Gianfranco Ferré – “The Architect of Fashion”

Brand

Gianfranco Ferré – “The Architect of Fashion”

12

The architect of fashion” – cum a fost numit, Gianfranco Ferré s-a nascut pe 15 August 1944 in Legnano in nordul Italiei; el si fratele sau au fost crescuti de mama si doua matusi perfectioniste, care au exercitat o mare influenta asupra viitoarei cariere.
In 1967 el intra ca arhitect la Institutul Politehnic din Milano, se intretine singur castigandu-si existenta prin confectionarea de curele. In 1969 isi ia diploma, iar primul loc de munca este in studioul de design al unei fabrici de mobila. A confectionat cateva bijuterii pentru o prietena care au atras atentia proprietarilor unui butic din Portofino. A inceput ulterior sa proiecteze bijuterii pentru Christiane Bailly si Walter Albini – un designer de succes, “specializat” pe tesaturile de matase si articole de lux. A avut contracte de asemenea ca freelancer pentru Lagerfeld si Fiorucci.

Intre 1970 si 1973 isi petrece timpul in India. Este fascinat de culorile gasite in aceasta tara, de multitudinea mestesugurilor, traditiilor, toate acestea ajutandu-l foarte mult in viitoarele sale proiecte ca designer in moda. La reintoarcerea in Italia, il intalneste pe Franco Mattioli cu care incepe sa colaboreze, astfel ca in 1974 lanseaza prima linie vestimentara ready to wear sub semnatura Mattioli’s Baila. Dupa patru ani de design pentru Mattioli, se hotareste ca e timpul sa isi infiinteze propriul label, facand un parteneriat cu acesta in care ii cedeaza 50%. In 1978 lanseaza linia Oaks – o linie de articole ready to wear pentru femei, scotand in evidenta spiritul liber al sportului. In 1982 prezinta prima colectie masculina, urmata de lansarea primei colectii coutoure in Roma, patru ani mai tarziu. Din 1983 devine profesor de moda la Academia Domus din Italia.

In 1984 este numit Designer of the Year, presa internationala acordandu-i in urmatorii ani de cinci ori acest titlu pentru colectiile ready to wear. In acelasi an, lanseaza primul parfum Gianfranco Ferré pentru femei. A fost de asemenea premiat de sase ori cu oscarul italian in moda ‚Occhio D’Oro’.

In 1986 lanseaza parfumul Gianfranco Ferré – varianta masculina si o noua linie de blanuri, iar Presedintele Italiei ii acorda distinctia de “Commander” al Republicii.

In 1989 este numit Stylistic Director la Casa Dior de insusi Bernard Arnault pentru a-l inlocui pe Marc Bohan. Aici, Gianfranco Ferré reuseste sa surpinda in cele mai mici amanunte spiritul Dior si sa-l interpreteze intr-o maniera moderna, pastrand eleganta si detaliile care definesc haute couture. Mai mult decat atat, continua sa creeze haine pentru propriul brand. Dupa mai bine de 7 ani de colaborare cu Casa Dior, Gianfranco anunta despartirea de aceasta, o data cu lansarea unei noi colectii in primavara lui 1997; acelasi an marcheaza lansarea unei noi linii sub propria semnatura, intitulata Ferré Jeans.

Comparativ cu Dior, stilul lui Gianfranco Ferré este mult mai relaxat si practic, cu buzunare functionale si fara palarii mari; este foarte critic cu tenditele in moda si cu cei care o ‚pacalesc’.
In 1977 deschide un boutique jeans in Roma si Gieffeffe Boutique in Milano. Deschide un nou boutique in Geneva, un showroom in SUA si organizeaza ‚Ferré Week’ in Tokio. Produce in continuare colectiile sale coutoure, ready to wear atat pentru barbati cat si pentru femei, liniile Oaks si Jeans. In 1998 lanseaza parfumurile Gianfranco Ferré Golf si Gianfranco Ferré Sport, un an mai tarziu lanseaza parfumul Pontaccio 21 pentru barbati; anul 2004 aduce lansarea parfumurilor GFF Ferre Lui si GFF Ferre Lei.

Stilul Ferré este caracterizat de linii feminine asimetrice, formele creatiilor sale fiind bine conturate si in culori luminoase; foloseste  rosu, negru, alb si auriu, iar ca materiale predomina blana, pielea si tafta. O ‚obsesie’ marca Ferré este bluza alba pe care o exploateaza pana in cele mai mici amanunte, diverse forme; a fost numit de multe ori “king of the white shirt”. Creatiile sale clasice dar moderne, plenitudinea caracteristica, armonia si finetea justifica pe deplin comparatia “Frank Lloyd Wright al modei italiene”, facandu-se analogie cu marele arhitect american.
Marele designer se stinge din viata la varsta de 63 de ani in urma unei hemoragii cerebrale masive; Giorgio Armani si-l aminteste ca “o persoana demna si calma, cu un simt al responsabilitatii care l-a insotit mereu“. Printre clientii Ferré se numara Julia Roberts, Sophia Loren, Oprah Winfrey, Sharon Stone, Elizabeth Taylor.

Dupa moartea acestuia, functia de director de creatie ii este atribuita lui Lars Nilsson, inlocuit de Tommaso Aquilano si Roberto Rimondi in aprilie 2008. Prima colectie din primavara 2009 a fost dedicata designerului: s-a incercat modernizarea brandului, dar formele rigide si usor de anticipat au facut ca in aprilie 2011 sa fie numiti ca directori de creatie Stefano Citron si Federico Piaggi. Prima colectie a acestora a fost lansata in primavara 2012.
Culorile vazute acolo…taieturile, au fost atat de rafinate si de emotionale…pentru mine a fost o noua experienta, a dat o lumina noua feminitatii” – Gianfranco Ferré  despre experienta traita in India.

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *