Bun gasit, Diana Badea si Alice Galani! In 2021 ati sarbatorit 15 ani de la infiintarea firmei, 15 ani de cand Beauty One contribuie constant la dezvoltarea domeniului de beauty. Cum a fost inceputul? Cum v-a venit ideea acestui business?
Diana Badea: Inceputul a fost greu, insa intotdeauna ne-am dorit sa aducem noutati, sa schimbam piata de beauty si sa schimbam mentalitatile profesionistilor din domeniu. Acum 15 ani, la inceputuri, am crezut in noi si in dorinta de a inova piata de beauty, ne-am motivat constant unul pe celalalt. Ceea ce ne-a ajutat a fost ca am crezut in noi, ne-am sprijinit, iar produsele pe care le-am adus au facut exact ce promiteau ca fac; niciodata nu am mers pe jumatati de masura, totul sau nimic.
Alice Galani: Ideea acestui business a venit dupa ce am deschis un salon de infrumusetare pe care am dorit sa il pozitionam inca din primul moment pe segmentul premium cu servicii de cea mai buna calitate. La scurt timp dupa ce am deschis, am constat ca ceea ce doream sa oferim in centrul nostru si ceea ce ne promisesem sa facem nu era realizabil la standardul dorit, intrucat pe piata cosmeticelor la momentul respectiv oferta era limitata si serviciile adiacente necesare erau de slaba calitate, lipsa educatiei, suportul, timpul de livrare.
In urma primei experiente, am constatat ca cel putin la partea de cosmetica produsele de pe piata la acel moment erau slabe si brandurile erau putine, si de aici am inceput sa ne gandim si sa cautam si sa implementam ceea ce am vazut in alte tari. In acest moment, ni s-a alaturat ca partener in business si Olimpiu Galani.
Acesta a fost inceputul, Olimpiu a fost cel care a identificat cateva branduri, am inceput sa testam si sa cercetam in amanunt ceea ce domeniul de beauty oferea ca si inovatii pe piata internationala.
Am descoperit Vinoterapia – concept unic la momentul respectiv in tratamentele anti age faciale si corporale – concept ce exista doar in brandul Bruno Vassari la acel moment.
Am constatat rapid ca nu era un business simplu sau usor de accesat si care presupunea o investitie destul de mare. Am contractat un credit, am plecat la Barcelona pentru a cunoaste tot ceea ce Bruno Vassari oferea, unde rapid ne-am dat seama reciproc atat noi cat si ei, ca vom avea un parteneriat stralucit pe termen lung.
Am fost incantati de ingredientele active ale brandului, de rezultatele pe care le vedeai inca din primul moment, infrastructura companiei si suportul pe care il oferea.
Produsele le-am adus in august si le-am lansat in septembrie in cadrul targului Cosmetics Beauty Hair intr- un stand de numai 6 mp. Am constat ca profesionistii din domeniu au fost extrem de impresionati atat de inovatia din tratamente cat si de calitatea lor. Vinoterapia, algele marine, mastile plastifiante au fost ceea ce ne-au propulsat rapid in domeniu. Ganditi-va ca la momentul respectiv pe piata din Romania, cel putin pe partea de tratamente corporale, totul era foarte basic si bazat pe tratamente cu namol si argila. Succesul a fost enorm inca din primul an, incat anul urmator, in cadrul aceluiasi targ de beauty Cosmetics Beauty Hair, standul nostru s-a marit de la 6 mp la 100 mp.
Diana Badea: Iar dupa 15 ani, deschidem si utilam saloane, cabinete medicale si centre spa de la A la Z cu aparatura, mobilier, produse cosmetice si de coafura, tot ce inseamna un etalon in domeniul esteticii si oferim inclusiv consultanta in cresterea businessului, educatia profesionistilor din domeniu, consultanta pe partea de marketing si promovare, cat si pe partea de design, afacere la cheie doar la Beautyone.
Care sunt provocarile unui business de familie? Vorbiti-le cititorilor despre povestea surorilor care au reusit in industria beauty.
