Bun gasit Dr Cristina Mirela Moraru si ne bucuram sa te avem iarasi langa noi!
Multumesc de invitatie, ma bucur sa apar in revista voastra pe care o urmaresc cu mare interes.
De la medicina la antreprenoriat. Cum s-a facut trecerea?
In anii 2004-2010 situatia nu era foarte placuta pentru un tanar medic abia iesit de pe bancile facultatii. Eram ultima promotie cu repartitie pentru stagiatura de 1 an, iar salariul era de 3 milioane si ceva aprox. 3 sute si ceva de lei in ziua de azi, ceea ce era foarte putin, motiv pentru care multi dintre colegii mei au parasit tara, iar eu am ales sa lucrez in paralel la o firma distribuitoare de dispozitive medicale care in acel timp pentru part-time mi-a oferit un salariu de 3 ori mai mare decat cel din spital. La un moment dat, anul 2009, pe cand eram rezident de medicina de urgenta si ocupam si un post destul de important intr-o firma mare de distributie, ca sa numai spun ca eram insarcinata cu cel de-al doilea copil, mi s-a oferit ocazia sa imi deschid propria firma. Tot iuresul in care eram prinsa, plus sarcina, nu m-au descumpanit in pasul meu de a deveni antreprenor, instinctul si sustinerea sotului, mi-au dat incredere in mine ca luam cea mai buna decizie si momentul era potrivit. Increderea ca voi avea succes a fost cand reprezentantul companiei americane pe care urma sa o reprezint cu firma mea pe teritoriul Romaniei mi-a spus:
eu sunt sigur ca nu vei esua si pentru ca am incredere in tine, am vazut ceea ce stii si cum gandesti semnam contract cu tine pe tot portofoliul de la acea vreme si ai 120 de zile la plata.
Iti dai seama ca era ceva nemaintalnit ca un new entry format din 2 persoane sa primeasca termen de plata 4 luni de la o companie a carei vechime trecea de 100 de ani, iar astazi prin unirea ei cu un alt dinozaur, sa devina a 5-a companie din lume in productia de dispozitive medicale. Ca sa numai spunem ca de fapt era o linie de credit la furnizor fara dobanda fara garantii fizice, doar bazata pe increderea reprezentantului lor in mine. Cand oriunde in lume platesti marfa in avans, fara ca macar sa o vezi, trebuie sa faci forcasturi, sa dai o gramada de detalii si referinte, eu reusisem imposibilul.
Pe tot parcursul vietii mele, am ajuns sa ocup functii de conducere: in scoala generala eram pusa sa-i tin sub control pe colegii mei, la facultate eram sefa de serie, de camin, etc , ca angajata am ajuns sa ocup functii de conducere pentru ca intotdeauna mi-a placut sa ma implic, sa organizez, sa creez, sa evoluez. Sunt omul care atunci cand promit sau imi iau un angajament, il duc pana la capat prin perseverenta si foarte multa munca.
Ce inseamna pentru Dr Cristina Mirela Moraru brandul BioNike? De cat timp te ocupi de acest business?
Pot spune ca BioNike reprezinta brandul de suflet, copilul pe care acum il cresc, investesc si ma bucur de fiecare etapa de dezvoltare a lui. Desi este un brand de peste 60 de ani, in Romania a ajuns abia in 2015 spre sfarsit. A fost foarte greu sa ne facem cunoscuti, pentru ca nimeni nu stia de brand si automat neincrederea era foarte mare, plus ca timpul acordat de mine brandului era foarte foarte mic – 2 zile/ saptamana. Abia de 3 ani ne-am focusat si organizat mai bine, iar rezultatele incep sa apara, brandul devenind din ce in ce mai cunoscut.
Pentru mine a fost descoperirea unei alte vieti prin folosirea aproape exclusiva a produselor lor. Fiind o atopica cu alergie la Nichel, descoperirea lor in Noiembrie 2014 la Dusseldorf la Medica (expozitie de dispozitive medicale) a fost un adevarat noroc sau mai de graba o intalnire cu urmari benefice.
Din ce tara provine acest brand si cum ai inceput sa colaborezi cu el?
