• Fashion
    • Accesorii
    • Brand
    • Tendinte&Stil
    • Vestimentatie
  • Splendida
    • Sanatate
    • Frumusete
    • Blog splendida
    • Sfaturi
  • Modelling
    • Supermodele
    • Despre modelling
    • Stiri modelling
  • Monden
    • Media
    • Stil de viata
    • Video
    • Evenimente
    • Shopping
  • Cultura
    • Coltul de carte
    • Scrisori
    • Bloguri bune
    • Destinatii
  • Revista Famost
Tendinţe, modă, frumuseţe, evenimente, sănătate, stil de viaţă, editoriale
  • Fashion
    • Accesorii
    • Brand
    • Tendinte&Stil
    • Vestimentatie
  • Splendida
    • Sanatate
    • Frumusete
    • Blog splendida
    • Sfaturi
  • Modelling
    • Supermodele
    • Despre modelling
    • Stiri modelling
  • Monden
    • Media
    • Stil de viata
    • Video
    • Evenimente
    • Shopping
  • Cultura
    • Coltul de carte
    • Scrisori
    • Bloguri bune
    • Destinatii
  • Revista Famost
Tendinţe, modă, frumuseţe, evenimente, sănătate, stil de viaţă, editoriale
Tendinţe, modă, frumuseţe, evenimente, sănătate, stil de viaţă, editoriale
Frumusete

Frumusetea sustenabila. Ce inseamna concret astazi?

famost
7 aprilie 2023
3 minute de citit
Frumusetea sustenabila se rezuma astazi la faptul ca adaptabilitatea clientilor si dorinta lor de constientizare nu este asa cum si-ar dori-o brandurle..

Frumusetea sustenabila din punctul de vedere al brandurilor care promit si fac tot posibilul sa fie cat mai prietenosi cu mediul, se rezuma la faptul pe care nu il pot controla: adaptabilitatea clientilor si dorinta lor de constientizare.

De ce pasii cu frumusetea sustenabila par atat de mici?

La o prima vedere, se pare ca multe branduri beauty si fashion au inteles necesitatea conceptului de “zero deseuri”, maximalismul fiind pe o panta descendenta, oricat de incet ar parea acest proces. Iar faptul ca tot mai multe branduri sunt mult mai constiente din punct de vedere ecologic, ne ofera sperantele unui viitor bun.

Stilul de viata prietenos cu mediul inconjurator catre care aspiram si, implicit, dorinta ca frumusetea sustenabila sa intre cat mai mult in viata noastra, nu reprezinta ceva nou, blogger-ul californian Bea Johnson (zerowastehome.com) luptand de mai bine de 10 ani pentru aceasta cauza si dovedind ca este posibil sa nu aducem daune naturii daca constientizam acest lucru. Partea buna este aceea ca multe companii au inceput si sunt in plin proces de schimbare, reinventare si adaptare, de la ambalaje, pana la cele mai amanuntite ingrediente folosite.

Din punct de vedere al ambalarii, impachetarea traditionala in plastic este in curs de a fi schimbata pentru a evita cantitatea enorma de deseuri care polueaza marile si oceanele. Conform statisticilor, doar 9% din deseurile de plastic produse vreodata au fost reciclate si asta pentru ca renuntarea la plastic este usor de spus, dar greu de facut. Pe langa daunele pe care le aduce, plasticul are insa si proprietati putin mai dificile de gasit, de la transport, durabilitate, costuri mici; este un material robust care impiedica contaminarea microbiana, deschiderea si inchiderea unui capac al unui produs beauty zilnic punand in pericol igiena produsului si a locului unde este folosit acesta (ten, ochi). A gasi materiale inlocuitoare cu aceleasi proprietati nu pare sa fie o sarcina atat de usoara, existand la momentul actual destul de putine variante, dar premizele sunt incurajatoare.

Si pana in momentul in care frumusetea sustenabila isi va intra in drepturi si vor exista alternative care sa le permita brandurilor sa evite in totalitate plasticul, cei pro eco fac toate eforturile pentru reducerea impactului asupra mediului cu ajutorul reciclarii. Nume mari (L`Oreal, Garnier, Guerlain) din industria beauty iau masuri in aceasta privinta si incearca sa gaseasca alternative cat mai convenabile din toate punctele de vedere, aprovizionarea rara fiind un aspect dorit de toata lumea. Din nefericire, exista multe dezavantaje pentru acestea, plasticul reciclat devenind mai gri, cu un aspect neclar, ceea ce devine un dezavantaj pentru consumatorii ce isi doresc si apreciaza aspectul premium. Exista si branduri care afirma ca folosesc plastic reciclat, doar ca procentul nu depaseste 10%, ceea ce ajuta, dar nu semnificativ.

