Ingrijirea curata sau mai bine zis termenul „curat” – folosit in in moda si frumusete are parte de o mare ascensiune in ultima perioada; nu are sensul de opus al cuvantului ”murdar”, iar folosirea acestor produse ne ofera foarte multe beneficii. In acelasi timp, asa cum a mai fost mentionat si in alte editii ale revistei noastre, nu exista o definitie bine conturata a cuvantului “curat”, toate schimbarile care au loc in acest sens, facandu-se treptat intr-un proces de autoreglare. Multe branduri au renuntat la introducerea in formulele produselor a diversilor parabeni, sulfati, ftalati, formaldehida, eliberatori de formaldehida, triclosan, samd, despre care se stie ca pot provoca iritare si alte probleme de sanatate, la fel ca potentiale probleme pentru mediul inconjurator.
Majoritatea brandurilor incearca sa inlocuiasca produsele de ingrijire traditionale cu altele, ale caror ingrediente ofera un produs stabil, placut, eficient, ceea ce nu este foarte usor. Se continua cu cercetarile, folosindu-se progresele din industria chimica pentru furnizarea ingredientelor care nu au efecte adverse pentru corpul uman. Iar progresele nu intarzie sa apara, de exemplu, este inlocuit sulfatul de sodiu laur – care face spuma, cu alti derivati din nuca de cocos, care curata si scalpul si parul si sunt si mai blanzi.
In plus, pentru ingrijirea curata, exista acum noi metode de procesare la rece, care folosesc apa si gheata pentru a amesteca formulele, ceea ce ajuta la pastrarea pe timp indelungat a diverselor ingrediente. Procesarea la cald diminueaza efectele ingredientelor, diluandu-le destul de mult. In plus, ingredientele din surse botanice sunt prietenoase cu mediul inconjurator.
Ce trebuie retinut este faptul ca produsele pentru ingrijirea curata a parului, in momentul de fata, sunt eficiente in ceea ce priveste textura si calitatile parului. Pentru ca in cazul in care iti doresti o schimbare, tot produsele traditionale reprezinta raspunsul, produsele curate fiind la inceputuri si incercand sa castige tot mai mult teren la nivel global.
Iar brandurile care se indreapta usor usor spre produse curate de ingrijire a parului, le realizeaza in acelasi mod in care o fac cu cele pentru ingrijirea pielii, tratamente excelente pentru scalp sub forma de exfoliant, seruri, masti, sampoane.