Diana Badea: In primul an, fiecare dintre noi aveam si alte joburi sau proiecte pe care le duceam impreuna cu Chic Salon Distribution, insa la scurt timp am realizat ca trebuie sa renuntam si sa ne dedicam full time. Alice a renuntat la meseria de succes din domeniul jurirdic, Olimpiu la firma de IT, iar eu la cariera in domeniul relatiilor internationale. Am renuntat la tot si am inceput. Impreuna cu prima angajata, am inceput sa mergem prin tara, am fost primii care organizau seminarii de educatie a specialistilor din domeniu.
Alice Galani: Ne-am remarcat atat prin calitatea produselor, dar si a serviciilor conexe extrem de importante in acest domeniu. Am fost si suntem in continuare inovatori: am inventat primele programe de educatie din Romania inca din anul 2006 si am ajuns la nivelul in care specializam profesionistii pana ii aducem la nivelul de BEAUTY EXPERT. Cei ce urmeaza cursurile noastre de specializare ajung la finalul lor sa fie niste adevarati experti in beauty sa cunoasca tot ce inseamna tehnologii avansate, tehnici de aplicare complexe, combinatii de tratamente, ingredienti activi si aplicarea lor. Programul Beauty si Hair Expert implementat de catre noi si care se adreseaza exclusiv clientilor nostri este un real succes si le multumim tuturor clientilor nostri pentru increderea acordata si pentru ca au inteles ca numai impreuna si numai prin profesionalism si educatie continua putem oferi cele mai bune rezultate.
Ce mai mare provocare este atunci cand se schimba legislatia si trebuie sa ne adaptam rapid incat si sa sfatuim clientii nostri, centrele partenere cum sa procedeze.
Diana Badea: Cel mai greu este ca am invatat prin propriile greseli, pe noi nu ne-a invatat nimeni sa fim manageri, insa cel mai important este ca intotdeauna am fost impreuna si ne-am sprijinit, iar firma a crescut de la 1 angajat la 50 in cei 15 ani.
Cum v-ati coordonat, cine a fost mai implicata, cum v-ati impartit sarcinile?
Diana Badea: La inceput nici unul din noi nu aveam o specializare in domeniu, ne-am dat seama ca oricat de bun manager ai fi si oricat de pasionat de beauty – educatia este foarte importanta.
Am decis ca este important sa urmam scoala de cosmetica si am cunoscut o pe doamna doctor MANUELA RAVESCU, un adevarat profesionist in domeniu care ne-a insuflat pe langa cunostintele necesare in cosmetica si o pasiune enorma pentru ceea ce inseamna domeniul. Ii multumim pentru profesionalismul sau, pentru suportul pe care ni l-a oferit in tot acesti ani si pentru standardele de educatie la cel mai inalt nivel. Toti trainerii nostri din domeniul esteticii din acest moment au urmat scoala de cosmetica Beauty One sub indrumarea directa a dnei doctor Manuela Ravescu.
In timp, am descoperit ca fiecare dintre noi eram pasionati si implicati pe anumite nise ale domeniului, asa ca ne-am impartit in echipe: eu coordonez brandurile si echipele de hair si make up si sub implicata si pe partea de coordonare a echipei de PR si promovare a companiei, Alice Galani coordoneaza brandurile si echipele de cosmetica, estetica faciala si corporala, divizia de echipamente estetico-medicale si divizia medicala precum si coordonarea echipei de vanzari nationale, Olimpiu Galani de partea de marketing, promovare, managementul financiar al afacerii si implementarea strategiilor.
Suntem implicati nu numai in propria afacere, ci si in inovarea domeniului si schimbarea legislatiei in domeniu.
Alice Galani este vicepresedintele Asociatiei cosmetologilor din Romania, iar Olimpiu Galani este membru fondator si vicepresedinte al Organizatiei Patronale a industriei de beauty RoBeauty.
Ati inceput cu un brand, iar acum aveti peste 10 branduri pe care le distribuiti in Romania. Cum a fost parcursul?
…