In decursul timpului hainele au avut pe langa rolul de protectie a corpului si roluri de comunicare nonverbala, care exprimau rangul social, bogatia, ocupatia, apartenenta unui anume grup, disponibilitatea sexuala. Pe langa hainele propriu zise, au existat mereu si alte lucruri care sa le completeze, indiferent ca vorbim de coafuri, bijuterii, accesorii, produse de machiaj.
Vestimentatia este o forma de exprimare, un limbaj complex, alcatuit din haine, accesorii si pana la produsele de make up si tatuaje. Toate aceste ne pot ajuta sa fim intelesi mai repede de catre cei din jur, fie ca vrem sa exprimam ceva intr-un anumit moment sau pur si simplu acesta este stilul nostru. Mai mult decat atat, moda in sine poate fi considerata un instrument de masurare a idealului fizic la care aspiram si ce nu facem pentru asta? De la diete, regimuri, exercitii fizice, operatii estetice si pana la o atentie deosebita asupra pieselor vestimentare pe care urmeaza sa le cumparam si timpul acordat activitatii de shopping.
Daca privim din alt punct de vedere, toate eforturile noastre de a ne imbraca intr-un anumit fel, se pot traduce intr-o slabiciune umana si anume dorinta de apartenenta a unei anumite categorii, a unui grup. Cu cat exista mai multe similitudini in modul nostru de a ne imbraca si caracteristicile categoriei la care aspiram, cu atat “apartinem” mai mult grupului respectiv.
Pe de alta parte, simtim nevoia sa fim originali, sa avem o identitate proprie vestimentara; fiecare dintre acestea ne dau o alta dispozitie, avem o alta atitudine. Aceasta dorinta de a fi altfel, ne face sa depasim anumite limite – candva tratate cu multa rigurozitate, ceea ce nu este un lucru rau: fiecare avem libertatea de a ne imbraca asa cum dorim. Putem face o analogie a combinatiilor de haine, accesorii, machiaj, coafura, cu rolurile pe care le joaca un actor. Daca suntem pasionati, ne informam si invatam mereu, suntem intr-o continua adaptare, experimentam si inventam: suntem aceeasi persoana in alte piese! Vestimentare de aceasta data!