Buna, Iulia Radeanu si bine ai venit in paginile revistei Famost! Spune-ne pentru inceput ceva despre tine! Ce studii ai? Care sunt interesele profesionale si non-profesionale?
Buna ziua, multumesc frumos, sunt entuziasmata sa facem acest interviu. Am 23 de ani, sunt din Iasi si am absolvit facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor, pe specializarea Management. In timpul liber imi place sa fac lucruri expresive, mereu gasesc cate un proiect de tip diy (do it yourself) care sa ma provoace la nivel creativ. Cred ca asa am si descoperit partea de croitorie si design si am inceput sa aprofundez .Ulterior am realizat si cursuri de croitorie si constructie de tipare si unul de design vestimentar. Ce ma ajuta foarte mult e faptul ca citesc in jur de 3-4 carti pe luna, ceea ce imi permite sa imi imbunatatesc mereu aptitudinile.
Ce inseamna moda pentru Iulia Radeanu?
Moda este o parte esentiala din munca mea. Pot recunoaste ca nu rezonez cu ea in modul in care este de asteptat, in sensul in care nu sunt mereu interesata de trenduri si nu urmaresc intotdeauna cele mai noi aparitii ale brandurilor. Cu toate acestea, cred ca moda este vitala si poate fi un mod de exprimare a personalitatii, iar hainele sunt niste extensii ale noastre.
Pentru mine, moda este mai mult decat ceea ce poarta oamenii. Este o forma de arta si o modalitate prin care putem comunica cine suntem si ceea ce credem prin hainele pe care le purtam. Imi place sa creez haine care sa ajute oamenii sa se simta bine in pielea lor si sa-si exprime personalitatea.
In plus, moda este importanta si din punct de vedere functional. Hainele pe care le purtam ne protejeaza de elementele naturii si ne ajuta sa ne desfasuram activitatile zilnice. In acest sens, moda are un impact major asupra vietii noastre de zi cu zi. Asadar sunt mereu interesata de inovatia in moda, de hainele viitorului la nivel de utilitate.
Cine sta in spatele acestui concept? Esti doar tu, ai un asociat … ?
Mi-am dorit enorm sa aduc acest concept la realitate si a fost nevoie de o investitie mare de timp, bani si munca. Am creat acest brand si sunt asociata in el cu sotul meu care a fost si este un sustinator infocat si de mare ajutor.
Ce face concret Iulia Radeanu in cadrul acestei frumoase activitati?
Cate ceva din toate, as putea spune. Cand lansezi o afacere in acest domeniu, este inevitabil sa trebuiasca sa acumulezi aptitudini din cat mai multe domenii. Intr-o zi normala, incep cu partea administrativa – mai exact comenzi de materiale si accesorii, mailuri, telefoane cu furnizori, clienti, colaboratori, etc. Ulterior incepe partea creativa, deoarece mereu exista produse care trebuie realizate pentru clienti sau daca nu, trebuie sa ne gandim si facem prototipuri pentru colectiile viitoare. Asadar, in atelier, mereu e multa treaba si fizica si creativa si pot spune ca e partea mea preferata din zi. Ulterior, cand ajung acasa, ma ocup de designul postarilor si texte pentru retelele de socializare. Momentan, prefer sa fiu cat mai aproape de social media pentru ca imi doresc sa leg o conexiune reala cu urmaritorii nostri; nu vreau sa devenim un brand rece de tip “corporatie”.


Cand ai constientizat ca vrei sa devii designer vestimentar?
In mare parte din viata mea am avut o problema cu moda si hainele in general, pentru ca eram supraponderala si de cele mai multe ori eram obligata sa ma imbrac doar cu ce gaseam pe marimea mea si niciodata nu erau confortabile hainele. Cred ca de asta am dorit sa invat sa-mi fac propriile haine. Ulterior am slabit, am facut curat in garderoba si mi-am dat seama ca detineam mult prea multe haine iar pe multe din ele nu le purtam mai deloc. Studiile arata ca, in general, oamenii poarta doar 20% din haine din diverse motive, precum comoditatea, lipsa de incredere in propriul stil, lipsa de ocazii speciale, dorinta de a urma tendintele actuale in moda, atasamentul fata de haine, etc. Atunci cred ca mi-am dat seama ca exista nevoia de o schimbare in acest domeniu, de niste haine functionale care sa poata fi purtate in mai multe feluri, deci sa nu te plictisesti de ele, care sa se potriveasca cu orice din garderoba ta si sa poti sa scapi de ele intr-un mod sustenabil si usor. Din acel moment de revelatie si pana acum, asta a devenit misiunea mea personala si tot ce am facut din acel moment a fost cu scopul de a face acel vis sa devina realitate.
De unde dorinta pentru Iulia Radeanu de a imbratisa aceasta frumoasa meserie? Ce te-a determinat sa iei aceasta decizie?
Intodeauna am facut diverse activitati creative, dar cred ca ce m-a facut sa devin super pasionata de acest domeniu, a fost acea nevoie si dorinta de a-mi realiza singura haine, care sa fie potrivite pentru corpul meu, sa fie confortabile si sa poata sa-mi exprime personalitatea. Ulterior, motivul pentru care am ales sa nu pastrez acest lucru doar la nivel de pasiune ci de meserie si a realiza un brand, este faptul ca am realizat ca nu sunt singura care se confrunta cu aceasta problema.
Ti-ai dorit de mica sa ai un parcurs in industria modei? Te-a influentat cineva? Sau ti-ai cultivat aceasta dorinta pe masura trecerii timpului?
De mica pot spune ca am fost influentata doar subconstient. Mama mea este genul de persoana care intotdeauna prefera sa repare sau sa transforme in ceva nou inainte sa arunce un lucru si asta mi-a oferit oportunitatea sa vad o gramada de proiecte creative, de la tablouri realizate cu “rebuturi” de piese de bijuterii, nasturi si bucati de material, pana la haine transformate complet. Ea a fost si este o fire extrem de creativa . Nu am fost neaparat incurajata sa urmez aceasta cale initial, dar cand am descoperit pasiunea asta si mai ales cand am explicat celor dragi ca as vrea sa incerc sa realizez acest brand si sa schimb mentalitatea asupra modei, am fost sustinuta si incurajata mereu.
Ce inseamna Single Dual? Are acest nume o filosofie in spate?
Ne-am chinuit cateva saptamani sa gasim numele perfect care sa poata transmite toate lucrurile pe care le doream. Brandul nostru se bazeaza pe transformabilitatea hainei, faptul ca iti permite sa porti un singur produs in minim doua feluri sau in mai multe contexte sociale. In al doilea rand, se refera la faptul ca exista mai multe moduri in care aceste haine pot fi percepute: ca scop principal de a te acoperi, ca un mod de a-ti exprima personalitatea, dar si conform functionalitatii practice cum sunt hainele de ploaie care sa te ajute de zi cu zi. Mai mult decat atat, ne referim la dualitatea persoanelor, cum pot fi haine purtate de aceeasi persoana la un festival de vara cat si de zi cu zi la munca, deci te lasa sa iti exprimi fatete multiple alea personalitatii.
Multi designeri vestimentari isi construiesc cariera promovandu-si numele. Tu ai ales Single Dual in loc de Iulia Radeanu. Ce sta la baza acestei alegeri?
…