Din nefericire, modul cum arata plasticul reciclat poate descuraja deopotriva si brandurile dar si clientii care pun accent pe aspectul vizual. Iar pentru brandurile care promit si fac tot posibilul sa fie cat mai prietenosi cu mediul, exista factorul pe care nu il pot controla: adaptabilitatea clientilor si dorinta lor de constientizare. Iar cu acest factor vine si impactul in privinta reciclarii: in cazul in care clientii nu se “conformeaza”, nu exista reciclare (a merge cu ambalajul reciclabil dupa ce a fost consumat produsul pentru o eventuala reumplere), eforturile venind doar dintr-o singura directie.

Frumusetea sustenabila cuprinde totul, de la ambalaj, la formula, sursa ingredientelor, durata de viata, transportul. Si chiar daca anumite schimbari si decizii sunt grele si multe lucruri necesita imbunatatire, ca in cazul oricarui obiectiv maret, dorinta de schimbare poate fi considerata un inceput.

ingrijire sfaturi tendinte
Distribuie
Articolul precedent

Teatrul SoArt-interviu Stefan Opreanu

Următorul articol

Lucian Colareza despre muzica si cariera cu Daniela Sala

Social Media
FacebookInstagramTwitter
Categorii
Pentru a ţi se potrivi perfect culoarea galben trebuie să iei în calcul este pielii tale, dar trebuie şi să ţii cont de personalitatea ta şi stilul vestimentar.
Fashion
Venus Legacy este o procedură relaxantă, non-invazivă ce oferă ca senzaţie căldură pe zona pe care se lucrează, iar numărul de şedinţe necesare diferă în funcţie de obiectivele individuale ale fiecărei persoane.
Splendida
Monden
Hotelul Privo are două tipuri de saună, un Jacuzzi, zonă de fitness, o terasă cu panoramă asupra orașului Târgu Mureș şi o curte care este monument istoric de grad A.
Cultura
Ti-ar mai putea plăcea
Niccolò Pasqualetti, este Guest Designer la Pitti Uomo 108 ce are loc la Florența - Fortezza da Basso, în perioada 17‑20 iunie 2025.
Vestimentatie

Niccolò Pasqualetti, Guest Designer la Pitti Uomo 108

3 minute de citit
13 mai 2025

Născut în 1994, Niccolò Pasqualetti s-a format la Iuav în Veneția, în Belgia și la casa de modă The Row din New York. În Londra a obținut o diplomă de master în îmbrăcăminte pentru femei la Central Saint Martins, în Paris a lucrat în biroul de stil Loewe.

Experiența cu realitatea virtuală (VR) creează un mediu protejat, unde lumea exterioară dispare temporar. Fără notificări, fără întreruperi, rămâi doar tu cu respirația ta.
Media

De la dezvățare la realitatea virtuală (VR) cu Răzvan Vâlceanu

3 minute de citit
12 mai 2025

Tehnologia devine un aliat neașteptat în căutarea echilibrului interior, iar aplicațiile moderne de meditație transformă modul în care ne raportăm la starea de bine.

Colecțiile Post Archive Faction sunt disponibile în 75 de magazine din întreaga lume, inclusiv Dover Street Market, SSENSE, H.Lorenzo, GR8, precum și pe site-ul postarchivefaction.com și la magazinul emblematic din Seul.
Media

Post Archive Faction-Guest Designer la Pitti Immagine Uomo 108

2 minute de citit
9 mai 2025

Fondat în 2018 de către Dongjoon Lim și Sookyo Jeong, Post Archive Faction își exprimă viziunea prin estomparea limitelor convențiilor contemporane de design: deconstruiește și recompune articole de îmbrăcăminte și obiecte pentru a explora noi dimensiuni ale creativității umane.

Copyright @ Famost 2024
Tendinţe, modă, frumuseţe, evenimente, sănătate, stil de viaţă, editoriale
  • Fashion
  • Modelling
  • Monden
  • Splendida
  • Cultura
Tendinţe, modă, frumuseţe, evenimente, sănătate, stil de viaţă, editoriale
  • Fashion
    • Accesorii
    • Brand
    • Tendinte&Stil
    • Vestimentatie
  • Splendida
    • Sanatate
    • Frumusete
    • Blog splendida
    • Sfaturi
  • Modelling
    • Supermodele
    • Despre modelling
    • Stiri modelling
  • Monden
    • Media
    • Stil de viata
    • Video
    • Evenimente
    • Shopping
  • Cultura
    • Coltul de carte
    • Scrisori
    • Bloguri bune
    • Destinatii
  • Revista Famost
Site-ul nostru contine cookies: Politica cookies
Accept!