Moda responsabila. 13+1 designeri la Pitti Connect

Moda responsabila este ceea ce va fi in centrul atentiei de acum inainte, iar intrebarea normala este "Ce se schimba in lumea modei?"

Moda responsabila este ceea ce va fi in centrul atentiei de acum inainte, iar intrebarea normala este “Ce se schimba in lumea modei?” Exista o noua generatie de designeri pregatiti sa accepte provocarile viitorului in ceea ce priveste reciclarea si reducerea deseurilor. O tendinta avangardista verde care aduce stil si inovatie in sistemul de moda. Pentru a le cunoaste numele si a le descoperi colectiile contemporane in estetica si respectul pentru planeta, trebuie doar sa intri in The Sustainable Style, unul dintre cele mai interesante proiecte prezentate pe Pitti Connect.

Pana pe 9 octombrie va fi online o vitrina speciala prin care puteti cunoaste activitatea a treisprezece designeri + invitatul special Y / PROJECT, toate unite printr-un angajament constant pentru sustenabilitate.

Moda responsabila este viitorul: acesta este doar inceputul unei calatorii, a fi 100% sustenabil este aproape imposibil, dar trebuie sa incepi de undeva

Giorgia Cantarini, jurnalista de moda si scouter independent, curator al The Sustainable Style.

Partener al The Sustainable Style va fi REDA, producator istoric de tesaturi din lana, certificat B-Corp cu marca Rewoolution. In septembrie, REDA va acorda premiul REDA x The Sustainable Style unuia dintre designerii participanti.

Cu The Sustainable Style, se inaugureaza colaborarea de trei ani a Pitti Immagine cu UniCredit, axata pe problemele durabilitatii si inovarii, iar proiectul este de asemenea, in parteneriat cu Global Fashion Agenda si cu British Consulate General.


KSENIA SCHNAIDER

Brand fondat in 2011 de designerii Ksenia si Anton Schnaider care creeaza haine intr-o simbioza totala, combinand ciclismul, materialele reelaborate, tesaturile second-hand achizitionate pe pietele de la Kiev, taieturi impecabile, citate culturale. Concentrati-va pe refacerea denimului.

Nanushka

Sandra Sandor, care a fost numita Nanushka de copil, a fondat brandul in 2005, cu sediul la Budapesta, orasul natal. In colectia sa pre-toamna 2020, materialele distinctive ale brandului sunt deconstruite si redefinite, creand o serie de LOOK-uri din piele vegana realizate in intregime din tesaturi ale hainelor refolosite, un plus pentru moda responsabila.

Phipps

Dupa perioade petrecute la Dries van Noten si Marc Jacobs, designerul american Spencer Phipps, finalist al LVMH Award in 2019, un mare fan al activitatilor in aer liber, si-a intemeiat brandul omonim. Relatia dintre om si natura este punctul de plecare al colectiilor sale, care includ hibridizari formale si sportive, modelate pe tesaturi certificate GOTS.

Raeburn

Christopher Raeburn este un pionier. Imbracamintea sa iconica, creata din parasute uzate si cu tesaturi militare prelucrate, este dotata cu detalii minutioase si functionalitate atenta. „Brand of the Year” la Drapers Sustainable Awards 2020, lanseaza RAFOUND: o serie de articole militare originale, niciodata purtate, achizitionate personal de Christopher.

YOUNG N SANG

Din Coreea vine un brand intern de refolosire, care transforma materialele textile traditionale in noi uniforme urbane, rafinate si cochete. Fondata in 2018 de un duo de tineri designeri, Youngshin si Sanglim, Young N Sang a prezentat deja pe catwalk la London Fashion Week si a castigat deja doua competitii ale Council of Fashion Designer of America (CFDA).

FLAVIA LA ROCCA

Hainele Flavia La Rocca sunt compuse din module schimbabile, care sunt transformate, demontate si reasamblate pentru un „dulap fara sfarsit”. Productia este realizata in intregime in Italia, transparenta si vizibila; materialele sunt certificate, reciclate si naturale. Designerul a castigat editia din 2019 a Green Carpet Awards.

KIDSOFBROKENFUTURE

Fondat de cuplul Marta Sanchez – Elbio Bonsaglio, brandul isi concentreaza estetica pe o viziune artistica a subculturilor stradale prezente la sfarsitul secolului XX. Valorile eticii sunt continuate prin alegerea tesaturilor durabile si oferind activitati in favoarea organizatiei Street Child care sprijina educatia copiilor strazii din Nigeria.

Myar

S-a nascut in 2015 din mintea vizionara a fondatorului si directorului creativ Andrea Rosso. Numele marcii este anagrama lui ARMY. Colectiile sunt de fapt formate din imbracaminte militara de epoca careia i s-a oferit o noua viata. Durabilitatea este in centrul activitatii companiei, implicata in alegerea colorantilor naturali si a colorantilor reci, pentru recuperarea tesaturilor si accesoriilor din stocuri fara viata.

NOUS ETUDIONS

Designerul Romina Cardillo, semifinalista a Premiului LVMH 2020, lucreaza cu un mix de texturi diferite, inspirate din geografia Argentinei, tara sa natala. Imbracamintea supradimensionata, cu o croiala curata si geometrica din neopren stralucitor, tartan incretit si piele vegana, se armonizeaza intre ele intr-o serie de tinute confectionate manual, fara gen, cu practici durabile si fara cruzime.

PHILIP HUANG

Fondat de catre Philip Huang si Chomwan Weeraworawit in 2016, acest brand mixeaza cunostintele antice transmise de generatii de mesteri din nord-estul Thailandei cu designul contemporan. Din cunostintele indigene provin tehnicile de creare a colorantilor din plante naturale, fibre organice, tesaturi handmade si accesorii, un pas important in moda responsabila.

UNIFORME

Brand francez care a luat nastere in 2016 de Hugues Fauchard si Remi Bats. Dupa lucratul in birourile de moda la case de lux, precum Hermes si Balenciaga, duo-ul a decis sa creeze un brand care sa amestece imbracamintea de lucru cu o croitorie „poetica”. Productia are loc in Franta si Italia, selectand fibre naturale si regenerabile de cea mai inalta calitate, totul pentru o moda responsabila.

Viron

Abordare lenta a modei bazata pe circularitate si o filozofie adanc inradacinata in tineretea contemporana si contracultura. Acestea sunt conditiile necesare pentru crearea Viron, un brand care are semnatura pe incaltamintea bazata pe plante. Cu sediul la Paris, Viron este proiectat sa fie o platforma democratica in care noile idei si practicile durabile cresc si se dezvolta impreuna.

CALVES

Fondat in 2016 de Mauro Simionato si Giulia Bortoli, marca Vitelli este renumita pentru o tehnica inovatoare de refolosire, constand intr-un hibrid intre tesatura si tricot, 100% sustenabila: hainele „Doomboh” sunt obtinute printr-un proces particular de fire reciclate, colectate local din deseurile de tricotaje textile din districtul Vicenza.

Y / PROIECT

Invitat special al The Sustainable Style, Y / PROJECT este brandul de imbracaminte pentru barbati si femei din Paris, condus de directorul creativ Glenn Martens. Brandul tocmai a castigat premiul fondului familiei ANDAM si din acest motiv va primi sprijin global si abilitati din partea tutorilor ANDAM in diverse sectoare. Martens va profita de aceasta ocazie pentru a-si dezvolta in continuare noua linie certificata sustenabila Evergreen si o noua platforma de comert electronic.

Info&foto: pittimmagine.com