Combinatii benefice de alimente

Cand ne gandim la combinatii benefice de alimente, aceasta inseamna ca trebuie sa fim atenti ce cumparam, pentru ca aceastea sa fie sanatoasa si nutritive

Cand ne gandim la combinatii benefice de alimente, aceasta inseamna ca trebuie sa fim atenti ce cumparam, pentru ca aceastea sa fie sanatoasa si nutritive. Partea mai putin buna este aceea ca nu stim exact ce anume sa cumparam, cum reactioneaza/ absoarbe organismul substantele nutritive.

In mod real, exista multi factori care pot afecta nutrientii continuti in mancarea cumparata si de multe ori, ceea ce scrie pe pachet, nu reflecta ce contine cu adevarat. Mai mult, puterea cu care organismul poate absoarbe acesti nutrienti, depinde de factori pe care nu-i putem controla, varsta, stresul, sanatatea intestinelor, fiind cateva dintre ele. Nutrientii mai mari, cum ar fi carbohidratii, grasimile si proteinele, sunt absorbiti de corp bine (peste 90%), dar absorbtia compusilor vitaminelor, mineralelor si plantelor bioactive, poate varia foarte mult.

Includerea unei cantitati mari zilnice de mancare nutritiva in dieta zilnica, te poate ajuta sa iti asiguri tot ce iti trebuie pentru o buna sanatate. Ceea ce nu stii este faptul ca, combinand in mod inteligent anumite mancaruri, poti maximiza absorbtia nutrientilor, a vitaminelor si mineralelor specifice, datorita puterilor sale sinergice. Asa ca, poti deveni un expert in mixarea mancarurilor si cu ajutorul informatiilor, sa reusesti sa poti face cele mai eficiente combinatii benefice de alimente.


Uleiul de masline si rosiile

Aceasta una dintre cele mai reusite combinatii benefice de alimente, avand ce-i drept – specific italian, este foarte indicata din punct de vedere al nutritiei. Expertii sustin ca adaugand 3-5 grame de grasime in mancarea bogata in carotenoide, poate stimula absorbtia. Aceste fitochimicale puternice gasite in mod special in portocale si mancarurile de culoare rosie (incluzand rosiile), au proprietati antioxidante care iti protejeaza corpul de diverse boli.

Lapte si miere

Suna foarte delicios, este si are si multiple efecte benefice. Laptele contine aminoacidul triptofan care produce serotonina si melatonina in creier – hormoni de care depind starea de spirit si somnul. Carbohidratii in miere ajuta cu absorbitia triptofanului, ei declansand eliberarea insulinei, ceea ce reduce competitia in organism din partea altor aminoacizi, facand din aceasta – una dintre cele mai bune combinatii benefice de alimente.

Fasolea si conopida

Fasolea reprezinta un aliment de baza a veganilor si o buna sursa de fier. Combinand-o cu o planta bogata in vitamina C, poate stimula organismul sa absoarba mineralele esentiale. Conopida este o sursa excelenta de vitamina C si merge foarte bine cu fasolea.

Ceaiul verde cu sucul de lamaie

Ceaiul verde este una dintre cele mai bogate surse de antioxidanti numite catechine, care stimuleaza sanatatea si ajuta la reducerea bolilor. Oamenii de stiinta au aratat ca aceasta combinatia dintre sucul de lamaie si ceaiul verde, creste cantitatea de catechine disponibile pentru corp in privinta absorbtiei. Foloseste apa fierbinte, ceai verde si lamaie!

Tumericul si piperul

Tumericul are puternice proprietati anti inflamatorii in mod deosebit datorita componentei sale minune – curcumin. Din pacate, chimicala este absorbita superficial, dar acest lucru poate fi imbunatatit de prezenta piperanului, gasit in piperul negru. Adauga un varf de piper, cand folosesti turmericul pentru beneficii maxime.

Banana si iaurt

Iarasi o combinatie fericita, in care iaurtul este o buna sursa de calciu, necesara pentru sanatatea oaselor, dintilor si functiei muschilor. Cercetarile arata ca aceasta combinare a unor alimente bogate in calciu cu cele bogate in inulina (fibre care apartin grupului fructani) – cum ar fi banana, creste absorbirea acestui mineral. Mergi dimineata pe un smoothie de iaurt si banane, sau foloseste aceasta combinatie pentru recuperarea dupa efortului fizic de la sala!