Viktor & Rolf – Originalitate, Colectii Imprevizibile, Sic, Spectacole Vizuale Grandioase

Brand

Viktor & Rolf – Originalitate, Colectii Imprevizibile, Sic, Spectacole Vizuale Grandioase

18

Viktor Horsting (nascut in 27-05-1969 in Geldrop) si Rolf Snoeren (nascut in 19-12-1969) in Dongen)- cei doi designeri olandezi care formeaza brandul Viktor & Rolf, s-au facut remarcati intodeauna prin combinarea grandioasa a propriilor prezentari si spectacolul vizual oferit de vestimentatiile chic specifice Paris Couture. Sunt considerati a fi imprevizibili ca oameni de show, surprind mereu prin ceea ce fac folosind tehnici futuriste, nu sunt niciodata plictisitori.
Cei doi s-au intalnit in timp ce studiau moda la Academia de Arta si Design Arnhem din Olanda. Dupa absolvire in 1992 s-au mutat in Paris, unde au lucrat la Casa Martin Margiela, au realizat propriile creatii prezentate in circuitele de arta. Un an mai tarziu infiinteaza propria casa si lanseaza prima colectie intitulata ‘Hyères’, colectie caracterizata din piese vestimentare existente combinate cu bucati de materiale, dand nastere la haine noi; participa in acelasi an la Salon Europeen des Jeunes Stylistes din cadrul Festivalului International de Moda si Fotografie, unde castiga trei premii.
Prima linie Haute Coutoure este lansata in 1998 (primavara-toamna), in acelasi an ei organizand un show neautorizat in timpul Paris Fashion Week pentru a atrage atentia presei in special. Incep sa se orienteze mai mult pe colectii ready to wear, dar fara a pierde din reputatia lor de designeri de arta, astfel ca in 2000 lanseza prima colectie de acest gen in colaborare cu Gibo SpA intitulata ‚Stars and Stripes’ (toamna – iarna 2000-2001) : acum liniile erau mult mai comode si ‚functionale’ de la blue jeans, camasi ‚ciufulite’, pana la costume foarte sexy pentru femei cu pantaloni, o incercare de masculinizare a vestimentatiilor feminine. Linia ‚Monsieur’ (toamna-iarna) este lansata in 2003, tot in acelasi an, Fashion Museum din Paris prezinta o retrospectiva a a muncii celor doi cu ocazia implinirii a 10 ani de activitate; ulterior, activitatea se diversifica ei lansand si linii de pantofi, ochelari de soare, accesorii.

In 2005 deschid primul magazin sub propria semnatura in Quadrilatero d’Oro din Milano si impreuna cu L’Oreal creeza primul parfum Flowerbomb; un an mai tarziu lanseaza in SUA primul parfum masculin Antidote. In noiembrie 2006 ii urmeaza pe Karl Lagerfeld si Stella McCartney pentru a crea linii in cadrul retailerului suedez H&M.

In 2008 duo-ul aniverseaza 15 ani de activitate prin expozitia de la Barbican Art Gallery, cele mai importante piese vestimentare fiind refacute detaliat in miniaturi si prezentate pe papusi de portelan lucrate manual. In acelasi an, Viktor si Rolf anunta ca Renzo Rosso (proprietarul Jeans Diesel, Dsquared, Maison Martin Margiela, si Sophia Kokosalak) a cumparat un anumit numar de procente din compania lor, ei justificand aceasta mutare prin faptul ca vor sa isi largeasca activitatea, printr-o gama mai larga de produse si deschiderea mai multor magazine.
Aferent reputatiei de a intriga si a fascina, Viktor & Rolf creeaza parfumul ‚Le Parfume’ cu scopul de a trezi simturile modei, dar care nu avea miros; a fost o editie limitata de 250 de sticlute care nu se puteau deschide.
Cei doi ‚furnizori’ de stil si design exotic sunt cunoscuti in egala masura atat pentru munca lor in arta, cat si in moda; ei creeaza deseori forme care ascund corpul si denatureaza proportiile acestuia, folosesc ornamente cu scopul de a sfida accesoriile. Toate acestea au contribuit la imaginea lor actuala si reprezinta un indiciu clar ca au predispozitia de a soca in acest domeniu si a de fi originali; printre ’ manifestarile’ atipice, putem aduce in prim plan show-ul ‚Babushka’ in care au imbracat modelul si actrita de origine americana Maggie Rizer cu 4 rochii coutoure ingramadite una peste alta. O alta prezentare originala a avut loc in toamna anului 2007, cand fiecare model care aparea pe scena purta propiile lumini si propiile muzica, functie de vestimentatia imbracata; printre clientii care au ‚uzat’ de brandul Viktor & Rolf, se pot enumera : Tori Amos, Kelly Osbourne, Mischa Barton, Gwen Stefani, Ellen DeGeneres, Tilda Swinton, Rachel McAdams, Anne Hathaway, Christina Milian, Eva Mendes.
Vrem sa sarbatorim viata ca lumea din visele tale. Mesajul nostru se adreseaza tuturor celor care este atras de lumea viselor. Credem in ambivalenta, in glamour, in speranta si in frumusete’ – Viktor & Rolf.

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *