Vegetale benefice si curiozitati

Avem nevoie sa stim care sunt acele vegetale benefice, pentru ca ceea ce consumam, joaca un rol determinant asupra starii noastre de sanatate.

Avem nevoie sa stim care sunt acele vegetale benefice, pentru ca ceea ce consumam, joaca un rol determinant asupra starii noastre de sanatate, iar in urma cercetarilor, apar tot mai multe dovezi ale beneficiilor unor alimente, deja dovedite ca sunt benefice organismului nostru.

Spanacul sau varza kale?

Ambele sunt vegetale benefice – verzi, nutritive, avand cantitati similare de calciu si vitamina K, necesare pentru sanatatea oaselor, plus potasiu, care ajuta la mentinerea tensiunii arteriale sanatoase.
Spanacul se detaseaza datorita continutului de fier si magneziu (ambele sunt substante nutritive importante pentru energie), dar este si bogat in acid oxalic, ceea ce reduce cantitatea mineralelor absorbite. Daca se fierb usor, cantitatea de acid oxalic scade. Varza kale contine vitamina C – de patru ori mai multa si este bogata de asemenea bogata in luteina, un antioxidant despre care se stie ca protejeaza impotriva degenerarii maculare, principala cauza a pierderii de vedere odata cu trecerea anilor.
Nu se poate spune care dintre aceste vegetale benefice este mai buna ca cealalta, indicat este consumul regulat al ambelor vegetale.

Ciupercile

Ciupercile sunt niste legume foarte versatile si le putem gasi in combinatii de salate, supe, prajite, oferindu-ne o textura minunata, carnoasa si numara doar 7 calorii pe 100 g. Ne ofera vitamina B care este esentiala pentru celule pentru eliberarea energiei, fiind o buna sursa de potasiu si putand mentine in control hipertensiunea arteriala. Daca sunt crescute in lumina solara, ciupercile pot fi o buna sursa de vitamina D. Iar cea mai buna veste vine din partea rezultatelor unui studiu apartinand National University of Singapore, in care se spune ca mancandu-le in mod regulat, iti poate ajuta mai tarziu creierul sa functioneze foarte bine. Se precizeaza ca daca este consumata o cantitate de cel putin 300 g saptamanal, acest lucru poate avea consecinte pozitive in impiedicarea scaderii memoriei si a abilitatilor de gandire, la fel ca si in cazul aparitiei bolii Alzheimer si altor forme de dementa.

Cercetatorii considera ca motivul pentru reducerea raspandirii deficitului cognitiv minor in cazul celor ce consuma ciuperci, se poate datora unui compus – ergotioneina, gasit in toate tipurile de ciuperci. Nu exista o dovada reala cum ca ciupercile protejeaza creierul in mod direct, dar ele sunt usor si foarte placut la mancat, nu foarte scumpe, asa ca, a-ti face un scop de a manca 300 de g saptamanal, nu reprezinta un mare efort.

Cannabidiol

Cannabidiolul sau CBD este un ulei natural extras din canepa (parte a familiei de plante canabis) care castiga multa popularitate in lumea sanatatii naturale. CBD este legal si nu are efecte psihoactive, iar dovezile sugereaza ca poate avea beneficii asupra starii de sanatate, inclusiv controlul greutatii. Un studiu apartinand Reading University a demonstrat ca sobolanii mananca mai putin, dar dovezile in privinta oamenilor nu sunt inca disponibile. Alte studii, experimente, arata ca CBD incurajeaza formarea celulelor grase maro, care ard mai multa energie sub forma de caldura, dar si aici, nu este clar ca ajuta la scaderea greutatii.

Folosirea CBD in scaderea greutatii poate fi un experiment interesant, chiar daca exista multe necunsocute. Daca vrei sa pierzi greutate si ai de asemenea o stare de anxietate sau dureri de cap, merita sa-i dai o sansa, mai ales ca se sustine ca uleiul ajuta sa te relaxezi. Healthspan’s High Strength 250 mg CBD este un produs foarte bun, dar incepe folosirea lui in mod gradual.