Bună, Raluca Hăulică şi “Bine ai venit!” în paginile revistei Famost! Spune-ne pentru început de unde ai aceasta pasiune de a crea încălţăminte de damă?
Bună şi bine v-am găsit! Pasiunea mea s-a dovedit a fi, de fapt, în jurul clientelor mele. Mi-am dorit să rezolv o problemă care şi pe mine m-a apăsat multă vreme, şi anume pantofii frumoşi, însă groaznic de inconfortabili. M-am decis să-mi rezolv problema, cu credinţa că şi alte mii de femei se confruntă cu acelaşi lucru.
Ai fost atrasă de industria modei de mică? Ai avut pe cineva în familie care să-ţi insufle dragostea pentru încălţăminte?
Nu, nu am fost niciodată atrasă de modă, nici acum nu pot spune că este marea mea pasiune (ci fiind, desigur, antreprenoriatul). Tatăl meu a început un business în această industrie, însă cu mult diferit faţă de ce facem noi acum. Pot spune că am fost familiarizată cu fabricile de încălţăminte.
Ţi-ai dorit să începi o astfel de afacere, ai aspirat la aşa ceva sau mai bine spus, care erau visurile din copilărie/ adolescenţă pe plan profesional?
Când eram adolescentă, mi-am dorit să devin profesoară de română, eram şi sunt în continuare îndrăgostită de literatură însă, în acelaşi timp, am avut diferite experienţe în zona de HR internaţional, atât în ONG, cât şi în corporaţie. Cumva, prin tot ce am făcut, mi-am dat seama că sunt un om foarte energic, activ, cu iniţiativă şi extrem de nerăbdător, aşa că nu cred că mi s-ar potrivi altceva cu excepţia antreprenoriatului.
Cum a început povestea ALURA şi ce te-a determinat să începi această afacere? Care a fost factorul declanşator ce te-a determinat să-ţi spui “Gata, mă apuc de creat încălţăminte!”?
S-a întâmplat exact în momentul în care a debutat pandemia, când am avut câteva săptămâni libere şi m-am gândit că e un moment oportun să încep un proiect nou. Bineînţeles, nu s-a gândit nimeni că pandemia va dura atât de mult timp, iar începutul a fost, de fapt, extrem de greu.
Foarte mulţi creatori din industria modei pornesc în afacere cu propriul nume. De ce ALURA şi nu Raluca Hăulică şi care este etimologia acestui nume? Reprezintă ceva special pentru tine?
Alura înseamnă, conform dicţionarului, mod de a merge. Mi s-a părut feminin, graţios şi cu o sonoritate care pare potrivită în toate limbile.
Care a fost prima pereche de încălţăminte creată de tine? Ce sentimente te-au încercat când ai văzut produsul în faţa ta?
Tot primesc această întrebare, însă pentru mine nu a fost un moment memorabil; infinit mai important consider că este interacţiunea cu oamenii, cu primii clienţi care m-au ales, primul mail de feedback, emoţiile primului telefon de customer service etc.
Cum a fost începutul în această afacere? Cum a fost parcursul până în momentul de faţă?
A fost foarte greu, şi este în continuare, dar şi foarte frumos şi cu un sentiment puternic de satisfacţie. În antreprenoriat, mai ales la primul business, nu există o cale uşoară spre succes, totul este despre multă muncă şi sacrificii, la finalul zilei.

Consideri că România este un loc bun pentru a-ţi deschide o afacere şi a o dezvolta? Care au fost principalele dificultăţi cu care te-ai intersectat în această călătorie şi cum le-ai depăşit?
Da, cred că România este încă un loc ofertant, bun, prolific, în continuă dezvoltare, dinamic – şi asta ajută start-up-urile. Pe de altă parte, mi-aş fi dorit să existe mai mult sprijin de la autorităţi şi instituţii, aşa cum se întâmplă şi în alte ţări, mai multă claritate, mai mult sens în toate. Depăşim toate aceste dificultăţi, de cele mai multe ori, cu multă creativitate şi cu sprijin din partea altor antreprenori.
Care sunt principiile creaţiilor acestui brand şi cum ai caracteriza încălţămintea Alura? Care este semnătura acestui brand?
Feminine with a twist and with lots of handmade love!
Cred că această sintagmă ar descrie perfect modelele Alura, împreună, bineînţeles, cu importanţa pe care o acordăm confortului.
Ce o inspiră pe Raluca Hăulică când creează? Cum găseşti designul perfect?
Nu mă consider o creatoare, am pe cineva în echipă care se ocupă de frumosul din business, estetică, etc. Eu sunt un antreprenor care găseşte oamenii cei mai potriviţi pentru a face din Alura un brand internaţional. Un moment cheie pentru noi a fost găsirea furnizorilor noştri, cu care avem exclusivitate şi împreună cu care decidem noile modele, astfel încât să fie posibile şi calitative din punctul de vedere al producţiei.
“Misiunea noastră este să transmitem autenticitate” este o parte dintr-o descriere de pe site-ul brandului. Ce înseamnă autenticitatea pentru Raluca Hăulică?
Autenticitate înseamnă să-ţi găseşti propriul drum, propriile valori şi să te ţii de ele, indiferent de ce spun cei din jurul tău.
Care sunt principalele materiale folosite şi de unde le procuri?
Principalul material folosit este pielea naturală fără crom, care provine, de cele mai multe ori, din Spania sau Italia.
Eşti pro sustenabilitate? Încerci să te adaptezi acestei tendinţe din ce în ce mai prezentă în viaţa noastră? Cum implementezi sustenabilitatea?
Da, noi am început să fim sustenabili acum câteva sezoane, când poate acest cuvânt nu era atât de la modă. Avem un sistem de precomandă, la începutul fiecărui sezon, când clientele îşi pot precomanda modelele preferate care ajung în câteva săptămâni la ele, iar noi avem în acest fel o idee destul de clară despre bestseller-ele sezonului ce urmează. În acest mod, evităm pe cât posibil acumularea de stocuri risipite.
Unde se desfăşoară procesul de producţie?
Mare parte din procesul de producţie se desfăşoară în Spania.
Câţi angajaţi numără afacerea ta în momentul de faţă?
În momentul de faţă suntem 5 persoane full-time în echipă.
Care este procesul creării unei perechi de pantofi la Alura şi care este etapa ta favorită?
De obicei plecăm de la nevoia clientei, de la feedback-ul ei şi de la dorinţele pe care simte că piaţa nu i le îndeplineşte, apoi creionăm o idee, verificăm cu fabrica ce se poate face din punct de vedere al producţiei, iar la final, etapa mea preferată este momentul în care soseşte mostra şi eu trebuie să îi testez, bineînţeles, confortul.
Ce face concret Raluca Hăulică în cadrul brandului? Te ocupi de procesul producţiei de la A la Z, eşti implicată în marketing, distribuţie …?
Cum am mai spus, eu sunt antreprenorul Alura, omul care gândeşte pe termen lung o strategie de dezvoltare şi distribuţie, dar sunt şi foarte implicată în marketing şi branding, în special de zona de email marketing, performance marketing, website, digital tools, etc.
Cu siguranţă iubeşti orice pereche de încălţăminte Alura. Care însă este modelul perfect pentru tine, cel care îţi exprimă cel mai bine modul de a fi şi personalitatea?
…