Tara producatoare este ITALIA – Milano, laboratoarele de cercetare sunt in Italia – Milano si in Franta – Paris si pot spune ca este brandul cu cea mai mare dinamica, pentru ca din 3 in 3 luni apar produse noi, schimbari in formule pentru ca acestea sa ofere cat mai multe beneficii pielii, si foarte important, sa nu o agreseze.
Cate persoane reuneste echipa ta?
Momentan 7, dar suntem in cautare de noi colegi pentru a ne extinde echipa.
Cum este pozitionat acest brand in piata in care activezi? Ce mesaj transmite?
Inca suntem considerati new entry pe piata de dermatocosmetice in Romania pentru ca lupta este acerba cu branduri deja consacrate de peste 20 de ani, doar diversitatea, compozitia si beneficiile acestor produse sunt elementele convingatoare pentru dezvoltarea brandului.
Prin filosofia “free from”, aceste produse sunt Fara Conservanti sintetici (NB – toate celelalte dermatocosmetice sunt fara parabeni, dar au in compozitie alte clase de conservanti sintetici), Fara Parfum (sunt cateva produse cu parfum natural care este testat pentru a nu produce alergie), Fara Gluten (desi parerile sunt controversate privind aparitia reactiilor alergice provocate de gluten administrat pe piele, consideram ca este mai bine sa nu-l ai in produse), testate la Nichel (stim ca alergia la Nichel este foarte raspandita si de multe ori nu gasim raspuns pentru alergia noastra prin faptul ca nu luam in considerare acest metal foarte alergizant) si contin extracte vegetale atent selectionate, pentru a nu produce alergii, produsele BioNike sunt create “de dragul pielii sensibile pentru starea de bine a acesteia” (sloganul BioNike fiind “For the well-being of sensitive skin”), pentru a nu produce alergie, pentru a nu o agrava pe cea existenta, ci mai degraba pentru a o indeparta, a repara, a preveni aparitia unor leziuni nedorite pe pielea noastra si a mentine starea de sanatate si frumusete a pielii noastre.
Totodata numele de BioNike provine de la cuvintele grecesti Bios = viata si Nike = victorie; sub acest nume, brand-ul reuneste o multitudine de produse benefice pielii noastre printr-un mecanism IN – OUT – IN – prin abordarea acesteia directa (vezi creme, solutii de curatat, make-up, etc.), OUT – prin gama Nutraceutical (suplimente alimentare atent selectionate destinate frumusetii pielii si glandelor anexe) sau Pro>skin= probiotice cu efect atat asupra intestinului cat si asupra pielii, reprezentand un adjuvant puternic in tratamentul diverselor dermatite in axul GUT-BRAIN-SKIN.
Cate game de produse aveti in acest moment?
In jur la 40 de game de produse din care 10 game sunt destinate tratarii diferitelor afectiuni ale pielii, o gama completa de make-up cu 5 tipuri de fond de ten, game anti-age complete functie de varsta 25+, 40+, 50+, 60+. Gama completa anti-age/ antirid insemnand crema de zi (ten gras), balsam de zi (ten uscat), crema de noapte, ser, ampule, crema de ochi.
Bionike presupune un magazin fizic, dar si unul online?
Nu neaparat … BioNike presupune un magazin de prezentare MEDICAL MAGAZIN cu site atasat (www.medicalmagazin.ro) in care veti gasi toate gamele de produse, un site on-line de prezentare www.bionike.ro, farmacii partenere, site-uri on-line partenere.
Ce ne poate spune Dr Cristina Mirela Moraru despre Medical Magazin? Este un proiect complementar lui BioNike?
MEDICAL MAGAZIN a fost dezvoltat initial ca un showroom pentru vizualizarea produselor si pentru testarea acestora. S-a dezvoltat ca urmare a nevoii de a oferi siguranta cumparatorului, de a indruma cumparatorul sa cumpere ceea ce are nevoie pentru pielea lui, mai ales ca multitudinea de produse reprezenta un impediment de expunere , pentru ca nicio farmacie nu are spatiu de expunere atat de mare incat sa putem expune tot brandul, iar medicii intrebau unde se gasesc produsele si cum le pot vedea si testa.
Ce beneficii au dermatocosmeticele? De ce e important sa le includem in rutina noastra de ingrijire?
…