• Fashion
    • Accesorii
    • Brand
    • Tendinte&Stil
    • Vestimentatie
  • Splendida
    • Sanatate
    • Frumusete
    • Blog splendida
    • Sfaturi
  • Modelling
    • Supermodele
    • Despre modelling
    • Stiri modelling
  • Monden
    • Media
    • Stil de viata
    • Video
    • Evenimente
    • Shopping
  • Cultura
    • Coltul de carte
    • Scrisori
    • Bloguri bune
    • Destinatii
  • Revista Famost
Tendinţe, modă, frumuseţe, evenimente, sănătate, stil de viaţă, editoriale
  • Fashion
    • Accesorii
    • Brand
    • Tendinte&Stil
    • Vestimentatie
  • Splendida
    • Sanatate
    • Frumusete
    • Blog splendida
    • Sfaturi
  • Modelling
    • Supermodele
    • Despre modelling
    • Stiri modelling
  • Monden
    • Media
    • Stil de viata
    • Video
    • Evenimente
    • Shopping
  • Cultura
    • Coltul de carte
    • Scrisori
    • Bloguri bune
    • Destinatii
  • Revista Famost
Tendinţe, modă, frumuseţe, evenimente, sănătate, stil de viaţă, editoriale
Tendinţe, modă, frumuseţe, evenimente, sănătate, stil de viaţă, editoriale
Vestimentatie

Rolul vestimentatiei in comunicarea televizuala

famost
12 decembrie 2018
3 minute de citit
Televiziunea inseamna imagine - in primul rand, iar infatisarea persoanei care apare in lumina reflectoarelor, te face sa iti formezi o parere despre acea persoana, inainte ca aceasta sa rosteasca vreun cuvant ...

Televiziunea inseamna imagine – in primul rand, iar infatisarea persoanei care apare in lumina reflectoarelor, te face sa iti formezi o parere despre acea persoana, inainte ca aceasta sa rosteasca vreun cuvant …

Vestimentatia este una dintre cele mai influente mijloace de comunicare nonverbala pe care o avem la dispozitie. Conform estimarilor unor studii relativ recente, din totalul mesajelor apartinand comunicarii umane, aproximativ 7% sunt verbale (cuvinte), 38% vocale (incluzand tonalitatea vocii, inflexiunile, calitati vocale, ritm, intensitate, onomatopee, sunetele guturale, oftat, suspin, accent, intonatie), restul de 55% reprezentand mesaje nonverbale ce reies atat din aspectul fizic, din limbajul corpului sau din limbajul spatiului.
Ideea de comunicare prin vestimentatie, la nivel estetic, a fost preluata de ganditorii contemporani: Lurie (1981), Barnard (1996), Wilson (1985) si folosita pentru a explica scopul si rolul modei in societatea contemporana.

Numeroase studii au demonstrat ce putere de comunicare au imaginile in interactiune umana. Unele studii au aratat ca reperele vizuale sunt de trei ori mai puternice decat cele verbale.

Asadar, o persoana care apare in lumina reflectoarelor ar trebui sa tina cont de regulile de baza cu privire la codul vestimentar permis, tinand cont si de ora difuzarii emisiunii, tipul de emisiune si ceea ce doreste sa transmita publicului larg. Moderatorii emisiunilor se supun codului vestimentar al trustului media din care fac parte. Dupa cum se vede si la televizor, stiristii au o anumita rigoare in ceea ce priveste vestimentatia pe care o adopta si le este interzis sa poarte fuste scurte, decolteuri adanci sau umerii goi. Pe cand, la o emisiune de divertisment, totul este mult mai permisiv, astfel ca moderatorii poarta aproape orice, iar invitatii se imbraca in functie de meseria pe care o practica si ce mesaj doreste sa transmita publicului larg.
Prezentatorii stirilor de televiziune sunt vedetele-fanion ale posturilor, tocmai de aceea, nu poate aparea imbracat oricum pe micul ecran, de exemplu, in trening, pentru ca, indiferent ce stiri fulminante ar prezenta sau oricat de bine ar citi de pe prompter, nu l-ar crede nimeni, astfel ca, in cazul acestora primeaza decenta si bunul-gust.

Vestimentatia se alege in functie de structura corpului persoanei in cauza, in asa fel incat sa evidentieze frumos silueta acesteia.

