Esti parinte si ai tot auzit ca al tau copil e frumos, e fotogenic, e carismatic, e expresiv si ca ar trebui sa urmeze o scoala de modelling? Ei bine, e posibil ca adevarul sa fie chiar acesta, dar, pe buna dreptate, esti sceptic, fiindca ai auzit atatea povesti nereusite si ti-a cam pierit increderea! Incercam sa te informam asupra aspectelor pozitive, dar si asupra riscurilor care pot decurge din decizia ta de a face din copilul tau un star!
In primul rand, ar trebui sa stii ca participarea celui mic la activitati care presupun interactiunea cu o camera de fotografiat sau de filmat, precum si cu un public necunoscut este benefica pentru dezvoltarea lui ulterioara, pentru infrangerea timiditatii si a neincrederii in sine. Implicarea in proiecte precum: sedinte foto, aparitii in reviste, defilare de moda, figuratie speciala in filme, participarea in spoturi publicitare pune copilul in diferse situatii care ii stimuleaza inteligenta, creativitatea, capacitatea de a relationa cu ceilalti. De regula, se cauta cei care au implinit varsta de 3 ani, pentru a fi relativ autonomi si pentru a li se contura o conduita potrivita pentru activitatea artistica pe care ar trebui sa o desfasoare.
Pe de alta parte, exista si multi parinti care se plang de faptul ca li s-a spus ceea ce voiau sa auda, pentru ca, mai apoi, sa fie amagiti sa faca albume de prezentare pentru care sa plateasca sume serioase de bani sau, mai mult, li s-au perceput taxe pentru inregistrare, garantie si pentru cursurile pe care trebuiau sa le urmeze micutii lor. Devine suspect cand o firma de prezentare a unor articole vestimentare, de pilda, prin reprezentantii sai sau promoteri, cauta pe strada sau in centrele comerciale modele pe care vrea sa le includa in catalogul sau de prezentare. Orice astfel de firma ar trebui sa renunte la comportamentul incorect fata de consumatori si sa apeleze la serviciile unei agentii de modelling sau de casting care nu cere bani, ci face contracte pentru fiecare eveniment in parte, percepand ulterior comisionul de la firma colaboratoare.
Chiar si in conditiile unei recrutari legale, fara costuri inutile, exista reclamatii privind faptul ca, mai ales fetitele, sunt machiate sau bronzate artificial, pierzand astfel tocmai ceea ce vrea sa se redea intr-un material promotional in care sunt copii: prospetimea varstei, inocenta, naturaletea.
Oricum o dai, a decide ca un copil are aptitudini de model e o alegere asumata care ar trebui sa aduca satisfactii, nu nelinisti pentru parinti. De aceea, cel mai bun lucru de facut este sa se evalueze corect avantajele si dezavantajele unei astfel de initiative. Stim ca amintirile, peste ani, vor fi nepretuite, dar… totusi… chiar si pentru ele, asa ”nepretuite” cum sunt, exista, totusi,… un pret!!
Avera Make-up Artist