Substante nutritive din vegetale sau din carne?

Sanatate

Substante nutritive din vegetale sau din carne?

216

Luam foarte multe substante nutritive din vegetale, conditia esentiala fiind aceea de a avea o alimentatie echilibrata. Asa se pune intrebarea: mai avem nevoie de carne?

Daca esti ca majoritatea, ai sanse mari sa fii in clubul celor care isi iau marea parte a proteinelor din carne. Partea buna este ca noile tendinte se indreapta spre vegan, existand deja multe persoane foarte cunoscute care au adoptat acest mod de viata si care exceleaza in domeniul sportiv, cea mai buna dovada ca se poate si fara carne. Corpul are nevoie de proteine si daca nu le luam din carne, le putem lua din inlocuitori ai acestora – din plante, surse folosite astazi chiar si de catre non vegani.

Consumand mai multe plante, iei si mai multe substante nutritive din vegetale, te ajuta in fitness-ul personal si sa-ti pastrezi greutatea ideala, in timp ce iti ofera mai multi carbohidrati ca si combustibil, iar energia ti-o poti exercita mai eficient. In acelasi timp, nu trebuie sa tintesti cele mai mari cantitati de carbohidrati gasiti in proteinele pe baza de plante. Carbohidratii in primul rand, reprezinta principala sursa pentru muschi si creier, oferindu-ti energie fizica si mentala, mai ales atunci cand esti un iubitor de antrenamente fizice. Consumand jumatate din alimentele care inlocuiesc carnea, vei taia automat caloriile. Mergi pe carbohidrati complexi cum ar fi cartofii dulci, orez brun, cereale integrale pentru a ramane puternic, adauga fibre si evita carbohidratii procesati ca painea alba, orezul alb, care se “rup” repede in glucoza, ceea ce duce la o crestere a zaharului din sange.

Oamenii iau decizia de a renunta la carne din diverse motive, inclusiv bunastarea de pe Terra si a animalelor, dar principalul motiv este sanatatea si faptul ca ei deja cunosc ca pot lua o mare cantitate de substante nutritive din vegetale. Numeroasele cercetari au aratat ca alimentatia bazata pe cereale si pe plante, reprezinta un standard extrem de important pentru prevenirea unor probleme de sanatate, cum ar fi boli de inima, cancer, diabet. Substituientii carnii se incadreaza in reteta perfecta pentru consumatorii sanatosi care vor sa consume mai multe fibre si mai putine grasimi saturate si colesterol. Alimentele din plante sunt in mod natural fara colesterol si mai scazute in grasimi saturate in comparatie cu carnea si contin 6 grame de fibre pe portie, comparativ cu 0 in produsele animale. Mai mult, substituientii carnii ofera cantitati normale de proteine, jumatate de ceasca de tofu contine aproximativ 11 grame proteine, iar o ceasca de linte are aproximativ 9 grame proteine.

Daca nu ai testat inca produse alimentare dintr-o alimentatie bazata pe plante, poate fi destul de confuz pentru inceput. Iar pentru a avea parte de proteine suficiente, carbohidrati si grasimi pentru a mentine corpul in forma, consuma naut, linte, ciuperci, tofu, seitan.

Comments are off this post!