• Fashion
    • Accesorii
    • Brand
    • Tendinte&Stil
    • Vestimentatie
  • Splendida
    • Sanatate
    • Frumusete
    • Blog splendida
    • Sfaturi
  • Monden
    • Media
    • Stil de viata
    • Video
    • Evenimente
    • Shopping
  • Modelling
    • Supermodele
    • Despre modelling
    • Stiri modelling
  • Cultura
    • Coltul de carte
    • Scrisori
    • Bloguri bune
    • Destinatii
  • Revista Famost
Tendinte, moda, frumusete, evenimente, sanatate, stil de viata, editoriale
  • Fashion
    • Accesorii
    • Brand
    • Tendinte&Stil
    • Vestimentatie
  • Splendida
    • Sanatate
    • Frumusete
    • Blog splendida
    • Sfaturi
  • Monden
    • Media
    • Stil de viata
    • Video
    • Evenimente
    • Shopping
  • Modelling
    • Supermodele
    • Despre modelling
    • Stiri modelling
  • Cultura
    • Coltul de carte
    • Scrisori
    • Bloguri bune
    • Destinatii
  • Revista Famost
Tendinte, moda, frumusete, evenimente, sanatate, stil de viata, editoriale
Tendinte, moda, frumusete, evenimente, sanatate, stil de viata, editoriale
Frumusete

Produse de infrumusetare eco

famost
12 octombrie 2018
5 minute de citit
produse-ingrijire-infrumusetare-eco

Din domeniul frumusetii mereu vin vestile bune, iar acest articol aduce vesti legate de produse de infrumusetare eco, care sunt mai curate, mai putin poluante, mai prietenoase cu mediul inconjurator si cu cei care le produc.

In mod normal de la un produs, sa zicem ruj, te astepti sa aiba exact culoarea pe care ti-o doresti, sa iti ofere un anumit confort si sa vrei sa il ai mereu cu tine. Cele enumerate intra la capitolul estetica, dar iei in calcul si sa iti faca bine: sa fie bun pentru buze, fara substante nocive, iar pretul sa fie unul de bun simt. Iar aceasta lista, cere timp si o dezvoltare si cercetari continue, iar pentru a se adapta acestor cerinte, ele trebuie sa fie carboneutre, sa aiba ambalaje nepoluante si sa nu dauneze mediului inconjurator. Pentru a raspunde exigentelor clientilor, de ceva timp, industria cosmetica a inceput sa regandeasca de la zero modul de preparare si tot ce presupune acest proces al produselor.

Anumite branduri vorbesc pe larg despre politicile lor eco; apar foarte multe intiative etice, datorita cresterii gradului de constientizare si a criticilor aduse de impactul pe care il pot avea produsele de frumusete. Microparticulele folosite in anumite produse de exfoliere, reprezinta un exemplu bun si asta datorita faptului ca 5 procente din aceste particule poluante ajung in oceane si vin de la produsele cosmetice. In urma presiunilor publice, acestea au fost interzise a fi folosite in anumite produse de infrumusetare si in anumite parti ale lumii, cum ar fi California – SUA si Marea Britanie.

Toate acestea, au inceput cu zeci de ani in urma cu companiile mici, independente; exista de asemenea si mari corporatii care au avut o atitudine neutra fata de carbon. Toti merg de ceva timp in aceeasi directie, cateodata sub presiunea ONG-urilor pentru ca nu au alternative. Dezvoltarea sustenabila este o preocupare fundamentala pentru oricine, deoarece in 10 – 20 de ani cei care nu urmeaza aceste tendinte, se autoexclud practic si nimeni nu vrea acest lucru. Aceasta industrie, are un atu puternic, acela a unei economii puternice; granitele industriei cosmetice sunt mult mai flexibile comparativ cu alte industrii, astfel ca este mult mai usor sa fie introduse noi politici. De asemenea, multe dintre aceste companii fac donatii pentru mediul inconjurator, care se concretizeaza in plantatii de copaci si alte masuri eco friendly. Si pe langa acestea, companiile gandesc, dezvolta strategii si cauta solutii pentru a transforma complet produsele, astfel incat sa fie adaptate noilor exigente, ceea ce face din industria cosmetica un pioner in aceasta directie.

Schimbarea este totala?

Nimeni nu este perfect sau aproape nimeni, iar majoritatea companiilor fac eforturi – cateodata extrem de costisitoare, pentru a minimiza impactul lor asupra mediului inconjurator, in functie de situatie, fiecare dintre ele avand anumite prioritati. Anumite companii mari si-au propus ca pana in 2020 sa regandeasca si sa reproiecteze produsele, fiecare dintre acestea sa aiba un impact asupra mediului mult mai bun comparativ cu predecesoarele. Sunt luate in considerare criterii ca biodegradabilitatea si ambalarea, totul rezumandu-se la simpla inovatie. Exista pe piata, produse care sunt 98% biodegradabile si in pofida intentiilor foarte bune ale industriei, poate fi dificil pentru consumatori sa faca diferenta intre comunicarea marketingului si schimbarea reala, problemele aflate la mijloc fiind numeroase, complexe si foarte tehnice. Companiile sunt bine intentionate, dar comunicarea nu este cea mai buna in anumite cazuri, in special atunci cand este vorba de domeniul de aplicare al scopurilor activitatilor. Cumparatorii de multe ori considera ca anumite campanii sau politici ale companiilor reprezinta de fapt o distragere de la adevaratele probleme; in astfel de cazuri, cumparatorii ar trebui sa faca singuri cercetari, deoarece, nu exista o “eticheta” universala in acest sens. Actualmente se cauta solutii optime pentru o comunicare cat mai transparenta, studiile companiilor dovedind ca majoritatea consumatorilor din fiecare tara, au asteptari mari in acest sens. In schimb, cand este vorba despre o situatie de cumparare, aceste ingrijorari sunt uitate, companiile incercand sa reduca acest decalaj dintre asteptarile lor si actul de cumparare, prin dezvoltarea unei comunicari eficiente a produselor, care nu ascund mesaje cu explicatii prea tehnice.

Un punct important pentru asigurarea succesului sunt retelele de distributie, in mod special brandurile care importa ingredientele din lumea intreaga; aceasta problema este privita ca un mod de protejare a intereselor comune. Majoritatea stabilesc parteneriate pe termen lung cu agricultorii, angajeaza specialisti care studiaza si analizeaza impactul asupra incalzirii globale si alte efecte negative; si, impreuna cu cei care cultiva respectivele plante, cauta sa implementeze solutii cat mai adecvate.

Este important de asemenea ca ingredientele sa fie produse etic, marile companii avand parte de zeci de audituri anual pentru furnizorii sai; pentru anumite ingrediente (ulei de palmier) brute, lucrurile sunt complexe si sunt necesare audituri extra. Iar in cazul altor situatii – cum ar fi munca minorilor sau pericole pentru siguranta umana, multe din companii afirma ca au politici de toleranta zero. In plus, multe dintre companii sprijina regiunile respective prin implementarea unor planuri si proiecte care sa ajute la dezvoltarea si crearea unui mediu inconjurator cat mai prietenos (impadurire).

Impachetarea/ambalarea sunt alte lucruri importante in tot acest proces.

Ca o regula, 25% din amprenta de carbon a produselor cosmetice se refera la ingrediente in stare bruta, 35% la ambalaje si 10% – transport. Ambalarea este responsabila pentru peste 40% dintre toate deseurile, progresul aici fiind foarte lent. Inca nu s-a gasit o alternativa durabila in privinta plasticului. Plasticurile eco functioneaza bine pentru ambalajele mai usoare, dar nu fac fata celor rigide. Exista firme care au dezvoltat recipiente hibride pentru sampoane sau firme care au inceput sa produca sampoane solide, fara astfel de ambalaje; in plus, ambalajele acestora sunt reciclabile, iar cu anumite ambalaje poti reveni la magazin si poti obtine reduceri.

Reducerea greutatii ambalajelor este o modalitate buna de minimizare a impactului asupra mediului, doar ca, consumatorii au sentimentul ca acum, cumpara o cantitate mai mica cu aceeasi bani. Anumite branduri au avut succes in acest sens, reducand amprenta de carbon la jumatate, au regandit ambalajul si chiar daca acesta este mai usor si de dimensiuni mai reduse, dupa ce le-a fost explicata aceasta intiativa clientilor, acestia au inteles, lucru concretizat in rezultatul crescand al vanzarilor. Exista si companii angrenate intr-o “economie circulara”, in care nimic nu este irosit, totul este reutilizat, de la nutrienti la ambalaje.

Noile formule sunt mult mai eficiente si sanatoase, de mai multe sezoane brandurile lucrand la gasirea formulelor care sunt foarte biodegradabile, in special cele de curatare si solare. Acestea sunt importante in mod deosebit, deoarece aceste filtre UV raman pe piele, iar cand sunt curatate, ajung in apa. Alte produse cosmetice, sunt absorbite de piele si sunt de obicei filtrate in timpul tratarii cu apa.

Pentru obtinerea unor formule mai eficiente si mai curate, companiile iau masuri in acest sens, acest lucru insemnand o anumita optimizare a folosirii plantelor. Pasi mai mari vor fi facuti in momentul in care tehnologii avansate vor castiga mai mult teren, cum ar fi biofermentatia si bacteriile care produc ingrediente cosmetice active (acid hialuronic). Se previzioneaza ca biotehnologiile si agricultura de alge marine vor castiga teren, anumite alternative din ultimii ani devenind foarte populare, dar din pacate, resursele folosite sunt epuizabile. Multe din inovatiile prezente si viitoare joaca un rol important in conservarea resurselor de apa, o problema delicata in anumite parti ale lumii; tehnologiile sunt foarte scumpe acum, dar se spera ca pretul acestora va scadea odata cu trecerea timpului.

beauty ingrijire tendinte
Distribuie
Articolul precedent

Timp in cuvinte

Urmatorul articol

Motivatie si fitness

Social Media
FacebookInstagramTwitter
Categorii
Moda sustenabila se concentreaza pe producerea hainelor si accesoriilor din moda prin metode cat mai prietenoase cu natura si cat mai durabile din punct de vedere ecologic;...
Fashion
A sta/ fi cu picioarele pe pamant cunoscut si ca grounding este o practica ce implica explorarea modalitatilor de conectare a pielii cu pamantul sau cu apa.
Splendida
Monden
Teoria Haosului - Se croieste nevazuta inchisoare din fractii dure Ne inconjoara cu invizibile gratii, ne ating si ne ard ...
Cultura
Recomandate
Frumusete

Yoga faciala pentru un ten radiant si tanar

Sanatate

Salata-cat de sanatoasa este?

Vestimentatie

Efectul de lifting la colanti

Aplicatia Famost
Instagram
#special #april #cover #magazinecover #famostmag 2 #special #april #cover #magazinecover #famostmag 2023 #anniversary #10th #edition #pr #communication #influencer #interview #style #fashion #beauty #lifestyle #cultura #blogger you can #see #all these if you #read or #download here : https://famost.ro/revista-famost-aprilie-2023
our #march 2023 #magazine #covermagazine #photogra our #march 2023 #magazine #covermagazine #photography #blackandwhitephotography with #succes #woman #entrepreneur #business #creativity #architecture #new #trend #culture #nice #attitude and #pose in #famostmag #beauty #fashion #interview #lifestyle #great #look and you can #download it here : https://famost.ro/revista-famost-martie-2023
Instagram post 18199073161221846 Instagram post 18199073161221846
All about #architecture and #decoration in our #ma All about #architecture and #decoration in our #march #magazine #covermagazine with #thinkbig #quotes with #succesful #woman #entrepreneur #business #creativity #new #trend #culture #nice #attitude and #pose in #famostmag #beauty #fashion #interview #lifestyle #great #look and you can #donwload it here : https://famost.ro/revista-famost-martie-2023
#thing #big with our #special #march #magazine #co #thing #big with our #special #march #magazine #covermagazine #photography #succesful #woman #entrepreneur #business #creativity #architecture #new #trend #culture #nice #attitude and #pose #follow the #right #direction in #famostmag #beauty #fashion #interview #lifestyle #great #look and you can #download it here : https://famost.ro/revista-famost-martie-2023
Instagram post 18264996658135207 Instagram post 18264996658135207
Urmareste-ne!
Ti-ar mai putea placea
Revista Famost august 2020 este o editie frumoasa, luminoasa, cu invitati deosebiti, cu articole de sezon, informatii utile.
Revista Famost

Revista Famost august 2020

3 minute de citit
26 iulie 2020

Descarca GRATUIT revista AICI sau VIZUALIZEAZ-O dupa urmatorul alineat! Revista Famost august 2020 este o editie frumoasa, luminoasa, cu invitati deosebiti, cu articole de sezon, informatii utile. Ne bucuram sa ne reintalnim sanatosi, cu o stare de spirit buna, intr-o perioada in care, cel putin la noi, nimic nu pare sa se schimbe. Doar sa …

Cu siguranta veti gasi si in editia de noiembrie 2022 a revistei Famost articole utile din domeniile pe care le abordam, astfel ca, pana la urmatoarea intalnire, va transmitem cele mai bune ganduri si sa aveti parte de zile cat mai frumoase!
Revista Famost

Revista Famost noiembrie 2022

2 minute de citit
29 octombrie 2022

Revista Famost noiembrie 2022 a ajuns la numarul 104 si marcheaza sfarsitul de toamna al anului 2022, un an agitat si din nefericire dificil pentru multi dintre noi. Cu toate acestea, asa cum veti vedea si in aceasta editie, avem oameni care au o stare de spirit mereu pozitiva, care isi doresc mai mult de …

sarcina-anxietate-stres
Sfaturi

Intrebare-raspuns sarcina

3 minute de citit
27 ianuarie 2018

Dupa perioada initiala de fericire, sarcina poate sa te faca sa te simti singura si infricosata, iar in minte, iti pot veni foarte multe ganduri, care mai de care mai nejustificate, cu ganduri despre ceea ce ar putea merge prost.

Copyright @ Famost 2023
Tendinte, moda, frumusete, evenimente, sanatate, stil de viata, editoriale
  • Fashion
  • Modelling
  • Monden
  • Splendida
  • Cultura
Tendinte, moda, frumusete, evenimente, sanatate, stil de viata, editoriale
  • Fashion
    • Accesorii
    • Brand
    • Tendinte&Stil
    • Vestimentatie
  • Splendida
    • Sanatate
    • Frumusete
    • Blog splendida
    • Sfaturi
  • Monden
    • Media
    • Stil de viata
    • Video
    • Evenimente
    • Shopping
  • Modelling
    • Supermodele
    • Despre modelling
    • Stiri modelling
  • Cultura
    • Coltul de carte
    • Scrisori
    • Bloguri bune
    • Destinatii
  • Revista Famost
Site-ul nostru contine cookies: Politica cookies
Accept!