Pitti Uomo 107 se încheie cu aproape 13.300 de cumpărători înregistrați, dintre care circa 5.000 de pe piețele externe; comparativ cu acum douăsprezece luni, cei din urmă (+6,5%) sunt cei care conduc o ediție energică a târgului, în timp ce prezența italiană este stabilă.
Numărul de vizitatori a fost de aproximativ 20.000 de vizitatori, toate cifrele reprezentând un semnal pozitiv și important pentru moda masculină internațională și pentru întregul sistem Made în Italy.
Întregul sector al modei masculine avea nevoie de o ediție atât de pozitivă a Pitti Uomo pentru a ieși dintr-un climat de așteptare și incertitudine. O mare parte din merit revine, inutil să spun, expozanților: în primul rând pentru că și-au reînnoit încrederea și investiția în târg şi în al doilea rând pentru că au adus colecții de mare calitate a producției, cercetare stilistică și cu multe elemente de inovație. Nu în ultimul rând, mi se pare că multe liste de prețuri indică o relație echilibrată între corecta valorificare a materialelor și fabricație și armonie adecvată cu o anumită prudență exprimată de consumatori.
– Raffaello Napoleone, CEO al Pitti Immagine
Toate piețele externe principale sunt în creștere, având performanțe de două cifre pentru Spania, Japonia, Belgia și Statele Unite, iar cumpărătorii din Europa de Nord și de Est se descurcă, de asemenea, foarte bine.
Primele țări în ordinea prezenței sunt: Germania, Spania, Regatul Unit, Olanda, Turcia, Japonia, Statele Unite ale Americii, Franța, Elveția, Belgia, Grecia, Rusia, Austria, Portugalia, Coreea de Sud, China, Suedia, Canada, Polonia, Irlanda.
Plimbându-mă pe pavilioane și coridoare am adunat multe satisfacții în rândul expozanților atât pentru cantitatea și calitatea cumpărătorilor, cât și pentru fizionomia spectacolului în sine, ca platformă globală de schimburi și canal de comunicare de neînlocuit, mai ales în etapa centrală a sezonului de vânzări. Și îmi place să subliniez faptul că mulți s-au exprimat în termeni de sistem și nu doar de o singură companie. Există un sentiment de solidaritate pe care rareori l-am simțit atât de puternic.
– Agostino Poletto, director general al Pitti Immagine
Pitti Uomo 107 s-a bucurat de o mare atenție din partea presei, feedback foarte pozitiv și multă participare înregistrată la evenimentele speciale – cele aproape nouăzeci de întâlniri programate și proiectele internaționale prezentate în Fortezza și în oraș. Printre multele programate, au fost foarte apreciate prezentările de modă ale designerilor invitați ai acestui Pitti Uomo, SETCHU la Biblioteca Nazionale Centrale și MM6 Maison Margiela la Tepidarium del Roster.
Info & foto : pittimmagine.com