Show-ul Diesel toamnă-iarnă 25 a avut loc în locaţia unde a fost expusă cea mai mare instalaţie de grafitti cunoscută vreodată, cu peste trei kilometri de material acoperit cu graffiti, realizat de un colectiv global de aproximativ 7.000 de artişti graffiti, atât amatori, cât şi experţi. Îndrăzneşte să fii Diesel: sofisticat, dar în acelaşi timp disruptiv, tăiat, distrus şi incredibil de low-cut!
Îmi place că mii de oameni din întreaga lume au lucrat împreună pentru a crea decorul. Am oferit colectivului global de artă stradală libertate creativă totală – fiecare s-a exprimat în felul său, într-un proiect care a durat luni de zile pentru a fi realizat. Aceasta este adevărata democraţie Diesel.
– Glenn Martens, directorul creativ Diesel
Limbajul Diesel – denim, utilitar, pop, artizanal – este amplificat şi combinat, ridicându-se deasupra arhetipurilor şi răsturnând tradiţiile.


Croiala costumelor este fără guler, precum o jachetă bouclé purtată cu un peplum din denim, ca şi cum ar fi partea superioară a unei perechi de jeans peste pantaloni scurţi jacquard ce imită denimul uzat. Costumele bărbăteşti sunt croite brut din neopren laminat, fără alte accesorii, în timp ce un corset bouclé este purtat peste skinny jeans.
Jacquardurile cu model houndstooth sunt ţesute astfel încât par stratificate şi deteriorate. Este un efect distructiv în ţesătură, reflectat şi în croiala pieselor precum un top beandeau purtat cu un corset peste pantaloni. Între timp, paltoanele bouclé sunt tratate astfel încât materialul să pară scămoşat, în timp ce, în cazul cămăşilor, bouclé-ul este imprimat pe Lycra.
Subversiunea devine parte din cotidian, cu jachetele ultra-căptuşite cu glugă, care se înfăşoară precum un şal, purtate cu fuste din lână sau jeansi cu talia extrem de joasă. Pielea este fiartă pentru a le conferi jachetelor şi cămăşilor o tridimensionalitate extremă, în timp ce puloverele pufoase cu guler cu fermoar şi interior contrastant se asortează cu banda din tricot pufos ce susţine pantalonii cu talie incredibil de joasă.


Experimentarea este omniprezentă, cu jachete din denim plastifiat, bustiere şi jeans: pare ca şi cum piesele ar fi fost complet laminate, lăsând doar buzunarele decupate. Tulul a fost ţesut cu un jacquard ce pare a fi un denim aproape distrus, fiind transformat în rochii sau fiind utilizat ca strat ce acoperă o jachetă şi un palton argintii, căptuşite.
Geanta Double D apare cu un aer sofisticat în bouclé, în timp ce două genţi unisex îşi fac debutul: geanta Flag-D, cu design lejer, are o curea lată cu logo, realizată din faux pony, în timp ce Load-D are o formă ovală şi este susţinută la capete de două Diesel D. Bocancii bărbăteşti au o talpă ultra-masivă, în timp ce papucii sunt creaţi dintr-un material houndstooth cu efect de uzură. Botinele kitten heel din bouclé au iniţiala Diesel D aplicată pe vârf, iar pantofii cu toc din bouclé sau denim uzat prezintă un design de tip platformă, imprimat pentru a se potrivi perfect cu textura materialului.
Capsula Street Art
O colecţie exclusivă va fi disponibilă, prezentând lucrări realizate de şase artişti internaţionali de grafitti, care au contribuit la decorul show-ului. Pentru a crea această colecţie, piese Diesel au fost trimise artiştilor, oferindu-le libertatea de a le personaliza cu grafitti în stilul lor unic. Rezultatele au fost apoi scanate şi imprimate, aducând energia creativă a decorului în magazinele Diesel selecţionate din întreaga lume şi pe diesel.com.
Artiştii graffiti care au colaborat la colecţie sunt:
- Roy XR Chen (China)
- Ryota Daimon (Japonia)
- Farai Engelbrecht (Africa de Sud)
- Phree Hester (USA)
- Brianna Toomer (Franţa)
- Red Longo (Italia)
Show Diesel toamnă-iarnă 25 facts:
- 3.2 kimometri de material au fost acoperiţi cu graffiti special pentru Diesel, creând cea mai mare instalaţie de grafitti cunoscută vreodată în lume.
- Mii de artişti grafferi din opt ţări au lucrat împreună pentru a crea set-up-ul, incluzând atât artişti profesionişti, cât şi amatori din China, UAE, Italia, Japonia, Arabia Saudită, Africa de Sud şi USA.
- Fiecare ţară a organizat activări unice pentru a picta în graffiti mii de role de material. În India, artişti locali au desenat materialul în magazinele Diesel, invitând clienţii să participe. În China şi Japonia, au fost invitaţi studenţii să ia parte, iar în Africa de Sud, activitatea a avut loc în cadrul unui eveniment full-day.
- Artiştilor li s-a oferit libertatea totală de a se exprima prin lucrările lor.
- Materialul rezultat a acoperit un total de 3.200 de metri pătraţi din arenă, care a fost apoi umplut cu sculptura gonflabilă record a Diesel, prezentată pentru prima dată la show-ul SS23. Sculptura, care deţine Recordul Mondial Guinness pentru cea mai mare instalaţie gonflabilă, a fost acum complet acoperită cu graffiti.
CREDITE
- Creative Director: Glenn Martens
- Styling: Ursina Gysi
- Original Soundtrack Composer: Senjan Jansen
- Hair: Gary Gill
- Make-up: Inge Grognard for @MACcosmetics
- Concept Designer: Studio Dennis Vanderbroeck
- Casting: Establishment NY