Ai o idee extraordinara pentru un produs nou? Daca raspunsul este unul afirmativ, cu siguranta esti si mai dornic sa il vinzi, dar ori nu stii cum sa incepi, ori nu ai siguranta pasilor care trebuiesc facuti pentru a transforma ideea de baza intr-un succes real. Iar in privinta sigurantei, majoritatea am auzit povesti, stiri triste despre produse si idei noi care esueaza, doar ca, nu vei fi tu cel aflat in aceasta situatie.
Iar pentru a-i oferi produsului tau cele mai bune sanse de succes, este esential sa te pregatesti cat mai bine atunci cand il lansezi. Cercetand si informandu-te bine, te vei ajuta sa eviti anumite probleme si capcane, si sa obtii cu produsul tau succesul pe care ti-l doresti. Iar daca vei parcurge urmatoarele randuri, cu siguranta vei fi mai aproape de reusita!
Cunoaste-ti piata careia i te adresezi!
Pentru a vinde un produs nou (produsele) trebuie sa intelegi cu exactitate cine iti sunt clientii, astfel ca identificarea lor este esentiala. Acest lucru se poate realiza prin determinarea problemelor pe care produsul tau le solutioneaza si cine ar beneficia mai mult de pe urma lui. Din momentul in care ti-ai identificat publicul tinta, trebuie sa incepi sa efectuezi cercetari pentru a decide asupra celor mai bune modalitati de comercializare ale produsului catre publicul tau si sa-l atragi catre produs. Aceasta cercetare include cautarea celor mai bune canale de utilizat pentru promovarea acestuia si cele mai eficiente puncte de vanzare.
Cerceteaza-ti concurenta!
La fel de important ca a-ti cunoaste clientii, este si a-ti cunoaste concurenta si a te familiariza cu “existenta” lor. Trebuie sa cunosti si sa intelegi produsele concurentilor, sa le identifici punctele slabe si forte, pentru a sti cum sa-ti scoti in evidenta propriul produs. Stiind aceste lucruri, te vei putea diferentia de piata, vei iesi in evidenta din multime si vei sti si cum sa jonglezi cu pretul, in asa fel incat sa fie profitabil si pentru tine, dar si clientul sa se simta relaxat.
Calculeaza-ti cererea!
Inainte de a incepe productia de masa, trebuie sa identifici anumite instrumente care sa te ajute sa previzionezi cererea produsului respectiv. Daca produci mult, vei avea cheltuieli mai mici de productie, iar daca nu ai o cantitate suficienta, vei avea parte de o ocazie ratata. Pentru a te asigura ca atingi potentialul, trebuie ca cercetarea sa fie una cat mai serioasa si realista.
Creste-ti gradul de constientizare!
Presupunand ca produsul tau este unic, revolutionar si poate schimba viata oamenilor cu mult in bine, tot nu vei vinde atat cat ti-ai dori daca nu este cunoscut. A face produsul cunoscut si mai mult decat atat, a duce la cunostinta oamenilor caracteristicile si avantajele sale, a genera interes pentru el, este probabil cel mai esential lucru din tot acest proces.
Actualmente, exista multe instrumente de marketing care te pot ajuta, dar un punct de plecare serios il constituie o pagina web dedicata si asigurarea ca oamenii te pot gasi online. Nu putem neglija sub nicio forma acest aspect in vremurile de astazi! Fii prezent si pe retelele de socializare adecvate zonei si produsului, adapteaza-ti marketing-ul online catre publicul tinta, pentru a obtine maximul de clienti!