Specialistii ne recomanda sa alegem vestimentatii in tonuri calde, vestimentatii formate din aceeasi culoare, aleasa in diferite nuante si sa evitam hainele cu inscriptii sau forme geometrice care atrag toata atentia. De asemenea, este foarte important ca pe langa vestimentatia aleasa, sa ai un intreg LOOK impecabil si ingrijit.
Nu este recomandat sa accesorizezi excesiv imbracamintea sau sa porti bijuterii de mari dimensiuni care ar putea sa faca zgomot. De asemenea, nu este recomandat sa porti palarii, caciuli sau sepci, acestea fiind acceptate doar in cazul reporterilor care se afla pe teren, in cazul in care in lipsa acestora ar fi periclita sanatatea reporterului. Mai mult, sunt de evitat atat hainele foarte largi, cat si cele foarte stramte, deoarece acestea transmit un mesaj neconcordant cu profesionalismul din televiziune. Pantalonii din denim pot fi folositi doar in cazul in care acestia nu au taieturi, fiind indicat un croi cat mai simplu.
Asadar, persoanelor care apar in lumina reflectoarelor le este indicat sa se gandeasca foarte bine ce mesaj doreste sa transmita si de asemenea, sa colaboreze cu un stilist pentru crearea unei imagini corespunzatoare mesajului si meseriei pe care acesta o are.

Autor: Daniela Sala

moda sfaturi tendinte
Distribuie
Articolul precedent

Pitti Immagine Filati 84

Următorul articol

Remedii naturale-ucigasi naturali dovediti

Social Media
FacebookInstagramTwitter
Categorii
Pentru a ţi se potrivi perfect culoarea galben trebuie să iei în calcul este pielii tale, dar trebuie şi să ţii cont de personalitatea ta şi stilul vestimentar.
Fashion
Venus Legacy este o procedură relaxantă, non-invazivă ce oferă ca senzaţie căldură pe zona pe care se lucrează, iar numărul de şedinţe necesare diferă în funcţie de obiectivele individuale ale fiecărei persoane.
Splendida
Monden
Hotelul Privo are două tipuri de saună, un Jacuzzi, zonă de fitness, o terasă cu panoramă asupra orașului Târgu Mureș şi o curte care este monument istoric de grad A.
Cultura
Ti-ar mai putea plăcea
Laserul Emerald este potrivit atât pentru femei, cât și pentru bărbați cu un IMC de până la 40 și care doresc reducerea depozitelor de grăsime încăpățânate, putând fi aplicat în orice zona a corpului unde există grăsime sau celulită.
Blog splendida

Laserul Emerald cu Dr. Irina Arsene

2 minute de citit
15 mai 2025

Laserul Emerald nu distruge celulele de grăsime, ci le ajută să revină la funcționarea normală, prevenind astfel redistribuirea nedorită a grăsimii.

Niccolò Pasqualetti, este Guest Designer la Pitti Uomo 108 ce are loc la Florența - Fortezza da Basso, în perioada 17‑20 iunie 2025.
Vestimentatie

Niccolò Pasqualetti, Guest Designer la Pitti Uomo 108

3 minute de citit
13 mai 2025

Născut în 1994, Niccolò Pasqualetti s-a format la Iuav în Veneția, în Belgia și la casa de modă The Row din New York. În Londra a obținut o diplomă de master în îmbrăcăminte pentru femei la Central Saint Martins, în Paris a lucrat în biroul de stil Loewe.

Experiența cu realitatea virtuală (VR) creează un mediu protejat, unde lumea exterioară dispare temporar. Fără notificări, fără întreruperi, rămâi doar tu cu respirația ta.
Media

De la dezvățare la realitatea virtuală (VR) cu Răzvan Vâlceanu

3 minute de citit
12 mai 2025

Tehnologia devine un aliat neașteptat în căutarea echilibrului interior, iar aplicațiile moderne de meditație transformă modul în care ne raportăm la starea de bine.

Copyright @ Famost 2024
Tendinţe, modă, frumuseţe, evenimente, sănătate, stil de viaţă, editoriale
  • Fashion
  • Modelling
  • Monden
  • Splendida
  • Cultura
Tendinţe, modă, frumuseţe, evenimente, sănătate, stil de viaţă, editoriale
  • Fashion
    • Accesorii
    • Brand
    • Tendinte&Stil
    • Vestimentatie
  • Splendida
    • Sanatate
    • Frumusete
    • Blog splendida
    • Sfaturi
  • Modelling
    • Supermodele
    • Despre modelling
    • Stiri modelling
  • Monden
    • Media
    • Stil de viata
    • Video
    • Evenimente
    • Shopping
  • Cultura
    • Coltul de carte
    • Scrisori
    • Bloguri bune
    • Destinatii
  • Revista Famost
Site-ul nostru contine cookies: Politica cookies
Accept!