentru barbati, era unul din primii designeri pentru femei care schita pentru barbati. S-a facut remarcat printr-un anumit conservatorism in vestimentatia masculina, evitand artificiile inutile, dar a empatizat cu tendintele specifice tineresti; gratie viziunii si filosofiei sale, gratie reputatiei si activitatii desfasurate, a depasit moda flamboianta care a dominat Peacock Revolution si a ‚impus’ un nou trend, care i-au adus o si mai mare faima, dar si falimentarea multor designeri. In 1964 lanseaza cartea ‚ABC of Men’s Fashion’ dedicata strict sexului masculin, in care descrie modul in care ar trebui sa se imbrace un barbat.
Pe langa liniile adresate barbatilor, Hardy Amies a inceput sa creeze si piese de mobilier, tricotaje, produse din piele, lenjerie, rochii de mirese, haine pentru barbati, camasi, cravate; in 1984 isi lanseaza a doua autobiografie intitulata ‚ Still Here’, iar in 1996 primeste titlu de ‚Sir’. Flerul pentru bussiness se concretizeaza in cifra de afaceri care atinge peste 200 milioane lire sterline in aproximativ 50 de ani de activitate.
Creeaza in 2001 costumatia futuristica pentru filmul ‚A Space Odyssey’. Intrebat care colectie este favorita, el spunea mereu ‚urmatoarea’; in 2000 vinde compania catre Luxury Brands Group, pentru a se retrage in noiembrie 2001. Designerul marocan Jacques Azagury devine nou designer – sef, inlocuit in iunie 2002 de Ian Garlant, care a deschis un magazin ready to wear pe Fulham Road si a mentinut vie traditia brandului; in noiembrie 2008 – dupa faliment – compania este achizitionata de Fung Capital, a caror proprietari Victor si William Fung controleaza Li & Fung Group.
Intrebat la un moment dat ce epitaf si – ar dori, Sir Hardy Aimes sugereaza : ‚A facut multe femei fericite pentru mai bine de 50 de ani’.