Despre tendinte, dar si despre multe alte lucruri extrem de interesante, ne va vorbi chiar Ana Visan, founder la Nymphaea Jewelry, brand-ul care a cucerit peste noapte inimile tuturor fashionistelor, incepand de la vedete pana la femei obisnuite. Asadar, vara aceasta este despre flori, despre noi, despre femei, mai ales ca suntem in plin sezon estival, dar si pentru ca iubim accesoriile si in mod special florile. Accessoriile florale par sa fie noul “hit” al verii, in special cerceii statement. Modelele colorate, in nuante vii si vesele, sau cele de un alb pur si diafan, se potrivesc perfect pentru zilele de vacanta, pentru o zi obisnuita, dar si pentru un eveniment sofisticat, putand purta in acest caz, un singur astfel de cercel, asimetria fiind si ea o tendinta importanta.
Spune-mi te rog, cum a inceput aceasta frumoasa pasiune pentru bijuteriile statement si cand ti-ai dat seama ca asta este ceea ce vrei sa faci?
Nu pot sa fiu absolut precisa, dar pot spune ca a inceput inca din perioada liceului. Avand o inclinatie evidenta inca de la o varsta frageda pentru tot ce tine de lucrul manual, mi-am dat seama ulterior ca aceasta este aria in care ma exprim cel mai bine din punct de vedere artistic. Am inceput prin a incerca sa imi confectionez propriile bijuterii pana la a face unele pentru prietene si chiar pentru profesoare din liceu. Desi acestea erau remarcate de cei din jur, in mintea mea nu se materializase ideea ca ceea ce fac, ar putea fi mai mult decat un hobby. Aceasta a prins viata la inceputul anului 2016, ca apoi in septembrie acelasi an, sa ia nastere Nymphaea Jewelry. Acum, dupa noua luni de zile, afacerea este inca aici si sunt incredibil de recunoscatoare.
Cum ai defini o bijuterie si ce crezi ca reprezinta aceasta pentru o femeie?
Cred ca o bijuterie capata semnificatie atat timp cat este purtata si prin faptul ca acest sens pe care il primeste, este atat de diferit de la o femeia la alta ii da valoare. Felul cum, noi femeile ne raportam la ea, o face sa fie poate cea mai versatila piesa din garderoba.
Daca ar fi sa fii o bijuterie, ce bijuterie ai alege sa fii? De ce?
As alege sa fiu un colier statement, realizat cu cea mai mare finete pentru detaliu sau la polul opus – o bijuterie simpla cu valoare sentimentala, ori primita cadou, ori transmisa in familie din generatie in generatie.
Vorbeste-mi te rog despre traseul tau profesional … care au fost elementele ce ti-au ghidat pasii, care ti-au format, modelat si conturat latura creativa.
Parcursul meu educational a constat intr-un liceu cu profil mate-info la Colegiul National “Gh Lazar” din Bucuresti, urmat de Universitatea de Arhitectura si Urbanism “Ion Mincu” la care sunt studenta si in prezent. Cred ca cea din urma si-a pus cel mai mult amprenta asupra mea, atat din punct de vedere profesional, cat si al dezvoltarii personale.
De ce tocmai bijuterii? De ce ai ales acest domeniu si nu oricare altul?
Tocmai, prin cele amintite mai sus, as putea spune ca nu am ales acest domeniu, sau cel putin am ales un traseu care “a ocolit” mult pana a ajuns la destinatie. Inca de la raspunsul naiv la intrebarea “Ce vrei sa te faci cand vei fi mare?” care pentru mine era medic veterinar, pana la alegerea de a urma profesia de arhitect, cred ca undeva intr-un background, a ramas tot timpul pasiunea pentru bijuterii care inca nu isi facuse suficient loc sa iasa la suprafata.
Aminteai mai devreme ca esti studenta la Universitatea de Architectura si Urbanism “ Ion Mincu” si ca acest lucru te-a influentat… Detaliaza putin …
Cred ca de aici a venit cea mai mare influenta. Este o facultate care pe langa faptul ca te “munceste”, te invata si de ce si cum sa muncesti. Te invata care sunt etapele prin care trebuie sa treci, de la un simplu concept al unui produs imaginat, pana la unul finit. Te invata sa iti formezi o parere critica bazata pe argumente ca la randul tau, tu sa fii critic cu tine insuti. Si poate cel mai important, te invata ca tot ceea ce faci pe langa pasiune are nevoie de o poveste. Daca vorbim din punct de vedere mai pragmatic, cunostintele in grafica digitala acumulate in facultate, ma ajuta foarte mult, de la editarea pozelor, pana la prezentare si logo care sunt create in intregime de mine.
Crezi ca aceasta meseria, se “fura”, se deprinde sau te nasti cu o inclinatie spre asa ceva?
Nu sunt genul de persoana care crede in talent, ci mai mult in instinct, astfel, cuvantul inclinatie cred ca este foarte bine ales in acest context. Cred ca fiecare dintre noi se naste cu o inclinatie anume si depinde doar de noi cum o cultivam.
De ce Nymphaea Jewelry? Are o anume semnificatie, o poveste?
Nymphaea in latina inseamna nufar. Ce este cel mai fermecator la aceste flori – este ca se nasc din mlastini; cumva am vazut asta ca pe o metafora a faptului ca afacerea s-a nascut din aproape nimic. Fara un ajutor financiar in spate impresionant, ci doar dintr-o credinta si pasiune oarba, se naste Nymphaea Jewelry. De asemenea, o coincidenta fericita a fost ca N-ul prezent in logo este de fapt o alaturare a initialelor numelui meu.
Iti mai amintesti care a fost primul accesoriu creat, cum arata el si ce te-a inspirat si impulsionat la crearea lui?
Da, cu siguranta imi amintesc. La vremea respectiva, eram fascinata de accesoriile create de designerul Matthew Williamson, iar cel mai mult ma atragea un colier din pene de paun. Mi-a placut atat de mult, incat am vrut sa vad daca il pot realiza pentru mine. Bineinteles ca produsul final era departe de cel original, dar pentru mine, asta a fost prima incercare si as putea sa spun ca a fost una reusita, pentru ca accesoriul a ajuns sa fie purtat de una din prietene.
Material realizat de fashion blogger – Laura Veronica Sima