Rusanda Davideanu, realizezi genti unicat. Care este povestea brandului tau?
Bookletta s-a nascut in 2012, aproximativ 10 ani in urma. Am inceput cu o idee si o pasiune, cea pentru lectura. Nu am fost niciodata pasionata de genti, dar am simtit nevoia sa transform acest simbol al statusului feminin in casa cartii tale … si am reusit! Bookletta a pornit ca o fantezie, un vis, o inovatie, ceva nemaivazut – si a devenit un trend, o normalitate, o inventie absolut necesara si utila, un obiect de adoratie al bookaholicelor din Romania si dinafara. La inceput, cand vedeai o Bookletta reactionai cu mirare, acum doar cu: “Uite, e geanta pentru carte!” iar asta ma bucura si imi aduce multa satisfactie.
Care este prima geanta realizata de Rusanda Davideanu?
Primele modele Bookletta lansate au fost desenate de designerul Cristiana Pitu, cea care m-a ajutat sa pun pe foaie ideile din capul meu, eu neavand scoala de design sau experienta in 2012.
Cristiana a desenat modelele MINI si MAXI, care sunt la fel de “in” si populare si astazi, la onorabila varsta de 10 ani. Apoi a urmat SAFARI, MIDI, LADY, MAGIC si mai tarziu BACKPACK, LEGACY si CONSTELLATION. Pe langa aceste modele, mai avem portofelele cu citate si inca un model de geanta micro, fara buzunar pentru carte. Fiecare model a fost gandit pentru o grupa de varsta si pentru anumite nevoi. De exemplu: LEGACY este rucsacul potrivit atat pentru adolescenti cat si adulti, MAXI este geanta potrivita pentru laptop si acte, iar CONSTELLATION este o borseta mica, jucausa si ideala pentru evenimente sau calatorii.
Cum arata o geanta ideala in viziunea ta?
O geanta ideala este geanta pentru carte. Punct.
Carui public te adresezi cu gentile brandului tau?
Publicul meu sunt femeile care citesc, calatoresc, se dezvolta si evolueaza. Ele nu vor sa aiba o geanta care sa le arate statutul social, ci mai degraba una utila, cu un buzunar care sa protejeze cartea de obiectele din geanta. De asemenea, nu investesc in obiecte produse de masa, care le fac sa se piarda in societatea uniforma, ci aleg obiecte in serii limitate, unicat sau personalizate, din piele de calitate si de multe ori de la producatori romani de succes. Ele inteleg puterea modei de a propaga modele demne de urmat si pentru urmatoarele generatii si aleg “sa-si poarte cartile expuse frumos intr-o vitrina” zi de zi, ora de ora. Moda poate naste monstri sau poate naste cultura. Ce alegem?
Cum si-a descoperit Rusanda Davideanu aceasta pasiune?
Sunt pasionata de carti inca din adolescenta, iar de asta se fac vinovati parintii mei, ambii fiind bookaholici inraiti. De asemenea bunicul meu a fost invatator de limba romana, director de scoala si scriitor de poezii. El mi-a transmis genele care ma fac sa ma plimb ore prin librarii, sa ating coperti si sa adulmec primele cuvinte dintr-o carte, pentru a o pune apoi in Bookletta si a o savura mai tarziu.
De unde te inspiri atunci cand concepi o noua colectie?
Ma inspir din nevoile #booklettagirls, din nevoile mele si ale prietenelor mele, dar si din tendintele globale. Dimensiunile gentilor variaza, de la epoca la epoca, la fel si texturile si nuantele de piele in voga.
Ador comunitatea #booklettagirls si le urmaresc cu drag prin toate etapele vietii. Ele sunt inspiratia mea.
Tii cont de trend atunci cand realizezi o colectie de genti?
Cea mai importanta lectie invatata de mine in acesti aproape 10 ani este cea a detasarii emotionale de afacere si de brand. Nu putem sa lasam ceva sa creasca daca suntem concrescuti emotional cu acea idee … detasarea emotionala este sanatoasa atat pentru business cat si pentru antreprenor. Lasa ideea ta sa creasca, sa se dezvolte si sa prinda noi forme.
Ce materiale folosesti pentru realizarea gentilor?
Gentile Bookletta sunt produse din piele naturala italiana de cea mai buna calitate. Cel mai frumos lucru este ca atunci cand comanzi o Bookletta, primesti o carte inclusa cadou. Asa stimulam si incurajam dragostea pentru lectura prin fiecare geanta care pleaca din atelier.
Ce sfaturi ne poate da Rusanda Davideanu pentru anul 2022?
2022 inseamna dragoste pentru diversitate si asta transpira prin toti porii tendintelor din moda. Daca este sa vorbim despre genti, acestea poarta tot mai mult amprenta personalitatii individului, nu a unui trend. De aceea veti vedea in revistele cu tendinte atat posete mici, cat si mari, atat piele cat si inlocuitori, forme circulare sau patrate, design minimalist sau maximalist si incarcat. Poti alege o poseta in culori aprinse sau nude si vei fi la fel de STYLISH, atata timp cat iti reflecta personalitatea si stilul.
La ce nivel stilistic consideri moda populatiei romanesti?
In Romania exista cam 80% din oameni care sunt trend followers si maximum 20% care sunt trend-setters. Acestia din urma inteleg moda ca pe o forma de exprimare, nu de uniformizare. Din pacate in societate, inca exista conceptul cu conotatie negativa de “Uite la aia” in loc sa incurajam creativitatea si unicitatea fiecaruia.
De unde pot fi achizitionate aceste genti?
De pe site-ul www.bookletta.com sau de la promenada, nivel 1, magazin Kinga Varga.
Tii cont de trend atunci cand realizezi o colectie de genti?
….