Cea de-a 105-a ediție a Pitti Uomo s-a încheiat cu rezultate excelente: cumpărătorii străini au crescut (+4%), cumpărătorii au ajuns la un total de 13.000, în timp ce totalul vizitatorilor a fost în jur de 20.000.
La finalul spectacolului de patru zile, care a avut loc la Fortezza da Basso din Florența în perioada 9-12 ianuarie 2024, cumpărătorii străini au crescut față de ianuarie 2023 cu aproximativ 4% ca număr de persoane și cu aproape 6% în ceea ce privește termenii punctelor de desfacere. Datele italiene au fost însă ușor în scădere, împrejurare la care era larg așteptată având în vedere încetinirile de pe piața noastră internă, înregistrate mai ales în ultimele trei-patru luni. Cifra finală numai pentru afluxul de cumpărători (excluzând alte categorii de vizitatori) a ajuns la 13 mii de unități, străinii fiind în jur de 4.700.
Primele douăzeci de țări în ordinea prezenței la vot au fost: Germania, Olanda, Regatul Unit, Spania, Turcia, Franța, Japonia, Statele Unite ale Americii, Elveția, Belgia, Austria, Grecia, China, Coreea de Sud, Portugalia, Rusia, Polonia, Canada, Danemarca și Suedia.
Toate principalele piețe externe au înregistrat o creștere – cu performanțe de două cifre pentru Germania, Franța, Statele Unite, Belgia – și mai presus de toate trebuie remarcată redresarea constantă a principalelor piețe asiatice: Japonia, Coreea de Sud, China continentală și China, Hong Kong, Taiwan, Singapore și alte țări emergente.
Aceste rezultate excelente ale ediţiei cu numărul 105 Pitti Uomo au venit şi din partea atenției oferite de mass-media, o apreciere foarte pozitivă pentru evenimentele speciale ale acestei ediții. Printre multele programate, prezentările de modă ale designerilor invitați Magliano și SS Daley, vitrina de designeri a lui Todd Snyder, debutul absolut al lui Ahile Ion Gabriel, instalația specială imersivă care a sărbătorit Guess Jeans la Teatro del Maggio, lansarea colaborării Tod’s și Automobili Lamborghini – împreună cu numeroase proiecte speciale și participări internaționale la Fortezza, inclusiv NEUDEUTSCH curatoriat de Julian Daynov, care a îndreptat atenția asupra noii scene creative din Germania, instalația și cartea Velvet Mi Amor de Stefano și Corinna Chiassai dedicata catifelei.