Narcisa Christiansen, bine ai venit în paginile revistei Famost! Care este povestea din spatele brandului Femi.Eko®, brandul care a adus în România produse menstruale reutilizabile?
Povestea acestui frumos business a început în anul 2021. Deşi ştiam că nu este uşor să-ţi dezvolţi propria afacere, experienţa din trecut m-a determinat să nu renunţ, indiferent de cât de simplu părea pe hârtie şi cât de greu era de pus în practică. Visam să îmi construiesc propriul brand şi făceam research activ încă din 2019, dar apoi a apărut copilul şi uite că abia în 2021 astrele s-au adunat şi mi-au adus inspiraţia spre ceea ce astăzi s-a conturat în Femi.Eko®. Cred că această experienţă este pilonul prin care pot spune ce am făcut, ce fac şi ce voi face, bine pentru mine, pentru alţii şi pentru Planetă.
Chiar dacă mereu am muncit cu multă implicare, acum simt că rostul este mai presus decât adicţia de muncă. Este o datorie ce mi-o asum, aceea de a construi un brand la care mereu am visat. În plus, îmi doresc să le ofer colegilor un pilon de dezvoltare, femeilor să le ofer noutate şi alternative sănătoase şi Planetei să îi ofer un viitor mai bun. Poate că sună a clişeu totul, dar simt că pot schimba lumea în bine, făcând doar un alt business, sentiment ce nu l-am avut în niciunul dintre business-urile avute anterior. Pot spune că Femi.Eko este al doilea copil al meu.
De ce un business cu produse sustenabile pentru femei? Ce a gândit Narcisa Christiansen când a început această călătorie?
Femi.Eko® este cu şi despre femei! Îmi doresc ca prin povestea brandului nostru să transformăm povestea fiecărei femei în una fericită, echilibrată, de spus mai departe. Trebuie să recunoaştem că în România subiectul menstruaţiei încă este unul tabu, deşi majoritatea femeilor se confruntă lunar cu aceleaşi lupte şi nevoi. Produsele menstruale sustenabile sunt accesibile, sănătoase şi ecologice. Femi.Eko® este un brand a cărui misiune este de a crea produse intime reutilizabile şi ecologice, la preţuri avantajoase şi uşor de accesat pentru toate femeile, indiferent de educaţie, salariu sau vârsta. Conceptul brandului este de a oferi o gamă diversificată de produse intime naturale, pentru nevoi diferite – de la secreţiile zilnice, la menstruaţie, incontinenta, lăuzie. Pentru că noi, femeile, suntem diferite, dar ne unesc aceleaşi idealuri pentru menţinerea sănătăţii şi echilibrului intim, bucurându-ne totodată de libertatea de mişcare asociată acestor produse şi atât de necesară în societatea modernă. Pentru că tot vorbeam despre poveşti, ne propunem să schimbăm povestea menstruaţiei femeilor din întreaga lume, cu o singură condiţie: să îşi dorească şi să ofere o şansă produselor Femi.Eko®.
Care este trendul global pe piaţa produselor ecologice de igienă intimă?
Statisticile spun că produsele reutilizabile vor fi majoritare din punct de vedere al cotei de piaţă. Şi nu cred că este aberant dacă ne gândim la nevoile societăţii moderne de a avea soluţii sănătoase, economie, reutilizare şi ecologie. În plus, dacă stăm să gândim cu ce rapiditate se schimbă tendinţele, atunci şi perspectiva actuală de nişă se poate schimba de la un sezon la altul, iar noi observăm acest lucru pe zi ce trece prin feedback-ul pozitiv şi vânzările în continuă creştere. Fiecare femeie va mai recomanda produsele altor trei, iar în aceste condiţii, în următorii cinci ani statisticile ar trebui să aibă dreptate. Şi până la urmă, nici tamponul sau absorbantul nu au fost dintotdeauna, era vată universală, şi totuşi astăzi sunt majoritare. Aşa cred că se va întâmpla şi cu chiloţii menstruali, cu cupele şi cu discurile sau absorbantele reutilizabile. Aceste produse vin să ia locul în societatea modernă, ca urmare a nevoii omenirii de evoluţie.
