Cea de-a 102-a editie a Pitti Uomo a avut loc in perioada 14-17 iunie 2022 la Fortezza da Basso din Florenta. Rezultatele obtinute au fost extraordinar de incurajatoare. Numarul brandurilor prezentate, dar mai ales cel al vizitatorilor si cumparatorilor, au fotografiat un eveniment care, in ciuda dificultatilor la nivel international si a consecintelor pandemiei indelungate, a reusit sa-si reafirme centralitatea in sistemul international al modei.
Rezultate excelente, atat din punct de vedere numeric, cat si calitativ. Pitti Uomo revine pentru a recastiga spatii in interiorul Fortezza da Basso. Numarul de sectiuni si proiecte expozitionale a crescut, iar tipologia colectiilor s-a extins intr-o dimensiune din ce in ce mai mare a stilului de viata. In cele patru zile, spectacolul a fost vizitat de cei mai influenti si reprezentativi cumparatori (numarul acestora s-a dublat fata de editia de vara 2021).
Noile colectii si avanpremiere au atras presa din intreaga lume. In cele din urma, Pitti Uomo a reaprins lumina reflectoarelor asupra Florentei, transformand-o timp de patru zile in capitala celei mai inovatoare scene de moda, tot datorita evenimentelor si designerilor prezenti la aceasta editie. Suntem foarte multumiti de cifrele pe care vi le prezentam pentru ca ele arata ca evenimentul nu numai ca a rezistat dificultatilor, ci reactioneaza, anticipeaza schimbarile si continua sa fie locul de plecare pentru cei care fac si iubesc moda.
Cea de-a 102-a editie a Pitti Uomo in cifre
- Branduri care si-a prezentat colectiilor de primavara/ vara la Florenta – 682
- Branduri din strainate (41% din total) – 280
- Branduri prezente pe platforma – 682
Toate brandurile prezente in Fortezza da Basso, tot la aceasta editie, au ales sa se alature Pitti Connect. Doar 6 branduri care au participat exclusiv online.
In cele patru zile ale Pitti Uomo, au vizitat Fortezza da Basso …
- Operatori de sector in total (cumparatori + agenti si reprezentanti + furnizori + media) –
16.000 + - Total cumparatori – 10.600 +
- Cumparatori italieni – 6.400 +
- Cumparatori straini – (40% din total) 4.200 +
- Tarile de origine a cumparatorilor – 70
Top 15 piete externe cele mai prezente la Pitti Immagine Uomo 102 au fost: Germania (482), Olanda (330), Regatul Unit (313), Spania (223), Turcia (212), Franta (196), Statele Unite (195), Elvetia (175), Belgia (159), Austria (97), Polonia (80), Coreea de Sud (80), Danemarca (74), Grecia (73), Japonia (73).
Pitti Uomo 102 a beneficiat de o acoperire mediatica excelenta. Peste 1300, inclusiv jurnalisti, operatori media si influenti, au sosit la Florenta pentru a vorbi despre spectacol, pentru a inregistra tendinte si stiri si pentru a participa la evenimentele care au animat Fortezza da Basso.
Peste 390 de jurnalisti straini acreditati din 45 de tari, in principal din Statele Unite ale Americii, Germania, Franta, Spania, Regatul Unit, Suedia, Japonia, Elvetia, Rusia, Austria, Olanda, Belgia, Finlanda si Danemarca.
Dintre evenimentele speciale si relevante ale celei de-a 102-a editii a Pitti Uomo
The Guests of Pitti Uomo 102
- Grace Wales Bonner – Guest Designer al Pitti Uomo 102 : designerul de origine anglo-jamaicana a prezentat noua colectie primavara-vara 2023 cu o prezentare de moda la Palazzo Medici Riccardi.
- Ann Demeulemeester – Guest of Honor la Pitti Uomo 102: stilul iconic al casei a fost sarbatorit cu un proiect special desfasurat la Stazione Leopolda.
Proiectele speciale @ Pitti Uomo 102
- SOULLAND: brandul din Copenhaga a prezentat colectia primavara-vara 2023 la Pitti Uomo cu o prezentare-eveniment de moda la Cavea de la Teatro dell’Opera.
- SAPIO: Designerul Giulio Sapio a prezentat colectia primavara-vara 2023 a brandului omonim in Discovery Space de la Pitti Immagine.
Colaborarile internationale Pitti Uomo 102
- SCANDINAVIAN MANIFESTO: proiectul expozitional care exploreaza scena modei nordice in parteneriat cu Revolver Copenhagen, o platforma expozitionala pentru brandurile de moda scandinave.
- UKRAINIAN FASHION NOW! The Pitti Discovery Foundation, cu contributia speciala a CR Firenze Foundation, a invitat o selectie de 11 designeri de moda si marci ucrainene la Florenta intr-un spatiu dedicat Arsenalului Fortezza da Basso.
Info & foto : pittimmagine.com