Adu natura in casa!

Stil de viata

Adu natura in casa!

78

Nu ai timp sa te bucuri de beneficiile naturii sau vremii de afara? Adu natura in casa pentru a te simti asa cum ti-ai dori sau asa cum ar trebui! Iata ce trebuie sa faci!

Ai putea incepe prin simpla deschidere a ferestrelor, moment in care poti sta putin si inspira, in timp ce iti indrepti privirea spre cer sau spre o zona verde (copac, zona cu iarba). Repeta acesta lucru si vei simti deja diferenta, pentru ca ritmul cardiac a scazut, te bucuri de o cantitate mai mare de oxigen si cel mai probabil ti-a crescut concentrarea; si poate ca in aceste momente chiar te-ai intins in fata naturii. Si toate acestea in mai putin de un minut!

Ai auzit cu siguranta despre beneficiile de a petrece timp afara, in natura si cum mediul natural reduce stresul, scade tensiune arteriala, imunitatea este intarita.

Cu toate acestea, se discuta prea putin despre beneficiile de a aduce exteriorul/ natura in casa, indiferent ca vorbim de propriul domiciliu sau birou. Aceasta ‘ecologizare’, nu doar ca iti va aduce o mai mare stare de fericire, dar iti si va imbunatati sanatatea si va preveni bolile fizice si psihice. A deschide fereastra nu reprezinta ceva nou (in speranta ca nu locuesti intr-o zona cu trafic rutier intens!), multe studii aratand ca a avea vedere spre natura poate creste sanatatea mentala si fizica, sau chiar poate accelera vindecarii unor boli. Multe persoane fiind in perioada de convalescenta, au avut un timp de recuperare mai scurt – cand aveau privelistea spre natura, comparativ cu cei care avea priveliste de exemplu spre un zid.

De asemenea, elevii care au ferestre catre natura, au obtinut rezultate mult mai bune comparativ cu cei care nu aveau aceasta priveliste, iar lucratorii cu vedere catre natura sunt mai putini stresati comparativ cu restul.

Lasa lumina sa intre!

A aduce natura in casa – aceasta remediere ‘verde’ nu este despre ceea ce vezi prin fereastra, ci despre ce intra in interior, iar lumina naturala este din multe puncte de vedere mult mai buna decat cea artificiala. Si cu cat ai parte de mai multa lumina naturala, cu atat vei dormi mai bine, vei avea o stare de spirit mai buna, este reglat ritmul circadian, lucruri pe care lumina artificala nu o poate face. Cand ne uitam pe geam, ne deconectam de toate probleme noastre si cream o legatura cu natura, ceea ce ne ajuta sa vedem ca multe din problemele pe care noi le consideram ‘grave’ sunt de fapt cu mult mai mici si nu merita sa ne stresam.

Adu gradina in interior!

Exista multe modalitati de a incorpora vindecarea prin intermediul verdelui in viata de zi cu zi. Ecologizarea casei sau a biroului cu flori, plante sau chiar obiecte de arta care au legatura cu natura este un bun start. O vaza cu flori este un stimulator instantaneu a unei bune dispozitii si nu beneficiezi doar de sanatate psihica! Studiile au aratat ca plantele purifica aerul, crinul pacii, crizantemele, bambusul, nephrolepis obliterata, sunt doar cateva din plantele recomandate acestui scop, conform NASA.


SFAT – Ai putea seta memento-uri pe telefon ca la un interval de cateva minute sa te uiti pe fereastra sau sa deschizi fereatra, cand de exemplu, ai parte afara de aer mai curat (daca locuiesti intr-o zona in care circula autovehicule in mod special).


Deschide fereastra!

Toate beneficiile cresc cand deschizi fereastra, vitamina D fiind o buna motivatie in acest sens. Soarele trece prin sticla, iar productia de vitamina D este stimulata, iar daca vrei si mai multa vitamina D, deschide geamul si stai in lumina.
World Health Organization recomanda aerul proaspat, bun pentru a diminua transmiterea bolilor transmisibile. Cand aerul nu poate circula, sansele ca germenii sa aiba un traseu ciclic sunt crescute in mod exponential. Din pacate, in aceste zile, aerul interior este mult mai poluat comparativ cu cel extern si asta chiar daca locuiesti in oras. Astfel, te poti alege cu dureri de cap, oboseala sau astm. Incearca sa stai cu fereastra deschisa oricat de mult poti sau deschide-o cel putin la anumite intervale! Ideal ar fi sa inchizi fereastra chiar inainte de a te culca, noi putandu-ne odihni mult mai bine si mai profund daca exista un flux de aer proaspat pe timp de noapte.
Studiile au aratat faptul ca in spatiile ventilate unde circula aerul, este o cantitate mai mica de dioxid de carbon, ceea ce duce la un somn mai adanc, mai linsitit si neintrerupt. Iar corpul nostru nu trebuie sa munceasca atat de mult pentru a ne curata celulele, plamanii si sangele.

Imprumuta din natura!

In cazul in care nu stiai, daca atingi materiale naturale – lemnul de exemplu, poti avea parte de un efect de vindecare. Incorporarea lor in mediul tau de viata alaturi de lumina si verdeata, poate avea un efect de transformare. Potrivit unui studiu, atingerea si/ sau lucratul cu obiectele naturale, duce la scaderea arteriala, un indicator al stresului fiziologic. Chiar si privitul la un lemn – grinzi, panouri – din casa, poate avea efecte terapeutice asupra tensiunii arteriale si asupra pulsului. Asta nu inseamna ca, dupa parcurgerea acestui articol, trebuie sa incepi sa redecorezi casa! Poti face acest lucru gradual, poate prin schimbarea scaunelor din plastic cu cele din lemn sau sa pastrezi niste pietricele sau lemn pe langa tine – raft sau birou.
Nu doar ca te va ajuta sa treci mai usor peste stres, dar te poate indrepta cu gandul catre momentele fericite petrecute in natura!