Chiar dacă piaţa de produse de unică folosinţă este majoritară acum, pe termen lung ea este deficientă. Pe viitor se va pune tot mai mult accent pe ecologie şi soluţii sănătoase, iar aceste produse conţin plastic. Tot mai multe studii au arătat că au în compoziţie numeroase substanţe chimice nocive pentru sănătate în general şi mai ales pentru sistemul reproducător. Este vorba mai exact de dioxină, substanţă care favorizează apariţia mai multor tipuri de cancer.
Cum au primit femeile din România aceste produse?
Deşi avem zeci de mii de cliente din întreaga lume, deschiderea pe care româncele au avut-o faţă de brandul Femi.Eko® a fost una mai mare decât în alte ţări, inclusiv Danemarca. Acest lucru mă bucură şi cred că româncele sunt deschise la nou, le pasă de ele şi de sănătatea lor. Spre deosebire de Danemarca sau Germania, unde achiziţiile sunt în principal ca refracţie a culturii ecologice, a nevoii de confort şi libertate de mişcare, în România văd că se pune accent pe ideea de menţinere a sănătăţii, pe alternative mai echilibrate pentru propriul corp.
Femeile moderne au alte nevoi şi căuta alte premise de la produsele pe care le folosesc şi astfel vor pune din ce în ce mai mult accent pe reutilizare şi vor avea valori ecologice în tot mai multe aspecte ale vieţii.
Narcisa Christiansen, spune-ne cu ce se diferenţiază produsele intime sustenabile faţă de produsele de unică folosinţă?
În general, produsele intime sustenabile au diferenţiatori majori comparativ cu produsele de unică folosinţă, precum: materiale naturale, fără chimicale, fără plastic, fără deşeuri sanitare, economie de bani şi reutilizare îndelungată. În plus, oricare produs, datorită respirabilităţii, se poate utiliza în siguranţă până la 12 ore, pe o perioadă de minimum doi ani!
Care sunt valorile brandului Femi.Eko®? Ce ne poate spune Narcisa Christiansen despre acestea?
Femi.Eko® este despre un corp sănătos şi o Planetă fericită, iar acest aspect ne va ghida în tot ceea ce planificăm, spunem şi facem. Dezvoltăm produse confortabile ca soluţie la diversele etape din viaţa femeilor, iar produsele noastre au întotdeauna valori ecologice. Ne angajăm să producem mai puţine deşeuri şi CO2 pentru Planetă, începând cu produsele şi până la ambalaje, la modul de transport, producţie şi angajamente. Aşadar:
- Iubirea şi pasiunea au fost şi sunt două componente importante în tot ceea ce înseamnă Femi.Eko, pentru că nimic durabil nu se poate transmite mai departe fără aceste două valori, ce ne motivează zilnic să aducem produse şi servicii de calitate.
- Folosim cele mai bune materiale şi întotdeauna producători cu atestări ISO medicale, cu certificate de calitate şi testări ale standardelor de producţie, ecologie, forţei de muncă, etc. Ne selectăm atent furnizorii şi avem mulţi la număr, de pe întreg Globul, tocmai ca să fim competitivi din punct de vedere preţ versus calitate.
- Participăm activ la orice mişcare organizată ce are legătură cu protejarea mediului, sănătate şi lifestyle feminin, educaţie şi psihologie feminină.
- Credem că, în era tehnologiei ultra dezvoltate, şi conştiinţa umană trebuie să evolueze. Trebuie să fim astfel conştienţi de cât bine putem face planetei, dar şi nouă, prin simpla schimbare a unor obiceiuri toxice.
Unde sunt realizate produsele Femi.Eko®?
….