Pitti Lemon oferă în iunie un val de energie sălilor Pitti Immagine; tema aleasă pentru campania publicitară și pentru expozițiile din Fortezza îţi oferă o imagine perfectă de vară, însorită și proaspătă.
Pitti Lemon va fi o temă gustoasă (pentru aromă și culoare), potolită (pentru cei care sunt mereu însetați de noutate), vitaminică (pentru cei în căutare de energie), astringentă (pentru a nu spune prea multe), împotriva radicalilor liberi (pentru cei cărora le pasă să rămână tineri). O temă în mod deliberat ușoară, dar cu o reprezentare puternică: naivitatea spontană a copiilor o poate desena și artiștii au pictat-o, de la Ghirlandaio la Manet, de la Picasso la Lichtenstein.
Campania Pitti Lemon, coordonată de directorul de creație Angelo Figus pentru Pitti Uomo a fost interpretată de Giordano Poloni, unul dintre cei mai apreciați ilustratori și colaborator al unor importante reviste și ziare internaționale. Creativitatea sa a imaginat un Lemon City vizionar, o destinație ideală pentru cei doi protagonişti ai designului, la fel ca Pitti Uomo pentru cei care caută stil și contemporaneitate.
Comică și jucăușă, lămâia se află între mingea de tenis și mingea de rugby. Simplu și compus din multe segmente, dulce și acid, vitaminic. „Lei She wore lemon” cântă U2, dar Paolo Conte te face să asculți și gustul „Gelato al limone”. Într-o vază sau în pământ, liniştit sau trăind viaţa, suc sau pulpă, pentru a o aprecia trebuie să o strângi până la fund. Pe scurt, un semn cu o mare putere iconică, a sensului și a simțurilor, care ne-a împins să facem un pas mare: lăsând deoparte fotografiile și videoclipurile pentru campaniile noastre publicitare și folosirea doar a graficelor – nemișcate și în mișcare – și numai a designerilor grafici. Am vrut să experimentăm o narațiune imaginară, care să ne permită să descriem numeroasele aspecte ale evenimentelor dintr-un punct zero, dintr-un ecran sau o pagină goală, desenând și colorând lumi și referințe într-o libertate expresivă totală.
– Agostino Poletto, director general al Pitti Immagine
Tema PITTI LEMON va fi reprezentată și în instalațiile și în experiența din Fortezza da Basso, curatoriată de arhitectul Alessandro Moradei.


Cine este Giordano Poloni
Mereu pasionat de benzi desenate și ilustrație, Giordano Poloni colaborează cu The New York Observer, The Guardian, Los Angeles Times. Licențiat în cinematografie, a lucrat ca editor și ca animator grafic pentru videoclipuri muzicale și reclame. Locuiește în Milano cu patru pisici: Kiki, Cody, Nanà și Mini.
Info & foto : pittimmagine.com