Două roți, o mare pasiune. Pitti Bikes este tema verii Pitti Immagine care arată că în iunie 2025 va fi prezentată prin intermediul noilor campanii publicitare coordonate de directorul de creație Angelo Figus, cu imagini realizate de fotograful Alessandro Timpanaro și cu editare grafică de Alessandro Gori. În timp ce Fortezza devine un circuit ideal, între modă și stil de viață, datorită instalațiilor curatoriate de Alessandro Moradei.
Individualistă și agregată, performativă și relaxată, tehnologică și artizanală, progresivă și conservatoare, competitivă și prietenoasă, futuristă și vintage, bicicleta rezumă dualismul timpurilor noastre, acel dinamism în căutarea unui punct de echilibru între metropole și sate, natură și peisaje urbane, între conservare și inventare și, la nivel personal, între solitudine și socialitate, între valoare și apartenență.
Gândindu-ne la atenția pe care Pitti Immagine o acordă contemporaneității în toate aspectele sale, bicicleta ne-a părut o sinteză ideală pentru tema spectacolelor noastre de vară. În viața de zi cu zi, care devine din ce în ce mai mult un stil de viață, acest mijloc de transport joacă un rol inovator, dincolo de alternanța dintre sport și mobilitate. Un mers care caută armonia, un tandem care aspiră să reconcilieze chiar și contrariile. Sustenabil, personalizat, cu multiple fațete, diferit, urmărește noi perspective.
– Agostino Poletto, director general al Pitti Immagine
Pitti Uomo este BIKESTER
Cu ocazia Pitti Uomo 108, tema Pitti Bikes are parte de o conotație specială și devine Bikester.
Puneți-vă propria putere pe pedale, decideți un ritm, fiind stăpânul propriei traiectorii și simțindu-vă cumva legat inextricabil de vehiculul ales, ca un vehicul simbolic prin diferitele lumi ale modei, nu mai departe, nu doar învecinat, ci cumva conectat. O bicicletă virtuală care conectează și secțiunile individuale ale Pitti Uomo, de la noul formal la cercetare, de la stradă la urban, de la exterior la tehnic, un joc de echipă care raționalizează contradicțiile în căutarea unor noi asimetrii. Un ritm care include diverse expresii stilistice, stimuli care pornesc de la designeri, dar și de la comunitățile în sine, care sar înainte prin reproiectarea colecțiilor, a produsului, a accesoriilor.
Protagoniștii imaginilor create pentru campanie sunt doi bărbați care se încrucișează, care se ating unul pe celălalt pentru un moment aproape casual, care se suprapun, care trec unul pe lângă celălalt. Pozițiile lor, mișcările sincronizate cu mecanica roților, relația dintre individ și vehicul sunt o reflectare a unei dualități interne. O dublă personalitate, două forțe care coexistă în fiecare dintre noi: pe de o parte control, o cale rațională, pe de altă parte dorința de a urma un ritm care este doar emoțional. Bicicleta devine astfel o metaforă pentru ceea ce vrem să arătăm și ceea ce suntem cu adevărat.
– Alessandro Timpanaro, fotograf
Bicicleta este protagonista Pitti Uomo cu BECYCLE
Născut anul trecut la Stazione Leopolda cu ocazia începerii Turului Franței la Florența, BECYCLE – evenimentul Pitti Immagine dedicat bicicletei – intră în Pitti Uomo în acest an în Sala della Ronda din Fortezza. Menținându-și propria identitate specifică, va prezenta o selecție de mărci de top din lumea ciclismului, dar deschizând un dialog cu o lume mai largă și nu doar una strict sportivă. Aspectul tehnologic și cel al stilului de viață, atenția acordată cercetării, inovației, evoluția materialelor și designului, dorința de a merge mai departe și de a implica alte aspecte în jurul unei singure piese, un subiect excelent.
Info & foto: www.uomo.pittimmagine.com