• Fashion
    • Accesorii
    • Brand
    • Tendinte&Stil
    • Vestimentatie
  • Splendida
    • Sanatate
    • Frumusete
    • Blog splendida
    • Sfaturi
  • Modelling
    • Supermodele
    • Despre modelling
    • Stiri modelling
  • Monden
    • Media
    • Stil de viata
    • Video
    • Evenimente
    • Shopping
  • Cultura
    • Coltul de carte
    • Scrisori
    • Bloguri bune
    • Destinatii
  • Revista Famost
Tendinţe, modă, frumuseţe, evenimente, sănătate, stil de viaţă, editoriale
  • Fashion
    • Accesorii
    • Brand
    • Tendinte&Stil
    • Vestimentatie
  • Splendida
    • Sanatate
    • Frumusete
    • Blog splendida
    • Sfaturi
  • Modelling
    • Supermodele
    • Despre modelling
    • Stiri modelling
  • Monden
    • Media
    • Stil de viata
    • Video
    • Evenimente
    • Shopping
  • Cultura
    • Coltul de carte
    • Scrisori
    • Bloguri bune
    • Destinatii
  • Revista Famost
Tendinţe, modă, frumuseţe, evenimente, sănătate, stil de viaţă, editoriale
Tendinţe, modă, frumuseţe, evenimente, sănătate, stil de viaţă, editoriale
Brand

Salvatore Ferragamo-cel mai influent designer in incaltaminte

famost
6 august 2015
4 minute de citit
Salvatore Ferragamo deschide in 1929 primul magazin in Via Maneli, concentrandu-si in acelasi timp atentia pe experimentarea unor noi designuri.

Salvatore Ferragamo s-a nascut pe data de 5 iunie 1898 in Bonito langa Napoli – al unsprezecelea dintre cei 14 copii si a reprezentat unul dintre cei mai influenti designeri in incaltaminte ai secolului XX. A creat pantofi hand made cu design unic, a oferit Hollywoodului mondenul si luxul de care acesta avea nevoie si a avut magazine in cele mai importante orase ale lumii.

Primele perechi de pantofi le-a facut la varsta de 9 ani pentru surorile sale pentru a le purta la ceremonia de confirmare crestina; in acel moment, tanarul Salvatore a constientizat ca asta e vocatia sa si a inceput sa invete de la zero tot ce tine de incaltaminte. Dupa ce studiaza timp de un an la Napoli, isi deschide un mic magazin de pantofi acasa la parinti, pentru ca in 1914 sa emigreze in Boston, unde unul din frati lucra la o fabrica de incaltaminte pentru cowboy – acesta a fost un prim mare pas pentru Salvatore Ferragamo.

In scurt timp, isi convinge fratii sa il insoteasca intai la Santa Barbara, apoi la Hollywood, unde a deschis un magazin pentru pantofi la comanda si reparatii. A primit apelativul de ‚Shoemaker to the Stars’ datorita clientelei exclusiviste formata in majoritate din vedetele de cinema si cu toatea acestea, era doar partial multumit, motivul fiind unul foarte simplu: creatiile sale frumoase nu erau intotdeauna foarte comode si cateodata dureroase la purtat. In consecinta, a inceput sa studieze in cadrul University of Southern California pentru a intelege anatomia complexa si mecanica piciorului uman, un lucru mai mult decat laudabil, cu care nu se pot lauda multi dintre creatorii de incaltaminte contemporani.

Dupa mai bine de 13 ani petrecuti in SUA, Salvatore se stabileste in Florenta in 1927. Avand un nou nivel de intelegere a modului de constructie a unei perechi de incaltaminte, o noua viziune si schitele indraznete au atras atentia unor mari personalitati gen Marilyn Monroe, Eva Peron, Audrey Hepburn, Greta Garbo, Lillian Gish , Sophia Loren si mai tarziu Printesa Diana; de retinut ca a creat pantofii rosii ai personajului Dorothy din ‚Vrajitorul din Oz’.

In 1929 deschide primul magazin in Via Maneli, concentrandu-si in acelasi timp atentia pe experimentarea unor noi designuri, aplicarea unor ornamente; desi a intampinat mari dificultati finaciare datorita managementului defectuos si a contextului economic total nefavorabil, in 1933 Ferragamo a angajat mai bine de 700 de mestesugari care realizau manual 350-400 perechi de incaltaminte zilnic. In 1949 se casatoreste cu Wanda Milleti cu care are sase copii (Flamma, Giovanna, Ferrucio, Fulvia, Leonardo, Massimo) si care au urmat traditia tatalui, Casa Salvatore Ferragamo fiind astazi mai mare decat si-a imaginat-o vreodata acesta. Una din ideile revolutionare si anume ca tocurile de otel sunt mult mai durabile comparativ cu cele traditionale, a fost aplicata in 1952 si s-a dovedit a fi un mare succes; au fost denumite dupa un nume specific italian, Stiletto.

Salvatore s-a facut remarcat prin viziunea noua, atipica perioadei respective; din materiale simple – comune tuturor creatorilor – el reusea sa realizeze ceva spectaculos; folosea putine materiale traditionale, cele neconventionale schimband in mod clar ‚arhitectura’ unei perechi de incaltaminte. A inceput sa folosesca celofan impletit, nailon, canepa, pluta, a incercat chiar piele de peste, creand modele unice si scandaloase – uneori bizare si care au devenit specifice marcii Salvatore Ferragamo.  A introdus noi tehnici de vopsire trecand peste culorile traditionale de negru si maro si mergand pe culori tropicale, variate; este creditat cu crearea ‚pantofilor platforma’ si ‚cage heel’ – care au oferit o noua viziune a pantofului traditional.

