Datuk Jimmy Choo s-a nascut pe 16 noiembrie si este un designer de moda originar din Malaezia si stabilit in Regatul Unit. Este cunoscut pentru faptul ca a creat Jimmy Choo Ltd. care si-a castigat reputatia pentru pantofii de dama lucrati manual. Choo s-a nascut in Penang – Malaezia intr-o familie care facea incaltaminte; a studiat scoala primara in Love Lane – Penang, iar de la tatal sau a fost invatat sa faca pantofi, prima pereche de incaltaminte realizata, fiind la varsta de 11 ani.
In 1983 Choo a absolvit Cordwainers Technical College din Hackney si care actualmente face parte din London College of Fashion. El a avut diverse locuri de munca part time in timpul studiului, pentru a se putea intretine. Dupa abolvire, el a inceput sa munceasca in Hackney intr-un magazin pe care l-a inchiriat intr-o veche cladire a unui spital. Priceperea sa si desenele sale au atras atentia, in 1988 Vogue prezentandu-i creatiile in 8 pagini.
- Printesa Diana l-a ajutat foarte mult pe Choo, incaltand creatiile sale cam peste tot unde mergea.
- Spre sfarsitul anilor ’90, Choo a deschis magazine in Los Angeles si New York, devenind favoritul unor vedete ca Julia Roberts si Renee Zellweger.
- Relatiile dintre Choo si Mellon nu au fost grozave si asta datorita faptului ca el nu credea in ideea ‘mai mare, mai bine’, punand la indoiala calitatea incaltamintei produsa la scara mai mare.
- La inceputul anilor 2000, Choo devenise un brand puternic, avand clienti de retail Harrods si Saks Fifth Avenue.
Impreuna cu nepoata lui – Sandra Choi (care a venit de la inceput ca director de creatie, pozitie pastrata si astazi) si Tamara Mellon – editor de moda la British Vogue, el a infiintat Jimmy Choo Ltd. in 1996 (primul magazin a fost deschis pe Motcomb Street). 5 ani mai tarziu, el vinde jumatate din companie pentru 10 milioane lire sterline catre Robert Bensoussan of Equinox Luxury Holdings. De atunci, el s-a concentrat doar pe linia exclusiva Jimmy Choo Couture produsa sub licenta Jimmy Choo Ltd. pe de alta parte, linia The Jimmy Choo London, cunoscuta ca Jimmy Choo Ready-To-Wear sau simplu Jimmy Choo, este ‘controlata’ de Tamara Mellon, linie care s-a extins si prin producerea de accesorii, cum ar fi gentile de mana.
Choo traieste actualmente in Londra fiind implicat intr-un proiect pentru infiintarea unui institut dedicat incaltamintei in Malaezia, compania sa, producand in continuare pantofi de lux. El se concentreaza pe crearea de incaltaminte in micul magazin din Londra, o productie limitata, avand de asemenea un grup de studenti pe care ii invata din maiestria sa in ceea ce priveste incaltamintea.
Budist devotat, Choo se concentreaza mult pe educatie, el devenind Ambasador al Footwear Education la London College of Fashion si purtator de cuvant al British Council in eforturile sale de a ajunge la studentii straini. El detine de asemenea O.B.E. (Most Excellent Order of the British Empire).
Este casatorit cu Rebecca Choo din Hong Cong cu care are un baiat – Danny (care intre timp a devenit un blogger foarte popular) si o fiica – Emily; nepoata a sa – Lucy Choi isi urmeaza unchiul in schitarea si producerea pantofilor.
Designul fashion, taieturile sexi, maiestria exceptionala italiana, au atras o clientela sofisticata, iar succesul nu a intarziat sa apara; avand de asemenea scopul de a atrage o clientela de lux, brand-ul a atras numeroase investitii din afara. Jimmy Choo este considerat un pioner in arta imbracarii celebritatilor, aducand-si pe covorul rosu pantofii si gentile de mana create, locul ideal pentru a-ti creste popularitatea si a atrage atentia.
Reputatia sa, ca brand favorit al multor celebritati, i-au asigurat o expansiune rapida, creatiile iconice regasindu-se in campanii publicitare, intr-o maniera indrazneata si dramatica, plina de farmec, infatisand femei puternice pe tocuri inalte si avand genti de lux, cadre luate de fotografi celebri, ca Mario Testino, Inez and Vinoodh, Peter Lindbergh si Steven Meisel, Terry Richardson.
Pierre Denis a fost numit Chief Executive Officer in iulie 2012, si impreuna cu Sandra Choi, impartasesc aceeasi viziune pentru a crea unul dintre brandurile de lux cele mai frumoase din lume. Jimmy Choo are o retea de magazine care cuprinde un numar de 167 in 35 de tari si este prezent in cele mai prestigioase departamente si magazine de specialitate la nivel mondial.
Astazi, Jimmy Choo este un brand complet de accesorii de lux, pantofii pentru femei ramanand nucleul, alaturi de genti de mana, articole mici din piele, esarfe, ochelari de soare, ochelari, curele, parfumuri si pantofi pentru barbati.
Foto: jimmychoo.com