Cand vorbim de cele mai importante tendinte beauty 2023 trebuie sa luam in calcul ca industria frumusetii a fost intotdeauna un spatiu dinamic intr-o continua evolutie si cu fiecare an care trece, noi tendinte si inovatii isi fac aparitia; bineinteles ca anul in curs nu face exceptie. Care sunt cele mai importante tendinte beauty in 2023 si mai departe de acest an, vedem in continuare …
Durabilitatea si respectarea mediului
Sustenabilitatea si respectarea mediului devin o prioritate tot mai mare atat pentru consumatori cat si pentru branduri, odata cu constientizarea impactului pe care il au anumite industrii asupra mediului inconjurator, una din cele mai responsabile tendinte beauty in 2023. Exista multe persoane care cauta produse beauty atat eficiente, cat si sustenabile si fara cruzime, utilizarea ambalajelor reciclate, dezvoltarea produselor biodegradabile si aprovizionarea cu ingrediente din surse durabile si etice, fiind raspunsul brandurilor vizavi de aceste cereri si tendinte, aflate pe o panta ascendenta.
Ingrijirea personalizata a pielii
Aceasta expresie este folosita de mult timp in industria frumusetii si este de asteptat ca ea sa prinda contur si mai mult in aceasta perioada. Atat din partea cumparatorilor cat si a multor branduri exista tendinte de a folosi, respectiv a crea, produse personalizate, adaptate propriilor nevoi, mai ales cand exista situatii delicate. Cele mai cautate produse vizeaza probleme ca acneea, petele intunecate si ridurile, in solutionarea acestora fiind angrenate inteligenta artificiala si invatarea automata pentru a dezvolta algoritmi ce pot analiza pielea unei persoane, pentru ca ulterior sa recomande rutine si produse de ingrijire a pielii adaptate nevoilor fiecaruia. Aceasta tendinta va continua sa se dezvolte pe masura ce oamenii constientizeaza tot mai mult ca nu exista o solutie aplicabila pentru toti.
Diversitate & inclusivitate
Aceste doua tendinte au castigat si ele mult teren in ultimii si pe buna dreptate, brandurile trebuind sa creeze produse care sa raspunda unei game mai largi de tonuri de piele, par, varste, etnii, tipuri de corp. In acelasi timp, clientii isi doresc ca in campaniile de marketing si publicitate sa apara oameni cat mai diversi din toate punctele de vedere si care sa ii reprezinte.
Frumusetea curata
Frumusetea curata in industria frumusetii este o expresie care descrie produsele ce nu contin ingrediente daunatoare ca parabeni, sulfati, ftalati si reprezinta una din cele mai ascendente tendinte beauty in 2023. Se cauta alternative din ce in ce mai „curate”, iar brandurile incearca sa raspunda acestor solicitari prin intermediul masurilor pe care le iau. Nu este un proces usor pentru branduri, dar evolutia si tendintele in aceasta directie fac din acest proces o necesitate.
Produse wellness
Accentul tot mai mare pus pe produse beauty care vizeaza sanatatea, atrage cu sine si dorinta starii de bine. Astfel, apar tot mai multe suplimente ca adaptogenii si produsele infuzate cu CBD, care castiga in popularitate si care ofera consumatorului sanatatea interioara si starea de bine, alaturi de scopul initial: o piele impecabila si tanara, un par sanatos si stralucitor.
Realitatea augumentata si incercarile virtuale
Tehnologia este peste tot, suntem intr-un plin proces „revolutionar” tehnologic, una din cele mai importante tendinte beauty care isi pun amprenta in 2023 si care e pe cale sa schimbe si modul in care consumatorii cumpara produsele de infrumusetare. Realitatea augumentata si instrumentele virtuale care te ajuta sa incerci produsele devin din ce in ce mai populare, permitand consumatorilor sa cunoasca mai multe despre ele inainte de a le achizitiona. In acelasi timp, scade si probabilitatea retururilor, o tendinta in crestere odata cu evolutia tehnologica, din ce in ce mai imbunatatita si performanta.
Marketingul bazat pe retelele sociale
Retelele sociale au schimbat foarte multe in ultimii ani, industria beauty beneficiind din plin de acestea. Este cunoscut faptul ca multe branduri folosesc retelele sociale in mod direct pentru promovarea serviciilor si produselor, dar si prin intermediul influencerilor si/ sau o vedetelor. Indiferent ca vorbim de Instagram, Youtube, TikTok, retelele sociale vor ramane un instrument important de promovare atat acum cat si in viitor.
Durabilitatea, ingrijirea personalizata, incluziunea si marketingul bazat pe social media, evolutia tehnologica, toate sunt elemente care contribuie la dezvoltarea industriei beauty in mod transparent, curat si cat mai aproape de cerintele actualizate ale consumatorilor.