Pe 7 august 1960 la varsta de 62 de ani, designerul se stinge din viata, marca Salvatore Ferragamo extinzandu-si ulterior activitatea si pe linia accesoriilor, gentilor de mana, parfumurilor, bijuteriilor, ochelarilor si o linie de imbracaminte ready to wear.

Astazi, compania este o afacere de familie de milioane de dolari in care Wanda coordoneaza aproape tot; Leonardo Ferragamo (design vestimentar si accesorii) si Fiamma se ocupa de design, Giovanna este presedinte al liniei ready to wear din Milano, Fulvia se ocupa de accesoriile din matase si mai nou, bijuterii, Massimo se ocupa de afacere in New York.

In 1995 este deschis Muzeul Salvatore Ferragamo in cadrul celui de-al doilea etaj al Palatului Spini Feroni din Florenta, unde se pot vedea o mare parte din colectia de schite si piesele revolutionare realizate de Ferragamo; palatul a fost cumparat in anii ’30 de Salvatore.

Compania este cunoscuta astazi sub numele de Salvatore Ferragamo Italia S.p.A. si detine doua magazine sub nume propriu in Florenta, doua in Milano, mai bine de 14 pe tot teritoriul Italiei; peste 200 de magazine sunt deschise pe intreg teritoriul Europei, Americii Latine, Japoniei, Asia Pacifica, SUA; primul parfum a fost lansat in 1973 si poarta numele de F. de Ferragamo – doar pentru femei, in 1975 se lanseaza pentru barbati Monsieur de Ferragamo; alte parfumuri: Fleur de Diva- pentru femei, Salvatore Ferragamo si Parfum Subtil atat pentru femei cat si pentru barbati, Incanto si Incanto Dream doar pentru femei, Incante pour homme, Ferragamo F. O caracterizare amuzanta despre Ferragamo : ‚realizeaza cele mai incredibile parfumuri pe care le-am purtat in ultimii 5 ani’.

biografie brand designer fashion moda
Distribuie
Articolul precedent

„The Clothes I Design Are Strong – They Are Meant to Build Confidence” – Alexander McQueen

Următorul articol

Max Mara – Brandul Care Iese In Evidente Doar Prin Creatiile Proprii

Social Media
FacebookInstagramTwitter
Categorii
Pentru a ţi se potrivi perfect culoarea galben trebuie să iei în calcul este pielii tale, dar trebuie şi să ţii cont de personalitatea ta şi stilul vestimentar.
Fashion
Venus Legacy este o procedură relaxantă, non-invazivă ce oferă ca senzaţie căldură pe zona pe care se lucrează, iar numărul de şedinţe necesare diferă în funcţie de obiectivele individuale ale fiecărei persoane.
Splendida
Monden
Hotelul Privo are două tipuri de saună, un Jacuzzi, zonă de fitness, o terasă cu panoramă asupra orașului Târgu Mureș şi o curte care este monument istoric de grad A.
Cultura
Ti-ar mai putea plăcea
Niccolò Pasqualetti, este Guest Designer la Pitti Uomo 108 ce are loc la Florența - Fortezza da Basso, în perioada 17‑20 iunie 2025.
Vestimentatie

Niccolò Pasqualetti, Guest Designer la Pitti Uomo 108

3 minute de citit
13 mai 2025

Născut în 1994, Niccolò Pasqualetti s-a format la Iuav în Veneția, în Belgia și la casa de modă The Row din New York. În Londra a obținut o diplomă de master în îmbrăcăminte pentru femei la Central Saint Martins, în Paris a lucrat în biroul de stil Loewe.

Colecțiile Post Archive Faction sunt disponibile în 75 de magazine din întreaga lume, inclusiv Dover Street Market, SSENSE, H.Lorenzo, GR8, precum și pe site-ul postarchivefaction.com și la magazinul emblematic din Seul.
Media

Post Archive Faction-Guest Designer la Pitti Immagine Uomo 108

2 minute de citit
9 mai 2025

Fondat în 2018 de către Dongjoon Lim și Sookyo Jeong, Post Archive Faction își exprimă viziunea prin estomparea limitelor convențiilor contemporane de design: deconstruiește și recompune articole de îmbrăcăminte și obiecte pentru a explora noi dimensiuni ale creativității umane.

Super Bike înseamnă începerea îndepărtării de nucleul familial apropiat, o experiență de conștientizare fizică și începutul unor noi prietenii, cunoaștere și explorare.
Evenimente

Super Bike Pitti Bimbo 101 merge pe două roți

2 minute de citit
7 mai 2025

Există grădini, un amfiteatru, două piețe triunghiulare, pasaje, poduri și lifturi, un fel de oraș utopic inspirat de Le Corbusier, care include magazine, o bibliotecă, o creșă și o sală de sport.

Copyright @ Famost 2024
Tendinţe, modă, frumuseţe, evenimente, sănătate, stil de viaţă, editoriale
  • Fashion
  • Modelling
  • Monden
  • Splendida
  • Cultura
Tendinţe, modă, frumuseţe, evenimente, sănătate, stil de viaţă, editoriale
  • Fashion
    • Accesorii
    • Brand
    • Tendinte&Stil
    • Vestimentatie
  • Splendida
    • Sanatate
    • Frumusete
    • Blog splendida
    • Sfaturi
  • Modelling
    • Supermodele
    • Despre modelling
    • Stiri modelling
  • Monden
    • Media
    • Stil de viata
    • Video
    • Evenimente
    • Shopping
  • Cultura
    • Coltul de carte
    • Scrisori
    • Bloguri bune
    • Destinatii
  • Revista Famost
Site-ul nostru contine cookies: Politica cookies
Accept!