Ann Demeulemeester-invitat de onoare Pitti Immagine Uomo 102 (Florenta, Fortezza da Basso, 14-17 iunie 2022), o prezenta care sarbatoreste moda la cel mai inalt nivel. Dupa amanarea din ianuarie anul trecut, insasi designerul belgian se va ocupa de proiectul special dedicat acesteia si brandului care ii poarta numele in Stazione Leopolda.
In sfarsit, Florence si Pitti Immagine sunt gata sa sarbatoreasca munca extraordinara a lui Ann Demeulemeester, o poveste care a inceput acum patruzeci de ani la Anvers si azi, consolidata de noul curs lansat in urma achizitionarii marcii de catre Claudio Antonioli: o abordare care, intre recuperare si autonomie, evidentiaza caracteristicile distinctive si persistente ale modei marca Ann Demeulemeester, mai ales o sensibilitate fata de propriul timp dezvoltata fara anxietati de omologare si capacitatea de a se reinnoi lasand intuitii si forme initiale inconfundabile. Nu intamplator, asadar, munca curatoriala depusa la Archive cu aceasta ocazie, depaseste recuperarea unor amintiri utile pentru a fi citate in noi colectii si devine un adevarat act de moda: o interventie artistico-estetica nascuta dintr-o urgenta de planificare. Aici si acum.
– LAPO CIANCHI, director de comunicare si evenimente la Pitti Immagine
Despre brand
Pentru Ann Demeulemeester, moda este o forma de comunicare. Limbajul sau complex alcatuit din contraste acopera o intreaga gama emotionala. Tensiunea este foarte poetica – hainele ei dezvaluie multe straturi ale „sufletului”. Sunt simple, asa cum este simplu un cutit. Serios, dar niciodata sever, meticulos, dar experimental, puternic, dar intotdeauna senzual. Cunoscuta pentru croiala ei eleganta si pentru estetica intunecata, dar plina de farmec, ea a creat o lume romantica senina si intunecata, cu un amestec intrigant de rebeliune ascutita si sofisticare.
Ann Demeulemeester a absolvit Royal Academy of Fine Arts din Anvers in 1981 si din 1982 a participat cu primele sale colectii la concursuri si evenimente de moda. Ea si-a lansat eticheta omonima si prima ei colectie comerciala in 1987 impreuna cu Patrick Robyn, partenerul ei creativ de multa vreme. Primul ei spectacol la Paris, in 1992, a inscris-o imediat pe harta modei internationale. Abordarea ei inteligenta a modei se ridica deasupra tendintelor si ofera un sistem de imbracaminte in continua evolutie, cu integritate si independenta feroce. Ann Demeulemeester si-a parasit propriul label in 2013 si de atunci a experimentat o varietate de noi formate expresive.
In 2020, brandul Ann Demeulemeester este cumparat de Claudio Antonioli, un antreprenor milanez si cautator de talente, care preia fraiele brandului cu mare respect pentru trecutul sau si cu o viziune clara asupra viitorului. Misiunea este de a repozitiona Ann Demeulemeester ca brand de moda de lux, ramanand in acelasi timp fidel imaginii sale.