Moda in 2023 este caracterizata de evolutie, tendintele care apar deschizand noi drumuri si perspective prin viziune si tehnologie si fiind din ce in ce mai aproape de dorintele consumatorilor. Revenim la culori indraznete, acordam prioritate mediului si diversitatii, imbratisam individualitatea si evolutia. Cum arata moda in general in 2023 si ce inseamna aceasta pentru consumatori, vedem in continuare.
Moda in 2023 – principalele directii
Sustenabilitatea
Una din cele mai importante tendinte in moda in 2023 este sustenabilitatea. Pe masura ce consumatorii devin din ce in ce mai constienti de impactul industriei modei asupra mediului, brandurile sunt sub presiune pentru a-si reduce amprenta de carbon si pentru adoptarea practicilor durabile. Aceasta include utilizarea materialelor ecologice, reducerea deseurilor si implementarea unor practici de munca etice. Consumatorii cauta din ce in ce mai mult branduri care acorda prioritate durabilitatii, iar aceasta tendinta – aflata la inceput – cu siguranta va avea un cuvant mai greu de spus in viitor.
Imbracamintea de strada
Imbracamintea de strada este in crestere de cativa ani si nu da niciun semn de incetinire. Moda in 2023 ne aduce prin intermediul streetwear-ului o imbinare intre elemente de stil urban cu moda de inalta clasa, creand un aspect atat casual, cat si sofisticat. Aceasta tendinta include siluete supradimensionate, grafica indrazneata si un amestec de marci high si low-end. Imbracamintea de strada este populara in mod deosebit in randul consumatorilor mai tineri, dar castiga teren si in randul persoanelor mai in varsta, indiferent de zona.
Imbracamintea fara gen
Moda in 2023 este caracterizata si de neutralitatea de gen, un curent in plina ascensiune in aceasta perioada. Pe masura ce societatea accepta din ce in ce mai multe identitati de gen, industria modei tine pasul, o tendinta caracterizata de haine care sunt concepute pentru a fi purtate de oricine, indiferent de sex. Acestea includ stiluri unisex, colectii fara gen si imbracaminte care provoaca normele traditionale de gen. Pe masura ce tot mai multi consumatori cauta sa-si exprime individualitatea, imbracamintea fara gen are cele mai mari sanse sa devina si mai populara.
Inclusivitatea
Inclusivitatea este o tendinta care a luat amploare in ultimii ani si care continua si in 2023 ca urmare a faptului ca brandurile recunosc importanta diversitatii si a reprezentarii acesteia in moda. Astfel, eforturile sunt diversificate pentru a include in campaniile publicitare si de marketing diversitatea si reprezentarea, incluzand tipuri diverse de rase, tipuri de corp, abilitati specifice. Mai mult, constientizarea consumatorilor ii face pe acestia sa aleaga brandurile inclusive care reprezinta toate categoriile de oameni, fara exclusivitati.
Atleticul
Confortul de zi cu zi in imbracaminte s-a bucurat de asemenea de o crestere in ultimii ani, fiind accelerat in mod deosebit de pandemie. Imbracamintea atletica imbina elementele din imbracaminte sport cu cele de zi cu zi, oferind un mix de confort si eleganta care nu prea poate fi refuzat. Aceasta tendinta este caracterizata de colanti, pantaloni de jogging, pantofi sport, alaturi de alte piese elementare specifice. Si cum versatilitatea si confortul sunt tot mai mult adoptate de majoritatea, acest gen de vestimentatie va ramane in continuare la fel de popular sau chiar va castiga teren.
Culorile indraznete
Chiar daca culorile neutre si nuantele decolorate au caracterizat ultima perioada ca o consecinta a diverselor probleme la nivel international, prezentarile de moda ne arata ca in 2023 si mai departe vom reveni la culorile indraznete si stralucitoare. Brandurile experimenteaza si aduc in prim plan culori ca roz aprins, albastru electric, verde neon, pentru a crea look-uri care sa iasa in evidenta si sa atraga toate privirile catre purtator. O tendinta care aduce energie si distractie in garderoba si in viata de zi cu zi si care, prin filosofia adoptata ne duce cu un pas inainte spre viitor.