Mary Quant s-a nascut in Blackheath in partea sud estica a Londrei pe data de 11 februarie 1934, creatoare de moda si antreprenoare responsabila pentru ‘London Look’ ai anilor ‘60 si creditata cu ‘inventarea’ fustelor mini si a pantalonilor scurti mulati. Cu ambii parinti Jack si Mary Quant – profesori, Mary absolveste Blackheath High School, apoi studiaza in cadrul Goldsmiths College. Dupa ce isi ia diploma in Art Education de aici, incepe sa lucreze ca ucenic pentru Erik – un milionar de pe Brook Street, aproape de Hotel Claridge.
Mary il intalneste pe Alexander Plunket Greene, care in 1957 ii va deveni sot si cu care va avea un fiu – Orlando, nascut in 1970. La varsta de 21 de ani Green mosteneste 5000 de lire sterline si cei doi, impreuna cu un prieten comun – Archie McNair (fotograf si fost avocat) se asociaza si inchiriaza in noiembrie 1955, Markham House – o cladire cu trei etaje pe King’s Road din Londra in cartierul artistilor – Chelsea. La parterul cladirii deschid un restaurant, iar la primul etaj deschid un magazin de imbracaminte numit Bazaar intr-o perioada in care ‘moda nu era conceputa pentru tineri’. Aici comercializeaza haine simple, ieftine, viu colorate, orientate catre tineri; magazinul are un succes neasteptat, astfel ca in 1957 deschid un al doilea magazin in cartierul exclusivist din centrul Londrei, Knightsbridge si de al carui design s-a ocupat renumitul Sir Terence Orby Conran – designer, restaurator si scriitor britanic.
In 1961 Quant prezinta prima colectie de blana, un an mai tarziu prezinta prima colectie pe piata americana si incepe sa lucreze ca designer pentru J.C. PENNEY din New York. Pentru a tine pasul cu cererea, Mary a lansat in 1963 Ginger Group pentru productia de masa. Chiar daca a avut parte de numeroase critici si s-a luptat pentru a face fata cheltuielilor mari, Mary Quant a perseverat, astfel ca in mai putin de 10 ani, deschide peste 150 de magazine in Marea Britanie, peste 320 de magazine in SUA si foarte multe in Franta, Italia, Australia, Elvetia, Kenya, Africa de Sud, Canada si multe altele.
In 1965 lanseaza fusta mini in Londra in cadrul unui spectacol de moda desfasurat la bordul unui iaht regal al Reginei Elisabeta si care are un mare succes. In acelasi an, ea opreste traficul pe Broadway si Times Square prin intermediul unui spectacol cu muzica si prin prezentarea a 30 de modele imbracate cu tinutele Quant si a vizitat astfel 12 orase in 14 zile.
Fust scurta – articol vestimentar considerat definitoriu pentru moda anilor ’60 este asociat numelui Mary Quant. Cu toate acestea, au existat contestatari care au afirmat atunci ca primul creator al fustelor mini este designerul englez de moda John Bates si nicidecum Quant sau Andre Courreges; altii au fost sustinatori ai designerului francez Courreges. Cu toate acestea, meritul deplin este al lui Mary care le-a considerat foarte practice si libertine, dupa cum a afirmat mai tarziu: „Au fost fetele de pe King’s Road care au inventat mini. Eu am facut haine simple, usoare, tineresti in care poti sa te misti, sa alergi si sa sari/ Eu le-am facut destul de scurte, dar au fost cumparatorii care mi-au spus: “mai scurt, mai scurt”.
In 1966 primeste distinctia Order of the British Empire pentru serviciile aduse industriei modei si a mers pentru a primi aceasta onoare la Palatul Buckingham imbracata intr-o rochie scurta. Tot in acelasi an publica o carte autobiografica intitulata ‘Quant by Quant’ si lanseaza parfumul ‘Mary Quant’. Mai mult decat atat, lanseaza o linie de produse cosmetice de mare succes si o linie de incaltaminte, ocazie cu care incepe sa-si promoveze logo-ul – reprezentat de o margareta; un an mai tarziu deschide un nou butic.
In 1970 introduce pantalonii scurti mulati ‘hot pants’, cu un succes instantaneu. Intre anii ’70 si ’80 continua sa introduca mai multe linii de produse pe care isi pune celebrul de acum logo: mobilier pentru casa, tricotaje, ochelari, prosoape, palarii, o versiune a Papusii Barbie, iar in 1974 lanseaza al doilea parfum: Havoc. Hainele sale au continuat si continua sa se vanda bine, dar nu a atins popularitatea si volumul vanzarilor specifice perioadei anilor ’60. Ea a continuat sa se extinda de la covoare, pana la costume de baie sau jucarii, iar in 1983 lanseaza o linie de mobilier de uz casnic ‘Mart Quant at Home’.
In 1984 publica inca o carte ‘Colour by Quant’, urmandu-i alta in 1986 intitulata ‘Quant on Make-up’, in 1990 este distinsa cu Hall of Fame acordata de British Fashion Council.
La mijlocul anilor ’90 isi concentreaza cam toata energia pe produsele cosmetice care au succes la nivel international, dar cel mai mare succes il cunoaste in Japonia unde Quant detine mai bine de 200 de magazine. In 2000 renunta la functia de director din cadrul Mary Quant Ltd, doi ani mai tarziu devine bunica pentru prima oara: Lucas Alexander – nepot din partea fiului Orlando Plunket-Greene.
In 2011 publica a doua autobiografie: ‘Mary Quant: My Autobiography’.
Mary Quant reprezinta unul dintre cei mai influenti si apreciati designeri in moda cu o contributie determinanta in evolutia fashion; jurnalistul de moda Ernestine Carter – foarte influent in anii ’50 – ’60, afirma la un moment dat: ‘Doar cativa sunt norocosi sa se nasca la la momentul potrivit, la locul potrivit, cu talentele potrivite. Astazi in moda recenta exista doar trei: Channel, Dior si Mary Quant’.