Fendi reprezinta casa de moda care s-a detasat in timp de alte branduri similare datorita filosofiei care se baza pe blanuri naturale, devenind de-a lungul timpului un nume de referinta pe acest segment al industriei modei.
Adele Casagrande s-a nascut in 1897 si a inceput o mica afacere in 1918 in centrul Romei pe Via del Plebiscito si care se ocupa cu producerea de bunuri din piele si blana. Se casatoreste cu Edoardo Fendi in 1925 cu care are cinci fete (Paola, Anna, Franca, Carla, Alda), schimba numele in ‘Fendi’ isi consolideaza afacerea, iar in 1932 deschid un magazin mai mare pe Via Piave si devin foarte repede cunoscuti.
In 1946 la varsta de 15 ani, Paola si surorile acesteia – dupa terminarea scolilor au inceput sa lucreze pentru afacere; dupa moartea tatalui Edoardo in 1954, cele cinci fete au preluat compania pentru a o extinde si a o dezvolta.
In 1965 ele au incheiat un parteneriat cu Karl Legerfeld, care s-a dovedit de foarte bun augur pentru ambele parti. Karl a creat in foarte scurt timp logo-ul FF inversat, iar cele cinci surori si-au impartit atributiile: Paola se ocupa de blanuri, Anna a creat genti si accesorii, Franca superviza magazinele de genti si de piele, Alda se ocupa de saloanele cu blana, iar Carla supravegea intreaga afacere.
In 1966 brandul prezinta prima colectie de blana couture, a carui design a fost realizat de Karl Legerfeld si care s-a bucurat de un succes imens, gasindu-si foarte repede cumparatori din toata lumea. Mai mult decat atat, Marvin Traub – presedintele Bloomingdale a descoperit produsele de piele si le-a introdus imediat pe piata americana, astazi Fendi are un magazin impresionant in New York si multe altele in Londra, Paris, sa.
In 1969 prima colectie Fendi ready to wear este prezentata la Palazzo Pitti din Florenta, aducand in continuu tehnici evoluate de prelucrare a blanurilor si a pielii, modele noi, mai ieftine si fara a face rabat de la calitatel la fel ca si precedenta prezentare si aceasta se bucura de un mare succes.
In 1978 trece in nefiinta Adele Casagrande Fendi la varsta de 81 ani, in 1990 Gianbattista Valli se alatura companiei ca designer timp de un an pentru noua linie Fendissime. Simona (nascuta in 1965) – fiica Paolei Fendi a fost o experta in designul blanurilor, dar din pacate moare in noiembrie 2003. In 1985 lanseaza se lanseaza parfumul ‘Fendi for Women’, urmeaza Theorema Uomo si Fendi Uomo, Celebration, Asja si Fantasia pentru femei), ultimul parfum ‘Fan di Fendi’ a fost lansat in August 2010.
In 1992 Selvi Fendi – nepoata fondatorului companiei este numita ca director de creatie pentr a-l inlocui pe Karl Legerfeld si este responsabila pentru accesorii din piele, incepand cu 1994. Creearea gentii Baguette ii aduce recunoasterea pe plan international, in industria modei si este premiata in 2000 de Fashion Group International in 2000; succesul ei continua cu cele doua linii de accesorii 2005 Spy si B-Fendi 2006.
In 1999 Fendi vinde 51% din actiuni catre Prada – LVMH; in noiembrie 2005 Fendi aniverseaza 80 de ani de activitate si deschide un nou magazin sub propria eticheta in New York. O noua linie Fendi este in domeniul mobilierului interior: canapele, fotolii, paturi de zi, console, in 2012 este lansata o linie de genti de mana fabricate din materiale reciclabile.
Fendi este contestat de diverse organizatii pentru protectia animalelor si care lupta impotriva folosirii blanurilor si pieilor naturale in imbracaminte – PETA (People for the Ethical Treatment of Animals).
Vestimentatiile pe baza materialelor ca blanuri si piele animala sunt considerate a spori eleganta si farmecul in moda, Fendi insistand pentru folosirea lor, chiar daca acest lucru starneste controverse. Majoritatea clientilor vor autenticitatea materialelor si nu de falsuri sau imitatii: asta garanteaza calitatea Fendi.
In ziua de astazi, celebra casa de moda are deschise peste 50 de magazine peste tot in lume, in orase ca New York, Paris, Milan, Dubai, Orlando.